  • 11. Data: 2019-11-07 14:19:32
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy te gniazdka potrafią pracować w trybie kiedy *łączą* się z siecią
    > wifi w moim domu (WPA2) i widać je poda jakimś numerem IP oraz
    > wystawiają jakieś prymitywne API typu setState( bool _state ); oraz bool
    > getState(); ?

    https://allegro.pl/oferta/inteligentne-gniazdko-smar
    t-wifi-max-16-a-7963356895

    "Do obsługi nie potrzebujesz tzw mostka,centralki, (potrzebnego do
    komunikacji z siecią wifi, tę rolę spełnia twój router) sterujesz
    bezpośrednio aplikacją zainstalowaną na telefonie z dostępem do internetu,
    którą obsługujesz podłączone domowe urządzenia będąc w domu lub z
    dowolnego rejonu świata (warunek dostępu do sieci internet, działa również
    z internetem mobilnym)."

    Zakładam, że to-to się łączy z jakimś serwerem, i apka też się łączy z tym
    serwerem. Serwer zdechnie / producent wyłączy i tyle masz z gniazdka :)

    https://allegro.pl/oferta/gniazdko-zdalnie-sterowane
    -timer-wifi-android-ios-8609148658

    "Od teraz sterowanie urządzeniami elektrycznymi może się odbywać z poziomu
    aplikacji, gdziekolwiek jesteś."

    Gdziekolwiek jesteś. Czyli pewnie też przez zewnętrzny serwer producenta.

  • 12. Data: 2019-11-07 19:59:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
> [...]

    >z tym
    >serwerem. Serwer zdechnie / producent wyłączy i tyle masz z gniazdka

    Jakos tak ... choc wtedy moze sie zaczac hackerka, jak postawic wlasny
    serwer.
    A swoja droga - nie korzystaja z jakiejs uslugi google ?
    Moze ma to dluzsze szanse przezycia ?

    Ale:

    Krok 1: pobrać aplikację ,,Smart Life".
    Krok 2: Następnie przytrzymać przycisk zasilania przez 5 sekund, aby
    uruchomić
    urządzenie.
    Krok 3: Podłącz inteligentne gniazdo do sieci bezprzewodowej

    Hm - jak ?

    Krok 4: Rozpocznij aplikację i kliknij ,,Dodaj nowe urządzenie".
    Krok 5: Znaleziono urządzenie, a następnie wprowadź hasło w sieci
    WLAN.
    Krok 6: Teraz możesz sterować i kontrolować to inteligentne gniazdko
    za pomocą ,,Smart

    Czy ja sie dobrze domyslam, ze aplikacja wyszukuje te gniazdka w
    okolicy, łączy sie z nimi i umozliwia skonfigurowanie ?
    Tylko jak sie łączy - gniazdko na poczatku jest czyms w rodzaju Access
    Pointa ?
    Czy apka zmienia telefon w taki AP, ktory gniazdka wyszukuja ?

    Czy moze jest jakis protokol komunikacji dla zwyklych kart lan,
    jeszcze przed uzgodnieniem hasem ?

    Hm ... czy nie ma czegos takiego w drukarkach ?
    Kupujesz nową, wlaczasz, w Windowsie klikasz "wyszukaj drukarki" ...

    IoT modne slowo ...

    J.

  • 13. Data: 2019-11-07 20:21:01
    Od: Bwa <b...@i...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 19:59, J.F. pisze:
> [...]
    > Pointa ?
    > Czy apka zmienia telefon w taki AP, ktory gniazdka wyszukuja ?

    Tak, urządzenia domyślnie są w trybie AP.

    pozdrawiam
    Bwa

  • 14. Data: 2019-11-07 20:39:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/11/2019 08:06, ToMasz wrote:
    > Mam sonoffy na oryginalnym sofcie, działają, ale mam internet gsm i nie
    > mam stałego ip.

    Stałe IP jest bez znaczenia, załatwia się to jedną z usług DynamicDNS.

    Pytanie czy masz numer IP zewnętrzny, a więc inny niż 10.x.x.x,
    192.168.x.x oraz 172.16-32.x.x.

