  • 21. Data: 2014-10-16 15:20:44
    Temat: Re: Jaką kamerę samochodową?
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-16 14:22, anacron pisze:
> [...]
    > ta prędkość jest brana przez sąd pod uwagę. Z praktyki, ważne, aby
    > kamera miała szeroki kąt, widziała coś w nocy i nanosiła na ekran
    > sekundnik. W tej chwili najlepszym rozwiązaniem na rynku (stosunek ceny
    > do jakości) jest G1WH.

    > Policja jeśli ogląda na żywo na miejscu akceptuje zazwyczaj, w sądzie
    > potrzebna jest ekspertyza, że przy filmie nie majstrowano, ale warto w
    > dziwnych sytuacjach zgrać na miejscu sobie film na laptopa a oryginalną
    > kartę natychmiast oddać policji wtedy takich cyrków nie robią (nie

    http://www.autowrzuta.pl/viewtopic.php?t=2711

    Dla mnie jednak ze względu na GPS lepsza jest DOD LS430W

  • 22. Data: 2014-10-16 15:23:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-16 14:54, Krzysztof pisze:

    > a wcześniej PiteR:
    >
    > To jak to jest? Raczej nie będę miał możliwości spróbować z szerokim
    > kątem i normalnym. A ile stopni ma normalny?

    Tu film z kamery chyba 170deg (GoPro):
    https://www.youtube.com/watch?v=QoyBA1RBEcw

    A tu 90deg (jakaś słaba komórka):
    https://www.youtube.com/watch?v=mZPaxxHTG0M

    Im szerszy kąt, tym więcej widać po bokach, a im mniejszy kąt z tym
    większej odległości zobaczysz szczegóły przed samochodem (np. odczytasz
    numer rejestracyjny).

    IMO szeroki lepszy jako rejestrator.

    Jeszcze z takich własności przy odbiorze filmu:
    - szeroki kąt daje wrażenie większej prędkości
    - wąski kąt daje wrażenie ostrzejszych zakrętów
    - szeroki wszystko oddala - wydaje się że odległość do poprzedzającego
    auta była większa

  • 23. Data: 2014-10-16 16:09:12
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

> [...]
    > - wąski kąt daje wrażenie ostrzejszych zakrętów
    > - szeroki wszystko oddala - wydaje się że odległość do poprzedzającego

    Mam wątpliwości czy o ewidentnej różnicy w jakości obrazu
    na obu powyższych filmach decyduje kąt. Jakość zależy chyba
    od urządzenia, na którym film był nagrywany, Pomimo podanych
    przez Ciebie liczb, na filmach kąt wydaje się podobny.
    Co mnie jeszcze interesuje, to miejsce umocowania kamery.
    Na pierwszym z filmów jest ona chyba zamontowana między
    fotelami kierowcy i pasażera. Nie wydaje mi się żeby tak były
    montowane kamery w prywatnych samochodach używanych
    do zwykłego użytkowania.
    W moim samochodzie jest duża odległość do przedniej szyby,
    a jak już pisałem nie zakładam zostawiania kamery w aucie,
    więc w moim przypadku najlepszy byłby chyba jakiś rodzaj
    stojaka do przyssania na poziomej (mniej więcej) powierzchni
    nad tablicą rozdzielczą, po środku.
    Czy taki rodzaj mocowania jest łatwy do kupienia? Z tego co
    widziałem to chyba najczęściej kamery są montowane na szybie,
    przed lusterkiem wewnątrz samochodu.

    Pozdrowienia
    Krzysztof

  • 24. Data: 2014-10-16 16:43:46
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 16 Oct 2014 14:54:59 +0200, "Krzysztof" <C...@C...com.pl>
    wrote:

    >To jak to jest? Raczej nie będę miał możliwości spróbować z szerokim
    >kątem i normalnym. A ile stopni ma normalny?

    Nie wiem ile ma normalny, ale tu masz 120 st.

    http://youtu.be/Qqb7daJN9Dg?list=UUuRxYmQXItyr7rjFBd
    ZuKpA

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 25. Data: 2014-10-16 16:50:20
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    > Nie wiem ile ma normalny, ale tu masz 120 st.
    >
    > http://youtu.be/Qqb7daJN9Dg?list=UUuRxYmQXItyr7rjFBd
    ZuKpA
    Dzięki. Myślę, że to jest to czego szukam.
    Czy mógłbyś napisać jaka to kamera i gdzie była przymocowana?

    Pozdrowienia
    Krzysztof

  • 26. Data: 2014-10-16 17:14:08
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Wolisz mieć film z kamerki na swoją obronę, czy zupełnie nic, albo opinię
    > "biegłego", który przypisze Ci winę?

    Nie odnosiłem się do tego co wolę a czego nie.

  • 27. Data: 2014-10-16 17:49:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości
> [...]

    >na obu powyższych filmach decyduje kąt. Jakość zależy chyba
    >od urządzenia, na którym film był nagrywany,

    Zalezy do czego - im wiekszy kat, tym wieksze pole widzenia i tym
    mniejszy kazdy element na matrycy.
    Jak komus zalezy np na odczytaniu nr rejestracyjnych, to matryca HD
    moze okazac sie za mala, tzn za malo rozdzielcza.
    Ale numer - jak dojdzie do solidnej kolizji, to raczej niepotrzebny,
    obaj sie zatrzymaja, wazna rejestracja sytuacji, nawet nedzna kamera.
    Moze sie przydac gdy bedzie lekkie stukniecie i ten drugi sp* ...

    No i 170 to juz bardzo szeroki kat, i moze sie nie dac dobrego
    obiektywu zrobic.

    Z drugiej strony mniejszy kat nie widzi co sie dzieje po bokach, a to
    czasem istotne.
    Chociaz ... moze byc tez przydatne, bo widzi to co widzi kierowca jak
    sie nie rozglada. A na takim rybim oku widac ze np wyprzedzany migal
    migaczem, albo ze pieszy wchodzi na przejscie.

    No i nie wprowadza znieksztalcen geometrycznych, wiec mozna rzetelnej
    ocenic sytuacje i odleglosci ...

    >Pomimo podanych
    >przez Ciebie liczb, na filmach kąt wydaje się podobny.

    Hm, zobacz jak wyglada ta gorna rura. To jest naprawde szeroki kat ...
    chyba ze ona w naturze tak samo wygieta :-)
    Ale faktycznie - 170 deg chyba nie ma ...

    J.

  • 28. Data: 2014-10-16 17:50:13
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    W tej chwili skłaniałbym się ku zakupowi jednej
    z kamer G1W/G1WH/G1W-C.
    Wydaje mi się, że w moim przypadku wygodna
    byłaby kamera z uchwytem na lusterko.
    Nadal jednak nie wiem czy zdecydować się na
    G1W - 120 deg
    G1WH - 140 deg
    G1W-C - 120 deg z kondensatorem zamiast baterii

    Pozdrowienia
    Krzysztof

  • 29. Data: 2014-10-16 20:41:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-16 16:09, Krzysztof pisze:

    > Mam wątpliwości czy o ewidentnej różnicy w jakości obrazu
    > na obu powyższych filmach decyduje kąt.

    Jakość nie jest związana z kątem, a z jakością obiektywu, matrycy i
    przetwarzania

    Jakość zależy chyba
    > od urządzenia, na którym film był nagrywany, Pomimo podanych
    > przez Ciebie liczb, na filmach kąt wydaje się podobny.

    Różnica w kącie jest około dwukrotna.
    Możesz sobie wziąć dowolny aparat cyfrowy i zobaczyć jak wygląda obraz
    na maksymalnym oddaleniu i na zoomie x2. No to taka jest różnica.

    Jeżeli masz aparat z szerszym kątem, to możesz sobie w ogóle
    przetestować jakie będziesz miał pola widzenia przed zakupem kamery i
    sprawdzić różne miejsca na montaż.

    > Czy taki rodzaj mocowania jest łatwy do kupienia? Z tego co
    > widziałem to chyba najczęściej kamery są montowane na szybie,
    > przed lusterkiem wewnątrz samochodu.

    Mocowanie do deski?
    Łatwy, ale trzeba wiercić dziury.
    Do tego im kamera niżej tym mniej widać i gorzej (większy udział jasnego
    nieba w kadrze i ewentualne problemy z automatyką odpowiedzialną za
    jasność).
    Ładniej wychodzą filmy kręcone z kamery zamontowanej wyżej i patrzącej w
    ulicę przed samochodem.

  • 30. Data: 2014-10-16 21:26:59
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    Dzięki.

> [...]
    > jakie będziesz miał pola widzenia przed zakupem kamery i sprawdzić różne

    Czy mam z tego rozumieć, że radzisz kupić kamerę z 140 deg zamiast 120 deg?

    > Ładniej wychodzą filmy kręcone z kamery zamontowanej wyżej i patrzącej w
    > ulicę przed samochodem.
    Widziałem ofertę kamery G1WH z uchwytem na lusterko. Takie mocowanie
    byłoby chyba dla mnie najlepsze.

    Natomiast nie mogę się połapać w sprawie zasilania w przypadku kamer
    G1W/G1WH/G1W-C.
    W której jest zasilacz podłączany do zapalniczki, w której zasilanie
    z baterii - jakiej i jak działa kondensator?
    W opisach tych kamer znajduję sprzeczne informacje.

    Pozdrowienia
    Krzysztof