  • 21. Data: 2018-11-25 20:29:25
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 12:30:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Czy powyższe, to jakaś zaplanowana prowokacja? :)

    Z mojej strony ? Nie.
    Ciekaw jestem tylko, czy wytrzymalosc tworzywa z drukarki 3D jest taka
    sama, jak z wtryskarki.

    Wtryskarki maja pare zalet i moga byc automatyczne, wiec nie bardzo
    rozumiem po co wspominac o drukarkach 3D :-)

    J.

  • 22. Data: 2018-11-26 00:26:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z mojej strony ? Nie.
    > Ciekaw jestem tylko, czy wytrzymalosc tworzywa z drukarki 3D jest taka
    > sama, jak z wtryskarki.

    Nie jest. Zwykle wytrzymałość jest gorsza lub dużo gorsza, takoż
    wykonczenie powierzchni, ale dla konkretnego zastosowania może być
    przeciez wystarczająca.

    > Wtryskarki maja pare zalet i moga byc automatyczne, wiec nie bardzo
    > rozumiem po co wspominac o drukarkach 3D :-)

    MZ to nie sa obecnie substytuty, a jesli tak je traktujemy to przecież
    czas wykonania produktu jest jednym z wielu parametrów, więc tak po
    prostu nie można :) Ile np. kosztuje forma do wtryskarki? Jak szybko
    mozna taka bardziej skomplikowaną wykonać? Wszystko co da się na 3D da
    się tez wtryskowo?

    Tez nie wiem co dokładnie pierwopiśca miał na myśli, ale pewnie coś po
    lini, że drukarki 3D to przyszłość. I może jest, bo w sumie jest wiele
    segmentów rynku gdzie marzy się HMLV (high mix low volume) zamiast
    wszędzie i tylko masowej produkcji.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2018-11-26 01:04:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Nie jest. Zwykle wytrzymałość jest gorsza lub dużo gorsza, takoż
    > wykonczenie powierzchni,

    Zależy jaka drukarka.
    Widziałem w akcji drukarkę 3D HP Jet Fusion, która wyprodukowała gotową
    zamkniętą działającą przekładnię.
    Naprawdę robi wrażenie.

    https://www.drukarki3dhp.pl/?gclid=EAIaIQobChMIoquM5
    d7w3gIVDJztCh1yhQSgEAAYASAAEgJBm_D_BwE

    WM

  • 24. Data: 2018-11-26 01:58:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-26, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Zależy jaka drukarka.

    Bardziej jaki materiał. Ogranicznia są zwykle w morfologii / chemii
    materiału. Dotyczy to zresztą nie tylko 3D. Przykładowo, dla okreśłonej
    grupy materiałów, tradycyjnym wtryskiem nie uzyska się nigdy takich
    parametrów jak wtryskiem reaktywnym. 3D też tu nie poradzi.

    Ale np. dla PIM to całkiem możliwe, że właściwości produktu będą
    porównywalne, bo w obu przypadkach może być jeszcze etap spiekania.

    > Widziałem w akcji drukarkę 3D HP Jet Fusion, która wyprodukowała gotową
    > zamkniętą działającą przekładnię.
    > Naprawdę robi wrażenie.

    Jakby to zrobić z podobnej klasy materiału, ale tradycyjną obróbką to
    wytrzymałość / wykończenie powierzchni byłaby lepsza, gorsza, porównywalna?

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2018-11-26 01:59:43
    Od: 4...@g...com

    Wydrukowali i zamontowali ta przekladnie w spychaczu albo dzwigu?

  • 26. Data: 2018-11-26 06:54:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 04:26:09 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    kutasami jak sami przychodzą i potrzebują naszej łaski żeby ich wpuścić albo dać
    pozwolenie na pracę.

    -ukrainy-polski-rzad-mowi-o-milionie-statystyki-o-18
    3,730375.html

    > Chyba nie rozumiem o co Ci chodzi.
    > Nie sprowadzamy, a jest ich coraz wiecej.

