eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dlaczego plug-iny są cięższe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 21. Data: 2020-03-22 11:58:49
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2020 o 11:52, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 21.03.2020 o 12:27, Cavallino pisze:
    >> W dniu 21-03-2020 o 13:11, ddddddddddddd pisze:
    >>> W dniu 20.03.2020 o 15:15, Cavallino pisze:
    >>>> W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
    >>>>> W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
    >>>>>>
    >>>>>>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku -
    >>>>>>> bo wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą
    >>>>>>> albo nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak
    >>>>>>> ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z
    >>>>>>> gniazdka
    >>>>>>
    >>>>>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
    >>>>>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie
    >>>>>> większych przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
    >>>>>
    >>>>> W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w
    >>>>> wersji spalinowej -
    >>>>
    >>>> Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?
    >>>
    >>> dokładnie tego nie przeglądałem więc mogę być w błędzie (po wstępnym
    >>> sprawdzeniu uznałem że kredyt bardziej się opłaca, ale finalnie
    >>> kupiłem tańsze auto bez kredytu) ale jeżeli różnica jest np. 80
    >>> funtów,  a 30 funtów zaoszczędzisz na road taxie
    >>
    >> Różnica w racie między autem za 70 tys, a autem za 140 tys będzie
    >> dwukrotna, niezależnie od waluty.

    >> A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
    >> interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
    >> A nie są.
    >
    > tak samo jak nikogo nie będzie interesować zużycie paliwa hybrydy z
    > rozładowanym aku, bo akurat w Polsce tak będzie wykorzystywana...

    Tia, bo w innych krajach standardem będzie postój co 30 km w celu
    doładowania mikrego aku.....


  • 22. Data: 2020-03-22 13:09:48
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2020 11:58:49 +0100, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 22-03-2020 o 11:52, ddddddddddddd pisze:
    >> W dniu 21.03.2020 o 12:27, Cavallino pisze:
    >>> A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
    >>> interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
    >>> A nie są.
    >>
    >> tak samo jak nikogo nie będzie interesować zużycie paliwa hybrydy z
    >> rozładowanym aku, bo akurat w Polsce tak będzie wykorzystywana...
    >
    > Tia, bo w innych krajach standardem będzie postój co 30 km w celu
    > doładowania mikrego aku.....

    Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
    dogodne gniazdko. I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.

    Ewentualnie nie doczyta, a potem bedzie sobie plul w brode.

    J.





  • 23. Data: 2020-03-22 13:17:49
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2020 o 13:09, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 22 Mar 2020 11:58:49 +0100, Cavallino napisał(a):
    >> W dniu 22-03-2020 o 11:52, ddddddddddddd pisze:
    >>> W dniu 21.03.2020 o 12:27, Cavallino pisze:
    >>>> A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
    >>>> interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
    >>>> A nie są.
    >>>
    >>> tak samo jak nikogo nie będzie interesować zużycie paliwa hybrydy z
    >>> rozładowanym aku, bo akurat w Polsce tak będzie wykorzystywana...
    >>
    >> Tia, bo w innych krajach standardem będzie postój co 30 km w celu
    >> doładowania mikrego aku.....
    >
    > Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
    > dogodne gniazdko.

    Tylko po co mu wtedy hybryda?
    Żeby przepłacać?

    >I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.

    Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena
    zakupu może być niższa.

    >
    > Ewentualnie nie doczyta, a potem bedzie sobie plul w brode.

    To bardziej prawdopodobne.


  • 24. Data: 2020-03-23 06:57:37
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.03.2020 o 12:17, Cavallino pisze:
    >
    >> Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
    >> dogodne gniazdko.

    a jeśli nie 20, to 50km..

    >
    > Tylko po co mu wtedy hybryda?
    > Żeby przepłacać?

    po to, żeby mieć możliwość pojechać gdzieś dalej bez ułomności elektryka

    >
    >> I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.
    >
    > Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena
    > zakupu może być niższa.

    z elektryków z szybkim ładowaniem (czyli nadających się też w trasę) za
    dużego wyboru nie ma, więc tańsza będzie hybryda

    Poza tym wciąż nie bierzesz pod uwagę, że wielu ludzi leasinguje
    samochody i je oddaje po 2-3 latach - a przy podliczeniu kosztów wynajem
    + tankowanie taka hybryda wcale nie musi być droższa. Poza tym sporą
    część stanowią auta leasingowane na firmę - a firma podliczy ogólny
    koszt eksploatacji i taka hybryda, ze względu na przepisy może być tańsza.

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 25. Data: 2020-03-23 07:22:59
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-03-2020 o 06:57, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 22.03.2020 o 12:17, Cavallino pisze:
    >>
    >>> Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
    >>> dogodne gniazdko.
    >
    > a jeśli nie 20, to 50km..
    >
    >>
    >> Tylko po co mu wtedy hybryda?
    >> Żeby przepłacać?
    >
    > po to, żeby mieć możliwość pojechać gdzieś dalej

    Czyli jednak nie zrobi 20 km dziennie?

