  • 101. Data: 2016-08-29 11:35:41
    Temat: Re: Jaki telewizor - proszę o radę
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 29 Aug 2016 09:43:29 +0200, robot pisze:
    > Czyli rozumiem, że według ciebie przykładowo ten http://tinyurl.com/zxw2yvn
    > projektor to "ciezkie nieporozumienie" ?

    Tu trochę przesadziłeś, wiadomo, że mowa o sprzęcie konsumenckim. Lampa
    do tego projektora kosztuje 4K PLN...

    k.

  • 102. Data: 2016-08-29 12:32:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poczytaj temat to znajdziesz.

  • 103. Data: 2016-08-29 12:38:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Kaktus pisze:
    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    [..]

    > A jak to sprawdzać indywidualnie?

    Przestudiować instrukcję obsługi (jeśli dostępna), posprawdzać
    egzotyczne skróty (np LDT) co konkretnie oznaczają.

    > Czy w danych technicznych powinna występować jakaś konkretna cecha?

    Powinna.

    > I co w tym wypadku znaczy "duży ekran", bo być może chodzi o tak
    > duże ekrany, że w ogóle nie mogę tego brać pod uwagę?
    > Miejsce, które mogę przeznaczyć na OTV ma 107 cm szerokości,
    > co z góry ogranicza wielkość ekranu.

    Nie mam pojęcia, standardu brak. ale mając ten wymiar wiesz jaka
    przekątna wejdzie, to już bardzo zawężone pole wyboru, teraz tylko cena,
    jakieś funkcje które musisz mieć i filtruj po sklepach.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 104. Data: 2016-08-29 12:42:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Pierdolicie z ta czernia jak jebnieci audiofile o aksamitnych sopranach. Kazdy
    czlowiek widzi inaczej. Niedawno dowiedzialem sie ze 20% ludzi to daltonisci. Ja tez
    bo na jakiejs tablicy kontrolnej dla daltonistow jaka pokazali w tv widzialem cyfry
    ktorych nie daltonista nie zobaczy. I pomimo tego ze jestem daltonista to widze
    kolorowo. Czlowiek ma jeszcze to do siebie ze inaczej widzi kolory jak jest wyspany a
    inaczej jak zmeczony. Jak bedzie dlugo patrzyl na jakis kolor to tez inaczej bedzie
    widzial inne kolory. Co to za roznica jak na filmie bedzie jakas miala mniej albo
    bardziej czarne wlosy na pizdzie. Idealna czern jest u mnie w piwnicy jak sie swiatlo
    wylaczy. Ale jak do niej wstawic najlepsza plazme z najlepsza czernia i wlaczyc to
    juz na plazmie nie bedzie idealnej czerni bo sie swiatlo odbije od scian i oswietli
    ekran, czym spierdoli idealna czern.

    Porównaj sobie tą samą ciemną scenę w ciemnym pokoju na TV kineskopowym
    (sprawnym) i na TV LCD (bez bajerów) to zrozumiesz o jakie audiofilstwo
    tu chodzi. Człowiek do wszystkiego się przyzwyczai jeśli musi, ale w tym
    polu można po prostu wybrać inny produkt.

  • 105. Data: 2016-08-29 13:01:04
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    > Nie mam pojęcia, standardu brak. ale mając ten wymiar wiesz jaka przekątna
    > wejdzie, to już bardzo zawężone pole wyboru,
    Niestety :-(.
    Rozważam 50 cali jako absolutne maksimum. Wszystko jeszcze zależy
    od kształtu, bardziej lub mniej podłużnego.
    Na szczęście to nie jest miejsce obudowane, więc parę, ale tylko parę cm
    może taki ekran wystawać. Urok małego mieszkania.

    > teraz tylko cena, jakieś funkcje które musisz mieć i filtruj po sklepach.
    Tak zrobię.

    Czekam jeszcze na odpowiedź Kol. JanuszKK ma mój news
    z godz. 0:33, bo wydaje mi się, że otrzymałem od niego dwie
    wzajemnie sprzeczne informacje.
    Chciałbym wiedzieć czy sprawę nagrywania, w tym dokupienia
    jakiegoś odbiornika, tunera lub tp. dalej drążyć i szukać
    w Internecie dokładniejszego opisu jak to zrobić.

    Dziękuję za wszystkie rady i wyjaśnienia i pozdrawiam
    Kaktus

  • 106. Data: 2016-08-29 13:48:04
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 27.08.2016 o 09:38, Kaktus pisze:
    > Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Kwesita czerni - rozumiana żeby czerń była czarna czy żeby ciemny
    > obraz (ciemna sceneria fabuły) była tak samo dobrze widoczna jak
    > jasna bez podchodzenia do odbiornika i zmieniania ustawień?

    żeby w ciemności czerń wyglądała jak czerń a nie jak szarość. Resztę
    sobie w ustawieniach TV zrobisz.