    A to jakaś sprzeczność?

    Dyskusja o kwestiach etycznych na polskiej grupie inżynierskiej to nieporozumienie,
    ale wytłumaczę Ci o co mi chodzi. Pracuję teraz w Korei, wcześniej pracowałem w
    Danii. Wynajęto i opłacono firmę przeprowadzkową, która moje graty spakowała,
    przewiozła i rozpakowała. Zobowiązano się do zrobienia tego w przeciwnym kierunku
    kiedy mój kontrakt się skończy z dowolnego powodu. Wynajęto i opłacono mi mieszkanie.
    Załatwiono mi wszystkie formalności wizowe. Przelano mi pieniądze na opłacenie
    wszelkich kosztów związanych z przedwcześnie zerwanymi umowami, np. na media. Mnie
    *sprowadzono*. Mój ojciec nie miał tyle szczęścia. Jego rodzinie pozwolono zabrać
    tyle dobytku ile podniosą własnoręcznie i zdołają spakować w 15 minut. Za chatami
    stały już spychacze, bo ich ziemia znalazła się w planie nowego kołhozu. Do dworca
    było 20 kilometrów, trzeba było zdążyć bo pociąg nie czekał ani minuty dłużej. kto
    nie zdążył- nielegał bez bumagi, areszt, marny jego los. Jego *wysiedlono*. Ukraińcy
    mieli jeszcze mniej szczęścia: tam zdołał przeżyć tylko ten kto miał długie nogi i
    uciekł przed gradami. O polskiej papierologii, ksenofobii i naziolkowatości opowiadać
    nie muszę, sam umiesz czytać gazety. Nie, ich nikt donikąd nie sprowadził. Sami sobie
    radzą.

    granicę. Jacy oni przyjaźni, jprdl.

    > Nie znam sprawy,

    Nie wątpię.

    > ale wiesz, ktos moze miec przyjaciol za granica, ci
    > przyjaciele moga chciec mu pomoc, i moga byc kibicami.

    Mam zajady, bądź łaskaw mne nie rozśmieszać.

    > O masz, tu kobieca organizacja pomaga przetrzymywac porwane dzieci:
    > http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22492182,lodzia
    nka-walczy-o-azyl-w-polsce-dla-norwezki-silje-garmo.
    html

    > Ba - poslowie w tym procederze pomagaja
    > https://www.tvp.info/37632881/zespol-parlamentarny-s
    potkal-sie-z-norwezka-ubiegajaca-sie-o-azyl-w-polsce

    > No nie stanalem z transparentem "Polska dla Polakow", to chyba mam
    > prawo ? :-)

    Nie, nie masz.

    > Nie wzywam tez rzadu, aby ich wszystkich wyp*.

    Taki dobry ten Stalin, a mógł przecież zabić...

    > A coraz czesciej slychac glosy "ci pracownicy sa nam potrzebni".

    Wam?

  • 27. Data: 2018-11-26 09:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 21:54:26 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > formalności wizowe. Przelano mi pieniądze na opłacenie wszelkich
    > kosztów związanych z przedwcześnie zerwanymi umowami, np. na media.

    I to zrobila panstwowa dunska czy koreanska agencja ?
    A moze koreanskie przepisy tego wymagaja ?

> [...]
    > los. Jego *wysiedlono*. Ukraińcy mieli jeszcze mniej szczęścia: tam
    > zdołał przeżyć tylko ten kto miał długie nogi i uciekł przed

    Myslisz, ze wszyscy oni to ze strefy wojny ?

    > O polskiej papierologii, ksenofobii i naziolkowatości
    > opowiadać nie muszę, sam umiesz czytać gazety. Nie, ich nikt
    > donikąd nie sprowadził. Sami sobie radzą.