  • 15. Data: 2019-11-07 20:41:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/11/2019 08:38, Kris wrote:
    > Popatrz na ali- bywają w cenach poniżej 20zł szt- sprzedawane w pakietach po kilka
    sztuk.
    > No i masz jeszcze włączniki, gniazda, oprawy żarówek itp z lini sonoff.

    Własnie się rozglądam. To dość interesujące ogólnie że można mieć
    popsuty dom jak w serwerowni w chinach braknie prądu ...

    Tak czy inaczej zamówiłem kilka sonoff lokalnie, zmienię soft i zacznę
    się bawić. Jak zadziała to kupie cośtam w chinach.

  • 16. Data: 2019-11-07 21:10:25
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    >J.F. wrote:

    > IoT modne slowo ...
    >
    > J.

    Niestety, w Polsce tylko modne; służy jako gadżet marketingowy.
    A na świecie "dzieje się".

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 17. Data: 2019-11-07 21:31:22
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-07 o 21:10 +0100, jacek pozniak napisał:

    > Niestety, w Polsce tylko modne; służy jako gadżet marketingowy.
    > A na świecie "dzieje się".

    Ha, akurat wczoraj miałem przemyślenia dokładnie odwrotne :-)

    "w tej durnej Francji nikt nie traktuje NB-IoT poważnie, jedni
    kombinują z drogim i kulawym SigFoxem, drudzy z niedziałającą LoRą, i w
    efekcie nic nie działa... a w PL T-Mobile pięknie rozkłada od roku
    NB-IoT na cały kraj a Orange już uruchomił pierwsze stacje LTE-M".

    Mateusz

  • 18. Data: 2019-11-07 22:12:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.11.2019 o 20:39, heby pisze:

    > Stałe IP jest bez znaczenia, załatwia się to jedną z usług DynamicDNS.
    >
    > Pytanie czy masz numer IP zewnętrzny, a więc inny niż 10.x.x.x,
    > 192.168.x.x oraz 172.16-32.x.x.
    nie mam zewnętrznego. najgorszy sort internetu

  • 19. Data: 2019-11-07 22:37:19
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > efekcie nic nie działa... a w PL T-Mobile pięknie rozkłada od roku
    > NB-IoT na cały kraj a Orange już uruchomił pierwsze stacje LTE-M".

    Hehe, każdy inaczej rozumie termin IoT :)

    Mi chodziło o to, że są na świecie produkowane urządzenia takie jak to
    gniazdko czy żarówka, dostępne w Biedronce, dla każdego.

    Nie słyszałem o polskich urządzeniach, które można sobie ot tak kupić i
    podłączyć do sieci internetowej i mieć jakąś tam funkcjionalność, którą
    możnaby określić jako "IoT".

    Co się zaś tyczy NB, to tylko nieco inny typ łącza. Firmy kombinują m.in z
    transmisją z wodomierzy, ale to specjalistyczne zastosowania są i jako
    zwykły lub prawie zwykły klient nie kupisz i nie zastosujesz, równie dobrze
    mogliby transmitować po rurach albo czymkolwiek..

    To czy się rozpowrzechni i będą dostępne w Biedronce stosowne gniazdka;
    zobaczymy. Na razie, od paru lat, opornie wchodzi.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 20. Data: 2019-11-07 23:42:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/11/2019 22:12, ToMasz wrote:
    > nie mam zewnętrznego. najgorszy sort internetu

    Więc kup sobie jakiegoś linuxa w sieci, z numerem IP. Postaw na nim
    jakieś openVPN i masz już numer zewnętrzny. Są limity na transfery ,ale
    jeśli to ma być do sterowania to wystarczy.

    Opcja inna: zapytaj dostawcy czy ma IPv6. Czasem jest, wtedy zazwyczaj
    jest zewnętrzny.

    Są jeszcze tunele do IPv6 kiedy wszystko zawiedzie. Ale nie używałem od
    lat i nie wiem w jakim stanie obecnie takie usługi są.