-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Do Pszemola - jeżdżę po Tadżykistanie #2
Date: Sun, 14 Jan 2018 00:32:50 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 102
Message-ID: <p3e4v8$n53$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1515886376 23715 89.69.207.111 (13 Jan 2018 23:32:56
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Jan 2018 23:32:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622539
[ ukryj nagłówki ]Witam Was,
Ten wątek adresowany jest do uczestników poprzedniej dyskusji o tym
samym tytule. Tak jak obiecałem w tamtym wątku - podzielę się
informacjami jakie zdobyłem dziś na kursie doskonalenia techniki jazdy.
Kurs był indywidualny. Może dla zainteresowanych wspomnę, że objął on
następujące zagadnienia:
1. Jazda po torze wyścigowym - strategia pokonywania ostrych zakrętów
(praktycznie non stop w poślizgu), standardowa jazda slalomem między
pachołkami na granicy przyczepności.
2. Jazda po lodzie - coś w rodzaju testu łosia, poznanie wpływu
prędkości na drogę hamowania (robi wrażenie), zasady współpracy kierowcy
z systemami kontroli trakcji (u mnie ESP - też robi wrażenie, a tego w
instrukcji auta nie ma).
3. Teoria - ten punkt jest powiązany z wątkiem. Wykupiłem godzinę na
przedyskutowanie m.in. wątków z naszej poprzedniej dyskusji. W praktyce
zajęło to chyba ze 3h. Okazało się bowiem, że instruktor robi za
rzeczoznawcę dla sądów przy kolizjach. Tego nie mogłem odpuścić.
Oto _opinie_ (podkreślam to słowo) jakie usłyszałem.
1. Temat obszaru skrzyżowania i ew kolizji. Link dla przypomnienia:
http://i.iplsc.com/ktory-pojazd-ma-w-tej-sytuacji-pi
erwszenstwo/00071UCL5YE6KGKI-C122-F4.jpg
Temat nierozstrzygnięty w przepisach z powodu braku definicji
"połączenia", "rozwidlenia". Słowem - dochodzi do kolizji, sprawa w
sądzie, biegły #1 mówi A, biegły #2 mówi B, sąd zatrudnia biegłego #3,
jeśli powie A, to wygrywa A. Taka jest praktyka. Sytuacji identycznych
do w/w jest multum w sądach. Jeśli ktoś ma dostęp do statystyk orzeczeń
A vs B w tej sprawie to może to będzie wyrocznią jak jeździć.
Konsekwencja #1
W zależności od humoru biegłego nie wolno/wolno wyprzedzać w takich
miejscach, nawet jeśli wjazd ma 1km długości.
Konsekwencja #2
Sprawa się komplikuje w przypadku gdy wjazd staje się też zjazdem.
Nigdzie nie jest napisane do jakiego punktu jest to wjazd i obowiązuje
"ustąp pierwszeństwa". Warianty mamy 3: obowiązuje ono do miejsca
fizycznego zetknięcia wjazdu z główną drogą, obowiązuje ono do losowo
wybranego punktu pomiędzy, obowiązuje ono do końca. Losujcie sobie
słuszny wariant.
Konsekwencja #3
Wracając do domu przyglądałem się jednemu z wjazdo-zjazdów na obwodnicy
3miejskiej. Jest on naprawdę dłuuuuugi. Jeśli założyć, że skrzyżowanie
jest tak samo długie, to mimo tego, że jest tam mnóstwo pasów
oddzielonych taką czy siaką linią, to wyprzedzać nie wolno. Co ciekawe,
Ci na lewym pasie wcale nie muszą wiedzieć, że są na skrzyżowaniu. Znak
A-6d widoczny jest tylko dla jadących prawym pasem. Gdy jakaś ciężarówka
go przysłoni, to macie pecha. Trzeba będzie zapłacić mandat za
wyprzedzanie na skrzyżowaniu. No chyba, ze traficie na
policjanta/biegłego, który ma odmienne zdanie.
