  • 21. Data: 2018-10-22 09:19:53
    Temat: Re: Kierownica
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przecież na pierwszym miejscu w grafice wyskakuje

    ja tam zrozumiałem - większość narzędzi ma po kilka nazw regionalnych
    czy wręcz związanych z wiekiem użytkownika:)

  • 22. Data: 2018-10-22 09:31:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 07:31:49 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

    > Ja właśnie kombinuję jak zrobić geometrię samodzielnie bez wydawania 10k
    > na sprzęt.
    Ja tam się nie znam ale pamiętam jak mi ustawiali zbieżność w dużych fiatach.
    W sumie calówka im wtedy wystarczyła ale dla ułatwienia mieli zrobione takie
    przyrzady z prętów
    Coś na wzór tego.
    http://bowatech.isu.pl/?id=pokaz_produkt&id_prod=564
    26
    Tak z ciekawości- co tutaj za kosmiczna technologia ze to ponad 8stów kosztuje?
    Przeciecz cały myk polega na tym aby odległość miedzy felgami na przedniej osi były
    takie same z "przodu" koła jak i z "tyłu"

  • 23. Data: 2018-10-22 10:21:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    sirapacz napisał:
    >Ja tam się nie znam ale pamiętam jak mi ustawiali zbieżność w dużych
    >fiatach.
    >W sumie calówka im wtedy wystarczyła ale dla ułatwienia mieli
    >zrobione takie przyrzady z prętów

    No wlasnie, calowka prawie sie nadaje, ale prawie czyni roznice :-)

> [...]
    426
    >Tak z ciekawości- co tutaj za kosmiczna technologia ze to ponad 8stów

    A zrobisz taniej ? :-)

    >Przeciecz cały myk polega na tym aby odległość miedzy felgami na
    >przedniej osi były takie same z "przodu" koła jak i z "tyłu"

    No, czasem o milimetr mniej.

    J.

  • 24. Data: 2018-10-22 10:31:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2018-10-22 o 08:08, ToMasz pisze:

    >Nie zrozumiałem - chodzi o zamontowanie jakichś badylków równych by
    >mierzyć na ich końcach? A może zamontować na nich wskaźniczki
    >laserowe po 2pln:) nie trzeba będzie badylka:)

    Dawno temu robilo to sie tak:
    -byly uchwyty na felgi, z dodatkowymi wystajacymi osiami.
    -na tych osiach byly lampki-projektory ze znacznikiem, dzis moglyby
    byc lasery.
    -lampy mozna bylo obracac na osiach, tak, ze swiecily do przodu lub do
    tylu.

    I wlasciwie tyle - mocowales do felg, obracales to przodu, mierzyles
    odleglosc miedzy swiatelkami, obracales do tylu, mierzyles.

    J.

  • 25. Data: 2018-10-22 10:42:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2018 22:39:42 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tyle, ze calowka tego nie zmierzysz, a przynajmniej nie wystarczajaco
    > dokladnie.

    Niby dlaczego? Calówka w znaczeniu używanym przeze mnie jest wyskalowana
    w mm i nie jest trudno zmierzyć jakąś odległość z dokł. do 0,5 mm. Na
    dodatek nie chodzi tu o pomiar bezwzględny tylko względny (czyli różnicę
    pomiarów). Dodatkową dokładność daje ci parokrotne powtórzenie pomiaru.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2018-10-22 11:24:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Niby dlaczego? Calówka w znaczeniu używanym przeze mnie jest
    >wyskalowana
    >w mm i nie jest trudno zmierzyć jakąś odległość z dokł. do 0,5 mm.

    Tak wyglada calówka
    https://profigeo.pl/Calowka-drewniana-skladana-2-m-m
    iarka-p48618

    I o ile w miare dokladnie da sie tym zmierzyc odleglosc miedzy dwoma
    dostepnymi i wyraznymi punktami/krawedziami,
    to jak chcesz zmierzyc odleglosc miedzy ... krawedziami felg ?
    Wewnetrznymi bokami opon ?
    Srodkami bieznikow na oponach ?

    zwijana tasma miernicza tez nie pomoze.

    O, to moze by pomoglo
    http://mastertools.pl/index.php?p1506,suwmiarka-elek
    troniczna-dwuszczekowa-1500mm-szczeki-200mm

    No chyba, zeby tak zdjac opony i faktycznie miedzy krawedziami felg,
    albo zdjac kola i miedzy tarczami hamulcowymi.

    Albo zmierzyc prowizorycznie miedzy bokami opon, przyciac na wymiar
    listewke ... i wtedy to juz nawet na oko ocenic ile jest luzu po obu
    stronach ...

    J.

  • 27. Data: 2018-10-22 11:49:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 11:25:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > to jak chcesz zmierzyc odleglosc miedzy ... krawedziami felg ?

    A rzut tych krawędzi felg na podłoże to jakas inżynieria kosmiczna jest wg Ciebie?

    > Albo zmierzyc prowizorycznie miedzy bokami opon, przyciac na wymiar
    > listewke ... i wtedy to juz nawet na oko ocenic ile jest luzu po obu
    > stronach ...

    Albo wziąć rurkę i kawałek pręta pasujący do wnętrza tej rurki a najwygodniej dwa
    kawałki prętów do tej rurki.

  • 28. Data: 2018-10-22 12:30:39
    Od: p...@g...com

    nawet na stanowisku z hiper duper laserami chlopaki potrafia z 3 razy do auta
    podchodzic :-) raz odbieram auto a tu kierownica skrecona no coz wracam na poprawke,
    auto juz zjechalo ze stanowiska ale podchodzi magik i mowi ze jeszcze chwila bo nie
    poszlo ... czynnik ludzki niestety zawiodl

  • 29. Data: 2018-10-22 13:30:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Oct 2018 11:24:50 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > dostepnymi i wyraznymi punktami/krawedziami,
    > to jak chcesz zmierzyc odleglosc miedzy ... krawedziami felg ?

    Oj, pomyśl chwilę. Zadanie na poziomie co mądrzejszej wrony czy
    szympansa. Wymaga użycia kawałka czegokolwiek o długości kilku cm,
    sztywnego i o wyraźnych krawędziach.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2018-10-22 13:34:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    iarka-p48618

    >Oj, pomyśl chwilę. Zadanie na poziomie co mądrzejszej wrony czy
    >szympansa. Wymaga użycia kawałka czegokolwiek o długości kilku cm,
    >sztywnego i o wyraźnych krawędziach.

    I przylozysz to sobie do felgi/opony tak, ze zmierzysz z dokladnoscia
    do milimetra.

    Zapraszam pod samochod - zmierz sobie, czy masz dobrze ustawioną
    zbieznosc.

    J.