  • 101. Data: 2014-04-24 22:05:18
    Temat: Re: Kolejna ofiara
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale uważać tak to głupota.
    > Ale jestem za - pod warunkiem, że będą się od tej głupoty dodatkowo
    > ubezpieczać.

    Przecież już się dodatkowo ubezpieczają. Mogliby bez ubezpieczenia jeździć.

  • 102. Data: 2014-04-24 23:56:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Apr 2014 13:35:12 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Ale chodzi przeciez o prawdopodobienstwo!

    No to zakazac gry w totolotka.
    Ale tego nikt nie chce :-)

    J.

  • 103. Data: 2014-04-25 00:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Przecież już się dodatkowo ubezpieczają. Mogliby bez ubezpieczenia
    > jeździć.

    Dodatkowo, na okolicznosc wypadku bez zapietych pasów?

  • 104. Data: 2014-04-25 00:11:10
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dodatkowo, na okolicznosc wypadku bez zapietych pasów?

    Na wszelkie okoliczności. Jakby mieli płacić za używanie pasów to mielibyśmy
    rok 1984

  • 105. Data: 2014-04-25 01:56:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No to zakazac gry w totolotka.
    > Ale tego nikt nie chce :-)

    Chyba nie rozumiem. To żart? Totolotek tez zabija?

  • 106. Data: 2014-04-25 01:56:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Na wszelkie okoliczności. [ciach]

    Ale to chyba tka nie działa.
    Jak ubezpieczysz sie od smierci i popełnisz samobójstwo to raczej nikt ci
    odszkodowania nie wypłaci.

  • 107. Data: 2014-04-25 12:44:12
    Od: "miszmasz" <m...@g...com>

    wiadomości news:XnsA318B06BCDF1Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik WOJO s...@a...unknown.hehe ...

    > Jak jestes nieptrzytomny to ten system nie zadziała.
    > Kwestia prawdopodobienstwa - przypadki sa na tyle rzadkie, że nikt nie
    > pomyslał o takim systemie.

    Jak jesteś nieprzytomny to i z odpiętymi pasami nie wyturlasz się z
    samochodu.

  • 108. Data: 2014-04-25 15:14:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik miszmasz m...@g...com ...

    > Jak jesteś nieprzytomny to i z odpiętymi pasami nie wyturlasz się z
    > samochodu.

    Ano. Możesz też nie być w stanie tego zrobić przez złamany kręgosłup etc.
    Ale ja odnosiłem się tylko do powyższego, ze istnieje system automatycznego
    odpinania w postaci noży...

  • 109. Data: 2014-04-25 15:42:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Apr 2014, Budzik wrote:

    > Użytkownik Jakub Witkowski j...@d...z.sygnatury ...

    > Mam na mysli tylko sytuacje w ktorych zadziałaja.

    Czyli odrzucasz do rozważań wszystkie te przypadki, kiedy zarówno
    z pasami ofiara zginęła lub by zginęła, tudzież bez pasów nie zginęła
    lub by nie zginęła?
    No to pozostają jeszcze te przypadki, kiedy *zaszkodzą*.
    Nie zabiją, a spowodują inne obrażenia.
    Tak, 1 na 10 "zaszkodzenia pasów" uważam za znacznie bardziej wiarygodne,
    niż 1 do 1000 dla przypadku przeciwnego.

    > I jakos nie słyszę aby co 10 przypadek powodował, że ktos przez te pasy nei
    > wydostał się z samochodu i zginął przez wode, pociąg, inny samochód ktory
    > na niego najechał.

    Po prostu nikt tego nie ustala.
    W szczególności jak "udało się przeżyć" to a priori przyjmuje się,
    że pasy uratowały i basta.
    IMO do oszacowań można brać *wyłącznie* proporcję ofiar które miały
    pasy zapięte i niezapięte, niestety mocno zniekształconą przez fakt,
    że w statystyce "niezapiętych" istotna większość to będą osoby lekceważące
    nakazy prawa, co wiązać się będzie z łamianiem *również* tych przepisów,
    które mają wpływ na wielkość szkody przy wypadku ogółem, czytaj
    współczynnik śmiertelności.
    Tłumacząc na polski.
    Jakby jazda z niezapiętymi pasami nie była zabroniona, mielibyśmy
    jakiś obraz statystyczny, w typowej wartości "czwarte kłamstwo" :P
    (znaczy poprzez nierozpoznane koralacje)
    Jeśli *jest* zabroniona, jest wysoce prawdopodobne, że większość
    tak jadących *również* przekracza prędkość, wyprzedza na zakazie
    itede.
    A to ma wpływ na śmiertelność w wypadkach w ogóle.
    Pozostali niekoniecznie dlatego zapinają, że mają takie przekonanie,
    ale na zasadzie "skoro już 50 jadę to i pasy zapnę, co mam
    punkty zbierać".
    Zabitych bez pasów będzie więc więcej nie dlatego (dobra,
    "nie tylko dlatego"), że pasów nie zapięli, a dlatego że uderzenie
    w słup było przy 70 a nie 30 (licząc wyhamowanie z 90 lub 50,
    odpowiednio).

    pzdr, Gotfryd

  • 110. Data: 2014-04-25 15:50:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Apr 2014, Budzik wrote:

    > Jak ubezpieczysz sie od smierci i popełnisz samobójstwo to raczej nikt ci
    > odszkodowania nie wypłaci.

    Problem w tym, że wyprzedzanie po przeciwległej stronie drogi,
    bez widoczności na łuku, nie jest uważane za samobójstwo.
    Zwiększenie prawdopodobieństwa śmierci nie jest - liczy się,
    czy "miał zamiar" (i dowiedź tego).
    Nie można więc w kategoriach prawnych inaczej kwalifikować dowolnego
    innego zdarzenia tylko dlatego, że "zwiększa prawdopodobieństwo".
    A z pasami jest ta różnica w porównaniu do wyprzedzania jak wyżej,
    że w odróżnieniu od wyprzedzania j.w., nie zwiększają prawdopodobieństwa
    wypadku. Przyczyna będzie "zewnętrzna" do pasów.

    pzdr, Gotfryd