    > Wiem, że jest ich mało. Czy możesz podać konkretne modele? Funkcja
    > programowania autostart-u nie jest mi potrzebna.

    a w pierwszym poście piszesz co innego: "..Dodatkową sprawą jest dla
    mnie możliwość nagrywania i przenoszenia zapisów na inne nośniki.
    Możliwość nagrania programu, którego nie można obejrzeć podczas
    ^^^^^^^^^^^
    emisji jest cenna, ale mnie chodzi także o możliwość
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zachowania wybranych programów, głównie popularno
    naukowych, na dłużej niż tylko do zapisania dysku
    dołączonego np. do dekodera. "

    > Co to znaczy, cytuję: "s-qurviony" ekran?

    zakrzywiony - tak się to nazywa pomimo że obrzydliwie...

    > Słowo na k... u niektórych
    > użytkowników jęz. polskiego wyczerpuje cały słownik, a zagranicą
    > jest synonimem słowa Polska, bo obcokrajowcy słyszą je z ust
    > Polaków najczęściej. Po prostu wstyd i chamstwo.

    proponuję poszerzyć słownik -
    http://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/curved

    dodam jeszcze żeby szybka matryca było bo na tanich/starych nie
    pooglądasz golfa/piłki nożnej/tenisa stołowego bo piłka będzie skakać po
    ekranie a nie płynnie lecieć. W tanich TV znajdziesz przeważnie wolne i
    stare matryce, które zostały wyprodukowane 10 lat temu z dużym zapasem
    ilościowym i obecnie zalegają producentom...

    Fajne TV z Androidem robi Sony, Philips ma swój Ambilight, TLC/Thomson
    ma QDot - dla każdego coś fajnego - np: bardzo fajnie gra Thomson UA9806
    i to pod każdym względem. QDot robi bajeczne kolory, strefowe
    podświetlenie pozwala cieszyć się dobrą czernią, Harman-Kardon zadba o
    dźwięk a procek A9 zadba o płynny obraz i wzorowe skalowanie 4K. Ma
    wszystko co potrzeba: DVB-T2, DVB-S2, DVB-C, TV Analog, Bluetooth, WiFi,
    DLNA, WiDI/Miracast, HbbTV, 3D Activ + dwie pary okularów, stopklatkę i
    serwis door-to-door - nie trzeba nigdzie go tachać jak się uszkodzi.

    Można w promocji poniżej 4 tys. można wyrwać.
    Ja za swojego 55" w kwietniu dałem 3,3kPLN

  • 107. Data: 2016-08-29 14:20:24
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    > a w pierwszym poście piszesz co innego: [...]
    Sądziłem, że chodziło Ci o autostart wynikający z zaprogramowania
    daty, godziny, kanału nagrania. Na tym mi specjalnie nie zależy,
    ale zgoda, że czasami może się przydać.
    Chodzi mi o to by móc nagrać jakiś materiał i móc go zapamiętać
    na dłużej. Nawet największy dysk dołączony do dekodera lub telewizora
    kiedyś się zapełni i zacznie się nadpisywanie. Stąd potrzeba
    przeniesienia zapisanych plików na inny nośnik. Najlepiej by było
    żeby można było taki materiał odtwarzać na komputerze, ale jeśli,
    jak to napisał JanuszKK, można go odtwarzać tylko na tym samym
    telewizorze, na którym był nagrany, to dla mnie to też jest do przyjęcia.
    Chodzi tylko o to żebym mógł go przechowywać tak długo jak chcę.

    > zakrzywiony - tak się to nazywa pomimo że obrzydliwie...
    Wiem, że chodzi o zakrzywiony, łaciny uczyłem się przez dobrych kilka
    lat. Napisałem tak, bo drażni mnie słowo na k... i wszelkie, celowe
    jego odmiany.
    Jest ładne polskie słowo "zakrzywiony" i nie wiem jaki jest powód
    by go nie używać w odniesieniu do ekranu.
    Ponadto użyta forma i pisownia powodują, że jest, jak piszesz, obrzydliwe,
    bo powoduje obrzydliwe skojarzenia.
    Jest wiele wulgaryzmów, ludzie ich używają, w tym pisarze, politycy itd.
    Drażniące jest to, że wstarczy przejść się między ludźmi w dowolnym
    miejscu w Polsce by usłyszeć słowo na k... dosłownie w każdym zdaniu.
    To tak, jakby przeciętny Polak już nie potrafił sformułować najprostszej
    myśli bez użycia tej protezy. Następnym takim słowem jest słowo na ch...
    Co to ma być, autoreklama?

> [...]
    > HbbTV, 3D Activ + dwie pary okularów, stopklatkę i serwis door-to-door -
    > nie trzeba nigdzie go tachać jak się uszkodzi.
    Bardzo Ci dziękuję za te informacje. Wezmę to wszystko pod uwagę.

