  • 21. Data: 2020-06-01 03:32:57
    Temat: Re: Jaka drukarka atr - 300zł?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Wańkowski" 5ed27222$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > Ryza na rok.

    Za 35 groszy można mieć druk A4 mono tam, gdzie kserują...
    Ponadto w galeriach handlowych są drukarki...
    Można też u zaprzyjaźnionego ,,sąsiada''...
    (któremu od czasu do czasu można podrzucić ryzę na jego potrzeby)

    500kartek*35gr/kartkę to 175 złotych rocznie razem
    z: papierem, miejscem pod drukarkę, tonerem/atramentem...

    Koszt pieniądza teraz niski, ale zwykle trzeba trochę zapłacić...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2020-06-01 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

> [...]
    > z: papierem, miejscem pod drukarkę, tonerem/atramentem...
    >
    > Koszt pieniądza teraz niski, ale zwykle trzeba trochę zapłacić...

    Dolicz bieganie do tego punktu zeby wykonac wydruk za kazdym razem
    kiedy jest to potrzebne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 23. Data: 2020-06-01 13:45:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 31.05.2020 o 10:26, collie pisze:

    > Mnie podobają się regionalizmy - szczególnie
    > śląskie i poznańskie - i gdy mam okazję, to wtrącam co smakowitsze,
    > jak choćby "ty ciulu", co dla Ślązaka nie jest wulgaryzmem, ale
    > dosadnym określeniem interlokutora.

    Tako rzecze prof. dr hab. Zbigniew Kadłubek z UŚ ("Słownik Ślonski"):

    "Zaczynom łod ,,ciula", ślonskigo arcysłowa, żodnego to niy dziwi. Niy yno jo
    myśla, że ze ślonskich przeklyństw te słychać nojczyńścij. Nikerym sie nawet
    zdowo, że jak umiom pedzieć ,,ty ciulu", to już umiom godać po ślonsku, ale to ni
    ma prowda. We wicach i w tyjatrze godajom ,,ty ciulu". Jak usłyszom ludzie ,,ty
    ciulu", zaro sie lachajom choby gupi do syra. Słowo ,,ciul" ni ma obelżywe. Je w
    nim coś łagodnego. Teroz sie godo, że to je fest szpetne słowo a downij to było
    taki normalne.

    *Taki niyrychtych*

    Ale jak sie godo ,,ty ciulu", to o czym sie myśli? - Niy, niy o tym! Musza wom
    pedzieć (i możno trocha wos rozczarować), że ciul we starych słownikach to ni ma
    to, co myślymy, jak godomy ,,ciul". W żodnym wypadku ni ma to czyńść ciała jakigoś
    chopa. Słowo te bezma prziszło na Ślonsk z Małopolski. Ale na Ślonku te znaczynie
    chopske i galotowe jest fest popularne: Dyć powiedzynie: ,,mjynkim ciulym zrobiony"
    (na kogoś, fto je trocha niyrychtich) jednoznacznie nom godo, o co sie rozchodzi...

    *Ciuła - gupielok*

    W downyj Polsce, kaś cztyrysta lot tymu abo i wiyncyj, godało sie ,,ciuła". Tyn
    ,,ciuła" to był taki gupielok, co cały czos yno szporowoł, a tego, co uszporowoł i
    tak niy wydowoł - i dalij szporowoł. Ludzi sie z niego ofyn śmioli, bo niy umioł
    żyć: nic sie niy kupił, nic niy zjod, piwa sie niy napił. Sztyjc yno ciułoł tyn
    ciuła grosz do grosza.

    *Kaś ciulło*

    Niy yno ,,ciul" godomy: godomy tyż ,,ciulnońć sie" - abo ,,ciulnońć komuś", co znaczy

    ,,uderzyć sie" albo ,,uderzyć kogoś". Idzie sie dejmy na to ciulnońć ło rant stoła,
    co sie potym czuje fest a fest. Abo kiej co komu łoroz śleci i je fest butel, to
    sie godo: ,,Słyszołeś jak coś ciulło"?

    Słyszoł-żech niydowno, jak wtoś w bance do Mysłowic ryczoł: ,,Zaro ci ciulna, ty
    ciulu!". Moim zdaniym to nadmiar, chocioż retorycznie momy samo arcydzieło
    imprekacji."

  • 24. Data: 2020-06-01 16:29:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    -Drukarka-Laserowa-Mono-Duplex-Toner-Przebieg-od-50-
    do-100-tysiecy-stron.html

    > No fajnie, cena ta sama co za nówkę. Przeleciało przez nią 100 ryz
    > papieru.
    > A tu przykładowa nówka.
    > https://allegro.pl/oferta/drukarka-laserowa-hp-laser
    -107a-9101103841
    > Ale co zyskuję? Tak praktycznie.

    Żartujesz sobie?
    Pokazujesz domową jednorazową zabawkę. Waży to mniej niż bęben do
    normalnej laserówki. Ma problemy z separatorem, ze ścieżką papieru.
    Ponadto nie jest to drukarka, tylko urządzenie GDI.

    Toner tylko na 1000 stron.

    Zauważ, że toner, czy to HP 106A na 1 tys. stron, czy przykładowo
    TN-3380 na 8 tys. stron - kosztuje praktycznie tyle samo.

    Nie wiem, gdzie widziałeś informację, że drukarka ma zrobione 50 tys.
    wydruków. Jeśli tyle, to brać - 5450DN ma obciążalność 5 tys. stron
    miesięcznie.

    Od wspomnianej firmy brałem dużo drukarek poleasingowych. Każda była
    sprawdzona, oczyszczona, praktycznie jakby tydzień wcześniej wyszła od
    producenta. Nigdy dotąd nie miałem problemu, tak więc mogę ich polecić.

    Ponadto brother ma m.in. sprzętowy dupleks, kilka języków wydruku,
    zarządzanie przez www.

    Przeżyje na pewno kilka takich wydmuszek, jak podałeś.

    Jeśli chcesz coś mocniejszego i ze stajni HP, to szukaj np.
    poleasingowej lub używanej HP P4515dn. Miesięczna obciążalność 275 tys.
    stron miesięcznie (sic!), prędkość wydruku 60 stron na monutę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2020-06-01 18:41:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-01 o 16:29, Adam pisze:

> [...]
    > normalnej laserówki. Ma problemy z separatorem, ze ścieżką papieru.
    > Ponadto nie jest to drukarka, tylko urządzenie GDI.

    Ja nie mam zielonego pojęcia czym się różni ta nówka z mojego linka od
    innych. Dlatego pytam mądrzejszych.

> [...]
    > TN-3380 na 8 tys. stron - kosztuje praktycznie tyle samo.
    >
    > Nie wiem, gdzie widziałeś informację, że drukarka ma zrobione 50 tys.

    No sam dałeś linka i tam stoi jak wół 50-100 tysięcy wydruków.

    > wydruków. Jeśli tyle, to brać - 5450DN ma obciążalność 5 tys. stron
    > miesięcznie.

    No właśnie do niej dałeś linka. :-)

    > Od wspomnianej firmy brałem dużo drukarek poleasingowych. Każda była
    > sprawdzona, oczyszczona, praktycznie jakby tydzień wcześniej wyszła od
    > producenta. Nigdy dotąd nie miałem problemu, tak więc mogę ich polecić.

    O! Dobrze wiedzieć, że piszesz z praktyki. A mają tonery? Jutro zapytam
    ich, ale o co? Bo nie chcę się rozczarować, jak po miesiącu drukarka
    powie, że coś trzeba wymienić.

    > Ponadto brother ma m.in. sprzętowy dupleks, kilka języków wydruku,
    > zarządzanie przez www.

    poza dupleksem z reszty pewnie nie skorzystam, ale od przybytku głowa
    nie boli. :-)

> [...]

    > poleasingowej lub używanej HP P4515dn. Miesięczna obciążalność 275 tys.
    > stron miesięcznie (sic!), prędkość wydruku 60 stron na monutę.

    Nie potrzebuję do tej mojej jednej ryzy na rok nic mocniejszego. Chcę
    mieś pokój prze kilka lat.

    Robert

  • 26. Data: 2020-06-01 18:48:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-01 o 16:29, Adam pisze:
    > Od wspomnianej firmy brałem dużo drukarek poleasingowych
    A ta?
    https://amso.pl/product-pol-55043-Drukarka-Laserowa-
    Lexmark-C746dn-Kolor-Duplex-ponizej-20-tys.html#clos

    Wychodzi, że przepracowała tydzień. Gdzie haczyk?
    Bez tonerów?
    Dziś już ich nie zapytam, ale jutro nie omieszkam. Albo Ty coś dodasz dziś?

    Robert

  • 27. Data: 2020-06-01 18:58:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Dolicz bieganie do tego punktu zeby wykonac
    > wydruk za kazdym razem kiedy jest to potrzebne.

    Nie można iść powoli, majestatycznie? Przy odrobinie
    dobrej woli można słać netem i biec tylko po odbiór...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 28. Data: 2020-06-01 19:12:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "collie" 5ed36a39$0$526$6...@n...neostrada.pl

    > To regionalizm spod ściany wschodniej. Mój znajomy z Przemyśla mówi na ten przykład
    "czego?"

    kogo/czego? https://pl.wikipedia.org/wiki/Dope%C5%82niacz_(przyp
    adek)

    > - czyli taka kompilacja z "czemu?"

    Poczemu i po czemu?

    https://pl.bab.la/slownik/polski-rosyjski/dlaczego
    https://pl.wiktionary.org/wiki/po_czemu

    > i "dlaczego?". Mnie podobają się regionalizmy - szczególnie

    > "ty ciulu", co dla Ślązaka nie jest wulgaryzmem, ale
    > dosadnym określeniem interlokutora.

    Chujuar? ;) (who are you?)
    Osram, te piękne światło...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 29. Data: 2020-06-01 19:25:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil" 5ed2e436$0$545$6...@n...neostrada.pl

    > Skąd się bierze ten fatalny język? Może chodziło Ci "po otwarciu"?

    Po rozpruciu opakowania. Ktoś otworzył opakowanie, więc opakowanie
    jest/zostało otworzone. Otwarte może być ,,z urodzenia'': otwarte
    dni; otwarta architektura; otwarty człowiek... [otworzona kobieta?]

    Otwarte naczynie i otworzone naczynie -- skonstruowane bez
    zamków i zamykalne, lecz akurat teraz bez zamknięcia...

    Dom otwarty to niekoniecznie dom, w którym okna czy drzwi nie są zamknięte.

    Prowadzimy politykę otwartości czy knujemy niczym swołocz potajemna?... ;)
    (ktoś tę politykę otwierał? -- otwieraczem ręcznym czy elektrycznym?
    może jakimś hydraulicznym bądź hydrachodnikowym?...)

    IMO to żaden regionalizm, lecz dążenie do jasności wypowiedzi...

    -=-

    Ile lat po rozpruciu opakowania toner jest zdatny do druku?...
    Zależy ów czas od wilgotności i temperatury powietrza?
    Może od oświetlenia bądź nasłonecznienia -- IR i UV?...
    Może trzeba co jakiś czas potrząsnąć?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 30. Data: 2020-06-01 22:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Nie można iść powoli, majestatycznie? Przy odrobinie
    > dobrej woli można słać netem i biec tylko po odbiór...

    Mozna majestatycznie.
    Ale wtedy, majac ustalona stawke godzinowa, wyjdzie jeszcze drozej ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.