  • 11. Data: 2018-10-21 20:38:35
    Temat: Re: Kierownica
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2018 20:11:35 +0200, sirapacz napisał(a):

    > podzielisz się wiedzą jak to robisz?
    > do czego przykładasz tę calówkę by zmierzyć odchył płaszczyzny koła w
    > tak małym zakresie jak 0.5 do 1 stopnia?

    W instrukcjach fabrycznych wielu starszych samochodów podaje się
    właściwą dla poprawnej zbieżności różnicę między odległościami krawędzi
    felg przednimi i tylnymi na poziomie osi. W moim przypadku jest to 0 do
    -1 mm. Włazisz do kanału i mierzysz calówką. Pamiętam że podawano tą
    wielkość także dla 126p.
    Nie rozumiem do końca twojego pytania. Wcale nie ustawiam zbieżności z
    dokładnością do pół czy 1 st. bo nie mierzę jej kątowo.
    Co do zależności między kątem a obrotami drążka to chodziło mi o kąt
    skręcenia kierownicy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2018-10-21 20:53:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > dokładnością do pół czy 1 st. bo nie mierzę jej kątowo.
    > Co do zależności między kątem a obrotami drążka to chodziło mi o kąt

    Rozumiem ale jak masz np do korekty tylko prawą stronę to jak ustalisz,
    że akurat prawym drążkiem musisz kręcić a nie lewym?

  • 13. Data: 2018-10-21 21:51:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2018 20:53:26 +0200, sirapacz napisał(a):

    > Rozumiem ale jak masz np do korekty tylko prawą stronę to jak ustalisz,
    > że akurat prawym drążkiem musisz kręcić a nie lewym?

    Mówimy o przednich kołach. Tu nie ma czegoś takiego jak "jedna strona do
    korekty" :) Sprawę załatwia w zasadzie symetria maksymalnych wychyleń na
    obie strony a to ustalasz kręcąc kierą do maksymalnych wychyleń i
    obserwując jej położenie, czy symetryczne.
    Oczywiście, IMO w przypadku tylnych kół tak się nie da. Tam trzeba każde
    koło ustawić indywidualnie do osi symetrii auta.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2018-10-21 22:39:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2018 20:38:35 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]
    > felg przednimi i tylnymi na poziomie osi. W moim przypadku jest to 0 do
    > -1 mm. Włazisz do kanału i mierzysz calówką.

    Tyle, ze calowka tego nie zmierzysz, a przynajmniej nie wystarczajaco
    dokladnie.

    J.

  • 15. Data: 2018-10-22 02:01:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Tyle, ze calowka tego nie zmierzysz, a przynajmniej nie
    > wystarczajaco dokladnie.

    Co to jest ta calówka bo google podaje kilka znaczeń.
    Pewnie to jakiś wynalazek z Polski A :)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 16. Data: 2018-10-22 07:21:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 02:01:37 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > Co to jest ta calówka bo google podaje kilka znaczeń.
    > Pewnie to jakiś wynalazek z Polski A :

    metrówka

  • 17. Data: 2018-10-22 07:22:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Co to jest ta calówka bo google podaje kilka znaczeń.

    Przecież na pierwszym miejscu w grafice wyskakuje

  • 18. Data: 2018-10-22 07:31:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mówimy o przednich kołach. Tu nie ma czegoś takiego jak "jedna strona do
    > korekty" :) Sprawę załatwia w zasadzie symetria maksymalnych wychyleń na

    no tak ale ustawiasz na górze pozycję centralną kierownicy i jeśli
    będziesz kręcił niewłaściwym to będzie ci kierownica stać w pozycji
    kilka czy kilkanaście stopni lewo/prawo mimo prawidłowego ustawienia w
    sensie jazdy i ustawienia kół względem siebie.

    Ja właśnie kombinuję jak zrobić geometrię samodzielnie bez wydawania 10k
    na sprzęt. Ostatni mechanik jak ustawił mi geometrię to chyba nie
    zakontrował nakrętek i ustawienie wróciło do stanu sprzed korekty....
    mam już dość papraków i tracenia na nich pieniędzy i czasu. Tyle samo
    czasu stracę ustawiając samodzielnie... tylo muszę sie nauczyć jak to
    zrobić partyzanckimi metodami by jednocześnie było wystarczająco
    precyzyjnie.

  • 19. Data: 2018-10-22 08:08:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ja właśnie kombinuję jak zrobić geometrię samodzielnieja to zrobiłem tak.
    zamocowałem lasery do kół i mierzyłem odległość
    pomiędzy promieniami metr przy kołach i 5 metrów od kół. Sposób
    mocowania lekko skomplikowany. pisać czy taka metoda Cię nie interesuje?

    ToMasz

  • 20. Data: 2018-10-22 09:18:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-10-22 o 08:08, ToMasz pisze:
    > pomiędzy promieniami metr przy kołach i 5 metrów od kół. Sposób
    > mocowania lekko skomplikowany. pisać czy taka metoda Cię nie interesuje?

    Nie zrozumiałem - chodzi o zamontowanie jakichś badylków równych by
    mierzyć na ich końcach? A może zamontować na nich wskaźniczki laserowe
    po 2pln:) nie trzeba będzie badylka:)

    podziel się:)