  • 11. Data: 2018-08-10 03:02:44
    Temat: Re: Drive by wire
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
    > na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
    > to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
    > sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
    > pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
    > a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
    > przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy?

    Po pierwsze zalety dla samej konstrukcji - brak linki jest tu już zaletą.
    Możliwość dowolnego oprogramowania charakterystyki działania przepustnicy w
    zależności od obrotów, wciśnięcia pedału gazu, czasami jakiś trybów "sport"
    itp.
    Implementacja zaworu wolnych obrotów i przepustnicy na jednym elemencie.
    Możliwość oprogramowania jakiś trybów awaryjnych.
    Łatwa możliwość ustawiania przepustnicy, np. przy zmianie biegów DSG
    (przygazówki przy redukcji, odpuszczenie gazu przy zmianie biegu)
    I tak jak już koledzy pisali - ASR, tempomat.

  • 12. Data: 2018-08-10 04:48:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Po pierwsze zalety dla samej konstrukcji - brak linki jest tu już zaletą.

    No ale tam jest linka. Tylko nie łączy pedału gazu z przepustnicą
    tylko linka łączy pedał gazu z potencjometrem na sprężynie.

    > Możliwość dowolnego oprogramowania charakterystyki działania przepustnicy
    > zależności od obrotów, wciśnięcia pedału gazu, czasami jakiś trybów
    > "sport"
    > itp.

    No i to jest chyba jedyna zaleta.

> [...]
    > (przygazówki przy redukcji, odpuszczenie gazu przy zmianie biegu)
    > I tak jak już koledzy pisali - ASR, tempomat.

    I szafa gra... :-)

  • 13. Data: 2018-08-10 09:33:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 9 Aug 2018 21:48:17 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > No ale tam jest linka. Tylko nie łączy pedału gazu z przepustnicą
    > tylko linka łączy pedał gazu z potencjometrem na sprężynie.

    A takie buty ;)
    Trochę poznałem branżę automotive i wiem że takie cuda się tam zdarzają.
    Pewnie jakaś przejściowa wersja między klasyczną konstrukcją z linką
    ciągnącą za przepustnicę, a nową z potencjometrem w pedale gazu.

    Bo linka i potencjometr jednocześnie brzmi bez sensu.
    Ale może były różne wersje silnikowe z różnym sterowaniem przepustnicą, a
    ktoś sie uparł że ma być taki sam pedał gazu do obu?

    Albo jakiś babol na etapie projektu - takie rzeczy też się zdarzają...

  • 14. Data: 2018-08-11 02:53:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > ktoś sie uparł że ma być taki sam pedał gazu do obu?
    >
    > Albo jakiś babol na etapie projektu - takie rzeczy też się zdarzają...

    Albo potencjometr trzeba wymieniać i łatwiej to zrobić wygodnie
    przy boku komory silnika niż gdzieś przy nasadzie pedału gazu? :-)
    I za tą wygodę trzeba zapłacić linką? Nie mam pojęcia.

  • 15. Data: 2018-08-11 14:53:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 19:53:49 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Albo potencjometr trzeba wymieniać i łatwiej to zrobić wygodnie
    > przy boku komory silnika niż gdzieś przy nasadzie pedału gazu? :-)
    > I za tą wygodę trzeba zapłacić linką? Nie mam pojęcia.

    To na pewno nie jest uzasadnienie dla producenta.
    Auto ma byc tanie ... a serwis drogi :-)

    Aby na pewno gdzies wygodnie z boku komory silnika, czy bez podnosnika
    nie wymienisz ?

    J.

  • 16. Data: 2018-08-11 18:57:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To na pewno nie jest uzasadnienie dla producenta.
    > Auto ma byc tanie ... a serwis drogi :-)

    Chyba masz rację.

    > Aby na pewno gdzies wygodnie z boku komory silnika, czy bez podnosnika
    > nie wymienisz ?

    Tak, zanalazłem go, jest przy samej przegrodzie, w narożniku przy błotniku.

  • 17. Data: 2018-08-11 18:59:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>