    >bez ułomności elektryka

    A to jakiś Afganistan, że ładowarek co 200 km nie ma?

    >
    >>
    >>> I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.
    >>
    >> Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena
    >> zakupu może być niższa.
    >
    > z elektryków z szybkim ładowaniem (czyli nadających się też w trasę) za
    > dużego wyboru nie ma,

    Szybkie ładowania ma każdy obecnie produkowany.


    > więc tańsza będzie hybryda

    Nie będzie.
    Ile Twoim zdaniem kosztuje najtańsza hybryda Plugin?
    Bo Nissana Leafa kupisz za 115 tys zł.

    W Niemczech jeszcze taniej, bo mają dopłaty.

    >
    > Poza tym wciąż nie bierzesz pod uwagę, że wielu ludzi leasinguje
    > samochody i je oddaje po 2-3 latach - a przy podliczeniu kosztów wynajem
    > + tankowanie taka hybryda wcale nie musi być droższa.

    Niby dlaczego nie?
    Elektryki lepiej trzymają cenę.
    Sensowny dwulatek kosztuje z 10% mniej niż taki sam nowy.
    A nawet takiego ciężko w Polsce dostać.


  • 26. Data: 2020-03-23 10:08:32
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.03.2020 o 07:22, Cavallino pisze:
    > W dniu 23-03-2020 o 06:57, ddddddddddddd pisze:
    >> W dniu 22.03.2020 o 12:17, Cavallino pisze:
    >>>
    >>>> Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
    >>>> dogodne gniazdko.
    >>
    >> a jeśli nie 20, to 50km..
    >>
    >>>
    >>> Tylko po co mu wtedy hybryda?
    >>> Żeby przepłacać?
    >>
    >> po to, żeby mieć możliwość pojechać gdzieś dalej
    >
    > Czyli jednak nie zrobi 20 km dziennie?
    >
    > >bez ułomności elektryka
    >
    > A to jakiś Afganistan, że ładowarek co 200 km nie ma?
    >

    A są?

    >>
    >>>
    >>>> I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.
    >>>
    >>> Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena
    >>> zakupu może być niższa.
    >>
    >> z elektryków z szybkim ładowaniem (czyli nadających się też w trasę)
    >> za dużego wyboru nie ma,
    >
    > Szybkie ładowania ma każdy obecnie produkowany.

    Ale jak wygląda dostępność ładowarek na trasie?

    >
    >
    >> więc tańsza będzie hybryda
    >
    > Nie będzie.
    > Ile Twoim zdaniem kosztuje najtańsza hybryda Plugin?
    > Bo Nissana Leafa kupisz za 115 tys zł.

    Kia Ceed jest "od 128 tys". Nie taka duża różnica, ale i tak to wszystko
    drogo jak s...syn.

    MJ


  • 27. Data: 2020-03-23 10:33:45
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-03-2020 o 10:08, Michal Jankowski pisze:
    > W dniu 23.03.2020 o 07:22, Cavallino pisze:
    >> W dniu 23-03-2020 o 06:57, ddddddddddddd pisze:
    >>> W dniu 22.03.2020 o 12:17, Cavallino pisze:
    >>>>
    >>>>> Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
    >>>>> dogodne gniazdko.
    >>>
    >>> a jeśli nie 20, to 50km..
    >>>
    >>>>
    >>>> Tylko po co mu wtedy hybryda?
    >>>> Żeby przepłacać?
    >>>
    >>> po to, żeby mieć możliwość pojechać gdzieś dalej
    >>
    >> Czyli jednak nie zrobi 20 km dziennie?
    >>
    >>  >bez ułomności elektryka
    >>
    >> A to jakiś Afganistan, że ładowarek co 200 km nie ma?
    >>
    >
    > A są?

    W Polsce?
    Wejdź na stronę Greenwaya - w dużych miastach co kilka km, na trasach
    gdzieś tak co 50 km.

    Względnie plugshare.com
    > Ale jak wygląda dostępność ładowarek na trasie?

    OD wyboru do koloru.
    Ja jeździłem przez 4 miesiące totalnie za darmo.

    >
    >>
    >>
    >>> więc tańsza będzie hybryda
    >>
    >> Nie będzie.
    >> Ile Twoim zdaniem kosztuje najtańsza hybryda Plugin?
    >> Bo Nissana Leafa kupisz za 115 tys zł.
    >
    > Kia Ceed jest "od 128 tys".

    No właśnie.
    Czyli kupując hybrydę plug-in płacisz drożej, a nie taniej.


    > Nie taka duża różnica, ale i tak to wszystko
    > drogo jak s...syn.

    Bo PIS ukradł kasę na dopłaty, z nimi miało być jeszcze o 37 tys taniej.
    Ale obiecali i nie dali.

    Pozostaliśmy chyba jedynym państwem w Europie który nie dopłaca NIC do
    czystych elektryków, a niektóre dopłacają też do hybryd.
    Również w przypadku używek.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: