  • 11. Data: 2014-10-16 12:58:02
    Temat: Re: Jaką kamerę samochodową?
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    > Wybierz jedną z: LS430W, lub jej nowszą wersję LS460W. Obsługują karty
    > SDHC do 64 GB. Ja kupiłem LS430W, ważne jest to, że ma GPS i rejestruje
    > położenie i prędkość. Kupiłem tutaj:
    > http://nais-net.istore.pl/pl/rejestratory-trasy. Możesz sobie
    > przestudiować dane kamerek.

    Bardzo dziękuję. Rejestracja położenia, czasu i prędkości jest bardzo ważna
    jeśli taki obraz ma być dowodem albo przynajmniej wsparciem dowodowym.
    Tak przy okazji, na ile teraz taki obraz jest traktowany jako dowód na
    policji,
    w prokuraturze lub sądzie? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie?

    Pozdrowienia
    Krzysztof

  • 12. Data: 2014-10-16 13:27:01
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > policji,
    > w prokuraturze lub sądzie? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie?

    Jak jest traktowany to zależy tylko od "widzimisię" sędziego, a tego nie
    przewidzisz :)

  • 13. Data: 2014-10-16 13:54:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-10-16 12:28, *MichaelData(R)* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Weźmiesz :]
    > 1. Power Bank 12000
    > http://allegro.pl/nowy-power-bank-12000-mah-lcd-bate
    ria-zestaw-usb-i4685921247.html

    > 2. Ładowarka
    > http://allegro.pl/ladowarka-rowerowa-ms203-usb-telef
    on-gps-na-dynamo-i4701298725.html

    > 3. "dynamo w piaście" :)

    Druciarstwo ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 14. Data: 2014-10-16 14:01:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Krzysztof pisze tak:

    > Chcę kupić kamerę, która:
    > - będzie miała szeroki kąt widzenia

    a jaka bez tego ficzera?

    Wolałbym normalny obraz.

    --
    Piter

  • 15. Data: 2014-10-16 14:03:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-10-16 12:47, *TM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Wybierz jedną z: LS430W, lub jej nowszą wersję LS460W. Obsługują karty
    > SDHC do 64 GB. Ja kupiłem LS430W, ważne jest to, że ma GPS i rejestruje
> [...]

    Prawie 6x droższa od G1W - dobrze widzę?

  • 16. Data: 2014-10-16 14:09:18
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-16 13:27, Czesław Wiśniak pisze:

    > Jak jest traktowany to zależy tylko od "widzimisię" sędziego, a tego
    > nie przewidzisz :)
    Wolisz mieć film z kamerki na swoją obronę, czy zupełnie nic, albo
    opinię "biegłego", który przypisze Ci winę?

    Mnie już raz przed 8 m-cami kamerka pomogła, gdy dama "wychylając się"
    zza dostawczego mercedesa walnęła lusterkiem swojego samochodu w moje i
    twierdziła z uporem , że to ja spowodowałem ten przypadek. Po obejrzeniu
    odtworzonego filmu bardzo szybko uznała swoją winę. Policjant
    stwierdził, że gdyby nie kamerka i jej przyznanie trzeba byłoby
    powoływać biegłego, który po rozmieszczeniu na drodze fragmentów
    lusterek stwierdziłby czyja była wina (ha, ha, ha). Nie żartuję,
    fragmenty w tym czasie były już kilka razy zmiatane przez inne
    samochody. Ciekawe, jakby to zrobił.
    W przypadku zajechania drogi i kolizji film z kamerki przy braku
    świadków może być jedynym dowodem na obronę. Lepiej ją mieć niż potem
    udowadniać, że nie jest się wielbłądem.

  • 17. Data: 2014-10-16 14:10:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Oct 2014 14:01:13 +0200, PiteR

    > a jaka bez tego ficzera?

    Ja sobie specjalnie ściągałem z podmienionym obiektywem z kątem 120 stopni,
    bo standardowo wszędzie są montowane 140 a nawet 160 -- a wtedy się już
    robi sieczka, tablice pojazdów jadących z boku są nieczytelne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2014-10-16 14:16:58
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.10.2014 o 12:20, Mirek Ptak pisze:
    > Co do G1W i Twoich wymagań - bateria jest "momentalna" :) - wystarczy na
    > spokojne zakończenie zapisu po odcięciu zasilania - na rower jej nie
    > weźmiesz.

    G1WH (szerszy kąt).

    --
    anacron

  • 19. Data: 2014-10-16 14:22:55
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.10.2014 o 12:58, Krzysztof pisze:
    > Bardzo dziękuję. Rejestracja położenia, czasu i prędkości jest bardzo ważna
    > jeśli taki obraz ma być dowodem albo przynajmniej wsparciem dowodowym.

    Nie może. Prędkość i tak zawsze wylicza biegły z zapisu video i dopiero
    ta prędkość jest brana przez sąd pod uwagę. Z praktyki, ważne, aby
    kamera miała szeroki kąt, widziała coś w nocy i nanosiła na ekran
    sekundnik. W tej chwili najlepszym rozwiązaniem na rynku (stosunek ceny
    do jakości) jest G1WH.

    > Tak przy okazji, na ile teraz taki obraz jest traktowany jako dowód na
    > policji w prokuraturze lub sądzie?

    Policja jeśli ogląda na żywo na miejscu akceptuje zazwyczaj, w sądzie
    potrzebna jest ekspertyza, że przy filmie nie majstrowano, ale warto w
    dziwnych sytuacjach zgrać na miejscu sobie film na laptopa a oryginalną
    kartę natychmiast oddać policji wtedy takich cyrków nie robią (nie
    powinni).

    --
    anacron

  • 20. Data: 2014-10-16 14:54:59
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    Podczas gdy Myjk napisał:
> [...]
    > 120 stopni, bo standardowo wszędzie są montowane 140 a nawet 160
    > -- a wtedy się już robi sieczka, tablice pojazdów jadących z boku są

    a wcześniej PiteR:
    > a jak bez tego ficzera? Wolałbym normalny obraz.

    To jak to jest? Raczej nie będę miał możliwości spróbować z szerokim
    kątem i normalnym. A ile stopni ma normalny?

    Pozdrowienia
    Krzysztof