    I myslisz, ze do tej pory nie powstaly firemki i firmy,
    ktore poszukaja pracy, pomoga zalatwic formalnosci wizowe,
    zorganizuja mieszkanie ...
    Oczywiscie to moze byc 5 osob w jednym pokoju ...

    google najwyzej pozycjonuje https://rabotawpolshe.com.ua/pl/
    ale cos nie dziala ...

    A mozna i samemu
    https://www.youtube.com/watch?v=zkEKAITiVKA

    granicę. Jacy oni przyjaźni, jprdl.
    > Nie wątpię.

    > Mam zajady, bądź łaskaw mne nie rozśmieszać.

    Temu bylo troche mniej do smiechu
    https://www.tvn24.pl/magazyn-tvn24/19-imigrantow-jed
    en-polak-i-osiem-miesiecy-w-piekle,79,1620

    P.S. Autostopowicza podwieziesz ... a jak to nielegalny uchodzca, to
    mozesz skonczyc podobnie, jeszcze samochod ci skonfiskuja.

    >Taki dobry ten Stalin, a mógł przecież zabić...

    Ja jak ja, ale nasz rzad ... mogl, a nie zabil.

    > Wam?

    No widzisz - najpierw pracodawcom. Ale jak pracodawca nie zarobi,
    to pieniedzy w kraju nie wyda :-)

    Polak, ktory dzis jest brygadzista, bedzie musial zap* sam, albo
    czekac na zasilek, jak Niemiec poszuka sobie tanszego dostawcy albo
    postawi robota.

    A rzad - z czego bedzie emerytow i dzieci utrzymywal, jak PKB spadnie?

    J.

  • 28. Data: 2018-11-26 09:19:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 23:26:18 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nie jest. Zwykle wytrzymałość jest gorsza lub dużo gorsza, takoż
    > wykonczenie powierzchni, ale dla konkretnego zastosowania może być
    > przeciez wystarczająca.

    Strzelac z tego mozna ...

> [...]
    > prostu nie można :) Ile np. kosztuje forma do wtryskarki? Jak szybko
    > mozna taka bardziej skomplikowaną wykonać?

    Jak mała, to szybko. Jak duza ... to i drukarka 3D bedzie dlugo
    rzezbila.

    > Wszystko co da się na 3D da się tez wtryskowo?

    Chyba nie, ale tez nie wszystko da sie na 3D.

> [...]
    > lini, że drukarki 3D to przyszłość. I może jest, bo w sumie jest wiele
    > segmentów rynku gdzie marzy się HMLV (high mix low volume) zamiast

    Ale najwiecej zarabia sie na masowce.

    No dobra, Konrad mnie zaraz poprawi - na high tech tez sie zarabia ...

    J.

  • 29. Data: 2018-11-26 11:53:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jakby to zrobić z podobnej klasy materiału, ale tradycyjną obróbką to
    > wytrzymałość / wykończenie powierzchni byłaby lepsza, gorsza, porównywalna?

    Podają wytrzymałość tworzywa 48 MPa.
    https://www.drukarki3dhp.pl/wp-content/uploads/2018/
    10/Materia%C5%82-HP-3D-High-Reusability-PA-12.pdf

    WM

  • 30. Data: 2018-11-26 11:55:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-26 o 01:59, 4...@g...com pisze:
    > Wydrukowali i zamontowali ta przekladnie w spychaczu albo dzwigu?

    To jest używane w prototypowni i mniej odpowiedzialnych zastosowaniach
    do produkcji małoseryjnej.

    Producent podaje takie informacje:

    o Wysoka wytrzymałość na uderzenia i plastyczność dla
    zastosowania w protezach, wkładkach do butów, artykułach
    sportowych, zatrzaskach, połączeniach przegubowych/
    zawiasach, itp.
    https://www.drukarki3dhp.pl/wp-content/uploads/2018/
    10/Materia%C5%82-HP-3D-High-Reusability-PA-11.pdf

    Przykład zastosowania w firmie używającej tej drukarki:
    https://youtu.be/tfri8PHafmI?t=50

    WM