  • 181. Data: 2019-11-13 17:31:00
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jaNus napisał:

    > Jestem zdania, że dorosły, niekarany, i w pełni władz umysłowych
    > człowiek, być może z jakimiś jeszcze warunkami dodatkowymi
    > ("cenzusowymi"), nie powinien pytać się policji, czy mu ona
    > w swej wielkiej łaskawości *pozwoli* kupić sobie giwerę.
    > Powinna być w sklepie od ręki

    Jest to jakiś pomysł. W galerii handlowej można po prostu wejść
    do sklepu z okularami, a tam już mają lekarza okulistę, który
    od ręki sprawdzi, jakie szkła wstawić w oprawkę. Obok mógłby być
    sklep z giwerami, a w nim doktór psychiatrii, który na miejscu
    zbada, czy nabywca jest w pełni władz umysłowych.

    Jarek

    --
    Niżej podpisani lekarze sądowi ustalają całkowitą tępotę umysłową
    i wrodzony kretynizm przedstawionego wyżej wymienionej komisji

  • 182. Data: 2019-11-13 19:04:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Może to zależne od miasta?

    Predzej od projektu bloku.

    >To wtedy, gdy korytarz odcina dwa mieszkania. Bywa tak, że jedno,
    >wtedy mamy do czynienia z aneksją prowadzoną jednostronnie, a nie
    >przez koalicję aliantów.

    Nie rozumiem - jesli jesli korytarz odcina jedno mieszkanie, to o
    jakim zagrozeniu pozarowym mowisz ?
    No chyba, ze sasiad chcialby przez twoje okno uciec ... ale przeciez
    nie tylko krata, ale i drzwi przeszkadzaja.

    No chyba, ze sasiad sobie rosci prawo do polowy tego korytarzyka ...

    >Bywa nawet, że za zgodą ktoś dołącza do mieszkania kawałek klatki
    >schodowej. A nawet kupuje i płaci za dodatkowy matraż.

    Bywa. Ale tego chyba nie piętnujesz ?

    >Miewją.

    Te na parterze ?

    Swoja droga - w Anglii ostrzegali - okazja czyni zlodzieja.
    Jak taki zauwazy otwarte okno nisko ... to cos zginie.

    Nie wiem - juz mieli tyle alarmow, czy sasiedzi uczuleni na odglos
    zbitej szyby ...

    J.

  • 183. Data: 2019-11-13 19:15:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 13.11.2019 o 15:06, J.F. pisze:

    >Ale co chciałeś uzgadniać?

    No czy mi wysla w we wtorek z rana, bo moze nie, a potem wyjezdzam.

    > Telefon *czasem* i w niedziele odbierają, a
    >gdy jesteś "delikatny", to ŚMeS-a puszczasz, o ile to nie
    >stacjonarny...
    >(Np. ja jestem 90-procentowy-SMS-owy!). Maila zawsze warto spróbować
    >też, bo a nuż?

    No dobra, nie wyjezdzam, to nie dzwonilem, bo mi az tak nie zalezalo.
    Zakladam (naiwnie), ze towar maja i wysla szybko.

    Aha - to jakis staly sklep, bo z prywatnymi osobami to wiadomo - skoro
    ja narzekam ze poczta czynna za krotko, to sprzedawcy tez moze przez
    dwa dni nie pasowac :-)

    >A dodatkowo (odnoszę wrażenie, że nie rozpatrywałeś tej opcji,
    >przeoczenie?) w "podsumowaniu zakupu", zanim zapłacisz, na Alle jest
    >przecież możliwość dołączenia do zamówienia korespondencji, też warto
    >tym pamiętać.

    A to jakos przeoczylem. Mozna wyslac korespodencje z aukcji ... ale
    jak tak bedziemy pisac, to na pewno pozniej wysla :-P
    Wiec raczej bym pisal prosbe, zeby pozniej wyslali, jak juz bede
    wracal ... ale bezpieczniej to pozniej zaplacic, wczesniej to prawie
    na pewno nie wysla :-)

    Tak swoja droga to raz sie tak nacialem - jest towar, sprzedaje
    rzeczywisty sklep, ktory mam pod nosem, poszedlem tam ... nie ma
    towaru.
    No jak - tu stoi. Ale to rezerwacja na allegro.
    To ja sobie zaraz kupie na allegro ... ale tam napisane, ze towar
    dostepny w 48h roboczych :-(

    >Tyle że i mnie z tymi moimi "proszę ASAP!" olali,
    >zamówiłem w niedzielę, a wysłali we środę (+ e-powiadomienie), toteż
    >baaardzo się zdziwiłem bo kurier był następnego dnie, i to przed...
    >jedenastą!
    >No nie mam tego maila (jakim cudem???), więc Ci nie powiem, jaki to
    >był
    >kurier, ale nie inPostu...

    IMO - w miare typowe - jak kurier odebral do wysylki w miare wczesnie,
    to w nocy paczki przejechaly do twojego miasta, i na drugi dzien
    dostarczyli.