2. Temat wyprzedzania 3cim pasem do jego końca (np. na obwodnicy 3miejskiej)
Chodzi o to czy zjeżdżać z tego pasa w środku / na końcu i inne warianty.
A więc próba zjechania z pasa gdzieś w jego połowie jest zwykle
przyczyną korków. Nie powinno się tego czynić, ale... jazda do końca i
zjazd na pas prawy wymusza zmianę pasa. Obowiązują przepisy dla zmiany
pasa _póki co_. Dojedziesz do końca, burak #1, #2, #N uzna Cię za
cwaniaka - stoisz i czekasz. Ponoć w 3cim kwartale tego roku buraki z
prawego pasa otrzymają zapis w PoRD nakazującym im jazdę na suwak
(wreszcie). Buraki nie przestrzegające tego otrzymają mandat i punkty
karne. Panowie i Panie (o ile choć jedna tu się znajdzie), kamerki w ruch!
Teraz tematy nie powiązane z poprzednim wątkiem, a które mogę się przydać.
3. Odśnieżanie auta + włączony silnik w tym czasie.
Jeśli nie parkujemy na drodze publicznej lub drodze wewnętrznej
oznaczonej jako strefa zamieszkania lub strefa ruchu, to możemy
odśnieżać sobie auto przy włączonym silniku dowolnie długo. Czyli np. na
parkingach osiedlowych itp.
4. Wyprzedzanie na drodze 2 jezdniowej, 2 pasmowej z rozdzielonymi
kierunkami ruchu przez barierki, poza obszarem zabudowanym.
Zanim coś napiszę: popatrzcie w Google Maps na początek obwodnicy od
strony Gdyni. Ten przypadek przytaczam. Wolną czy nie wolno wyprzedzać
prawym?
Skoro już odpowiedzieliście sobie, to powiem... że wolno!!! Do dziś
byłem przekonany, że nie wolno. A wynika to z art. 24 ust. 10. Jeśli
poruszamy się jezdnią jednokierunkową (podpunkt 1) to wolno wyprzedzać
prawą. Droga dwujezdniowa, czyli taka, która rozdzielona jest pasem
zieleni czy barierkami ma dwie _jezdnie_ jednokierunkowe. Jeśli
rozdzielenie jest np. podwójną linią ciągłą, to nie wolno wyprzedzać
prawą stroną.
Tu jest rysunek obrazujący sytuację:
http://oskduet.pl/sites/oskduet/files/myimages/123/1
def_jezdnia.jpg
Podsumowanie
To nie są moje opinie, nie dyskutujecie ze mną w powyższych kwestiach.
Dzielę się jedynie tym, co usłyszałem dziś.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.01.18 09:58 Shrek
- 14.01.18 09:59 p...@g...com
- 14.01.18 10:44 Cavallino
- 14.01.18 13:15 Adam
- 14.01.18 13:53 Marek S
- 14.01.18 13:55 Marek S
- 14.01.18 14:07 LEPEK
- 14.01.18 14:21 Marek S
- 14.01.18 15:41 Cavallino
- 14.01.18 15:43 Shrek
- 14.01.18 19:12 Marek S
- 15.01.18 20:44 Marek S
- 15.01.18 21:21 J.F.
- 15.01.18 21:50 RadoslawF
- 15.01.18 22:36 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
- nadchodzi plebs
Najnowsze wątki
- 2024-04-27 Ryby i kawitacja
- 2024-04-27 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-27 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-04-27 Bażanowice => Inżynier Industrializacji - Elektronik <=
- 2024-04-27 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-04-27 Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-04-27 Wrocław => Head of Sales (IT services/products field) <=
- 2024-04-27 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-04-27 wymiana ekranu w laptopie
- 2024-04-27 DC blocker i buczące toroidy
- 2024-04-26 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-04-26 Berlin => IT Network Engineer <=
- 2024-04-26 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-04-26 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=