    > Można w promocji poniżej 4 tys. można wyrwać.
    > Ja za swojego 55" w kwietniu dałem 3,3kPLN
    Niestety, mam miejsce na góra 50".

    Pozdrowienia

  • 108. Data: 2016-08-29 16:04:52
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > wskaźnik nie
    >
    > Stąd nie zachwycałbym się tak jak kogutek "odtwarzaniem 4k" przez średni
    > projektor, który nawet nie ma matrycy 4k i tak na prawdę nie wiadomo jaki
    > strumień odtwarza.

    Ale mimo wszystko, taki strumień może mieć zaletę i np. u mnie, gdzie w
    lapie mam nieco więcej, niż full-HD, obraz ukręcony przy 1920x1200 (bo tyle
    mam) kontury ma nienajostrzejsze. Natomiast obraz o większej rozdziałce
    będzie miał kontury ostre jak żyleta i niekiedy nawet, przyjemniej się go
    ogląda.
    (A zaletą 1920x1200 jest to, że napisy mogę wyrzucić poza film, na dolny
    margines i nie będą przeszkadzać, a spełnią swoją rolę)
    A jaki strumień... jak się kliknie w prawym dolnym rogu filmu YT na zębatkę,
    menu quality, to ptasiek pokaże, który strumień właśnie leci. Chyba, że
    zębatka się kręci, to trzeba czekać, aż się właśnie przełączy. (W HTML5
    trochę to inaczej wygląda, ale tez pozwala na zorientowanie się)
    Inna sprawa, że niektórzy różnymi programami zwiększają pozornie
    rozdzielczość, nie wiem po co, bo znane przysłowie mówi, że wyżej
    chu...wróć, wyżej pępka nie podskoczysz, zapodając na wejście np. obraz
    zgrany z telewizora, a dają full-HD, to mimo strumienia, rozdzielczość
    zostanie na starym poziomie.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 109. Data: 2016-08-29 18:36:44
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2016-08-29 o 14:20, Kaktus pisze:
> [...]
    > Sądziłem, że chodziło Ci o autostart wynikający z zaprogramowania
    > daty, godziny, kanału nagrania. Na tym mi specjalnie nie zależy,

    przeczytaj ze rozumieniem: "..możliwość nagrania programu, którego nie
    można obejrzeć podczas emisji.." to w końcu się zdecyduj - zależy Ci czy
    nie zależy?!?!

> [...]
    > telewizorze, na którym był nagrany, to dla mnie to też jest do przyjęcia.
    > Chodzi tylko o to żebym mógł go przechowywać tak długo jak chcę.

    Możesz nagrywać program a czasie rzeczywistym i prawie zawsze to co
    widzisz (nieliczne oferują możliwość oglądania innego programu podczas
    nagywania) Większości nie zaprogramujesz jak magnetowidu żeby się samo
    nagrało wybranego dnia o wybranej godzinie z wybranego programu.

    > Wiem, że chodzi o zakrzywiony, łaciny uczyłem się przez dobrych kilka
    > lat. Napisałem tak, bo drażni mnie słowo na k... i wszelkie, celowe
    > jego odmiany.

    Nie na "K" tylko na "Q" Słowo Kultura pewnie Cie nie drażni mimo że na
    "K"....

    > Jest ładne polskie słowo "zakrzywiony" i nie wiem jaki jest powód
    > by go nie używać w odniesieniu do ekranu.

    Taki sam powód jak używanie słowa INTERFACE zamiast MIĘDZYMORDZIE. Daj
    spokój, nie walcz z nazwami własnymi bo szkoda życia...

> [...]
    > To tak, jakby przeciętny Polak już nie potrafił sformułować najprostszej
    > myśli bez użycia tej protezy. Następnym takim słowem jest słowo na ch...

    nie ta grupa -> pl.sci.psychologia

    > Bardzo Ci dziękuję za te informacje. Wezmę to wszystko pod uwagę.

    > Niestety, mam miejsce na góra 50".

    też mi się tak zdawało - a zwłaszcza mojej żonie. Drobne przemeblowanie
    i 65" też by wlazł :)

  • 110. Data: 2016-08-29 18:46:44
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2016-08-28 o 11:23, Kaktus pisze:
    > Rozumiem, że DaNsOuNd chodziło o to by w sklepie móc zobaczyć
    > to co będzie realnie w domu. I słusznie, mnie też o to chodzi.

    TV w sklepie są wprowadzane w specjalny tryb - taki "hłyt martekindody"
    Trzeba poprosić sprzedawcę aby ten tryb wyłączył i wtedy spróbować
    ręcznie ustawić parametry obrazu zgodne ze swoimi preferencjami. Warto
    wziąć własną "PIÓROSTACJĘ" z ulubionym filmem lub zdjęciami i wtedy
    próbować ustawiać obraz. A kalibrację można przeprowadzić samemu przy
    użyciu płyty kalibracyjnej DVD. Do domowego użytku w zupełności wystarczy.