    Troche inaczej moze byc przed swietami.

    J.

  • 184. Data: 2019-11-13 19:17:34
    Od: jaNus <p...@b...pl>

> [...]
    > wstawić w oprawkę. Obok mógłby być sklep z giwerami, a w nim doktór
    > psychiatrii, który na miejscu zbada, czy nabywca jest w pełni władz

    A gdzie... emotka?
    Wszak to miała być ironia, i to ewidentnie *gryząca*, czyż nie?

    Ja jednak nadal, zawsze i wszędzie będę zdania, że bać się powinni
    bandyci, a nie ludzie *uczciwi*! Bandzior żadnego pozwolenia na broń
    nie potrzebuje, bo to jego *warsztat pracy*. "Pracy", która wszak jest
    nielegalna i tak, tedy i jakieś "legalizowanie" używanych do niej
    narzędzi jest przecież bez sensu.

    Dla mnie jedna z piękniejszych scen, to na jakimś filmie:
    - wpada dwóch zamaskowańców do baru, obaj ze spluwami, i drą się:
    /To jest napad, portfele na stół/!
    na co od wszystkich stolików zostają w nich wymierzone pistolety,
    rewolwery, większe, mniejsze, maciupkie, albo strzelby z lufą jak armata
    krążownika. A gostkowie-bandyci posrali się z wrażenia w gacie.

    I tak powinno być i u nas!

    A mało kto wie u nas, a zapewne nie popularyzowano tej wiedzy i w innych
    Euro-ludach, że druga poprawka do amerykańskiej konstytucji była wyrazem
    nieufności do... władzy! I z samego założenia wymierzona *przeciw niej*!
    Wolny człowiek miał prawo nosić rewolwer nie tylko po to, by zastrzelić
    Indianina, albo jakiegoś bandziora, nie tylko! Owo prawo było wyrazem
    tego, że gdy rząd popadnie w nieprawość, i zacznie ograniczać wolność
    obywateli ponad znośną miarę, to wolny, uczciwy obywatel, ma prawo a
    nawet i *obowiązek* temu się przeciwstawić. Choćby i zbrojnie!!

    US powstało jako wspólnota *wolnych ludzi*, bo uciekali oni z Europy
    przed wzbierającym absolutyzmem, gdy nadużywanie władzy było na porządku
    dziennym. Ale, ale, ale! Ale ówcześni, koronowani satrapowie nie mieli
    nawet dziesiątej części tych uprawnień, które z upływem czasu
    po-nadawały sobie obecne, a jakże! -- "demokratyczne" rządy. Dziesiątej
    części! Żyjemy w czasach niewolniczych, acz nikt tego nie widzi, a
    *przyczyną* tej dziwnej ślepoty jest brak objawów buntu dookoła. A jeśli
    sąsiad się nie buntuje, no i w ogóle "nikt", no to pewnie jest /git/!
    Czyli: /tak, jak być powinno/.

    Niewiele jest rzeczy bardziej ponurych, niż niewolnik zachwycony swym
    statusem, naprawdę niewiele.

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 185. Data: 2019-11-13 19:32:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jaNus napisał:

    > A gdzie... emotka?
    > Wszak to miała być ironia, i to ewidentnie *gryząca*, czyż nie?

    Jasne, że ironia! Bo tak poważnie, to uważam, że każdy, kto chciałby
    ot tak sobie kupować broń w sklepie w celu zaradzenia swoim lękom,
    jest niespełna rozumu i należy szczególnie na niego uważać.

    Jarek

    --
    Sam pan wie, że z rewolwerem nie ma szpasów. Niedawno temu w naszej
    dzielnicy w Nuslach też się jeden bawił rewolwerem i powystrzelał

  • 186. Data: 2019-11-13 19:57:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 13.11.2019 o 14:55, J.F. pisze:

    >No jasne, dla... złodzieja!

    Dla obywatela tez :-(

    https://wpolityce.pl/kryminal/465889-zastrzelil-wlam
    ywacza-i-poszedl-spac

    I to gdzie - w Teksasie !

> [...]
    >("cenzusowymi"), nie powinien pytać się policji, czy mu ona w swej
    >wielkiej łaskawości *pozwoli* kupić sobie giwerę. Powinna być w

    W zasadzie sie z toba zgadzam, pod warunkiem, ze to ja bede mogl kupic
    od reki, a reszta hołoty nie :-)

    >a do "organów" trzeba by jednak wysłać info, że się nabyło,

    a to sprzedawca wysle ... choc w zasadzie czemu dorosly, niekarany
    mialby cos rejestrowac :-)

    >plus (no, za tym też bym optował!): "odcisk palca" tej broni, czyli
    >kilka wystrzelonych z niej pocisków, różnego typu. Na tej podstawie
    >balistycy mogą stwierdzić, że znaleziony umrzyk oberwał właśnie ode
    >mnie...

    A z tym moze byc problem - tzn i z tym odciskiem i z rzetelnym
    stwierdzeniem przy tej ilosci.

    J.

  • 187. Data: 2019-11-13 20:00:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan jaNus napisał:

    >Jasne, że ironia! Bo tak poważnie, to uważam, że każdy, kto chciałby
    >ot tak sobie kupować broń w sklepie w celu zaradzenia swoim lękom,
    >jest niespełna rozumu i należy szczególnie na niego uważać.

    Cos w tym jest, i ponoc tak to NY zalatwia. Tzn trzeba napisac we
    wniosku,
    ze dla rekreacji sie kupuje :-)

    Ale z drugiej strony ... przekroczysz 24 punkty za wykroczenia drogowe
    i taki psychiatra zabierze ci PJ do konca zycia.
    Wystarczy jedno pytanie - jak pan zdobyl te 24 pkt :-)

    J.

  • 188. Data: 2019-11-13 20:05:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-11-13 o 15:06, J.F. pisze:

    >Jak mi zależy to tak. A jak nie to też.

    >Jak planuję wyjazd to nie planuję paczkomatu. Proste.

    No wiesz - ja planuje w przyszlym tygodniu, a paczki sie spodziewam w
    tym :-)

    >Jest też możliwość:
    >https://inpost.pl/pomoc-jak-przedluzyc-termin-odbio
    ru-paczki-w-paczkomacie
    >Fakt, 11zł.

    A moze sie okazac ze 22 czy 33, bo nie musisz wyjezdzac na 2 dni ...

    >No to wolę odpowiednio sobie zaplanować. A czytać zawsze
    >warto, bo coraz częściej są sprzedawcy wysyłający z daleka, bardzo
    >daleka, i można się zdziwić np terminem 5-dniowym po zakupie, a zdaje
    >się że widziałem nawet 14.

    A niektorzy wysylaja z Chin, i bez kozery powiem 40 dni.

    Z tym, ze oni to w miare wyraznie pisza, no ... "spodziewany czas
    dostawy 2-4 tygodnie". :-)

    A my o tych, co nic nie pisza, albo "2 dni".

    J.

  • 189. Data: 2019-11-13 20:10:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 13.11.2019 o 15:00, J.F. pisze:

    >W Polsce? No, nie wiem, jaka jest teraz moda, ale drzewiej to głównie
    >kraty na parterze wszyscy sobie ob-stalowali...

    W Polsce. Nie wiem - estetyka sie zmienila, czy kraty niewygodne ...

    https://kb.pl/porady/rolety-zewnetrzne-antywlamaniow
    e-koszty-ktore-wybrac/

    >Natomiast firma, gdzie ową folię nabyłem, ma też w ofercie folie
    >antywłamaniowe, o zróżnicowanej "pancerności" / cenie. Tak jak i ową
    >"wenecką" nakleja się to-to po prostu na szyby. Fachowcy twierdzą, że
    >lepsze niż kraty, i to z kilku powodów. Choćby takiego, że jak się
    >okratujesz, to w razie pożaru, choć mieszkasz na parterze, oknem
    >ewakuować się nie zdołasz :(

    Kraty mozna miec na zamek/klodke, ale z kolei klodki sie latwo otwiera
    bez klucza :-(
    Za to mozna by dodac czujnik otwarcia do alarmu ...

    J.

  • 190. Data: 2019-11-13 20:21:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 13 listopada 2019 15:09:59 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Jeszcze bardziej idiotyczną sytuację wymyśl

    To akurat rzeczywistosc.

    >Jak planujesz w piątek rano wyjazd, poniedziałek jest wolny a
    >sprzedawca potrzebuje dwa dni aby wsadzić paczkę do paczkomatu to
    >czego oczekujesz?

    w zasadzie nic, ale jak widac - byly 3-4 dni na dostawe, a niech sie
    zdarza takie zwykle, ludzkie obsuwy ... zreszta moze nie planowalem
    jeszcze wyjazdu, jak kupowalem.
    I juz ten inpostowy termin troche uwiera ..

    >Zresztą jak planujesz w piątek wyjazd to pewnie w niedzielę wrócisz.
    >A paczka wsadzona do paczkomatu w piątek będzie w nim jeszcze w
    >poniedziałek rano.

    Miejmy nadzieje, choc formalnie to ponad 48h.

    >A np u nas przesyłki dopiero koło 17tej wyjmują.

    Czekaj ... mam jeszcze sms - dostawa sobota 10:25, w niedziele
    wieczorem ostrzegli, ze wyjma w poniedzialek 10:30.
    I w zasadzie w sam raz, pod warunkiem ze bedzie mi sie chcialo w
    niedziele wracajac z wycieczki nie zapomne, i w poniedzialek, zaspanym
    spieszac sie do pracy, tez nie zapomne :-)

    Przydalby sie trzeci dzien.

    J.