  • 11. Data: 2014-04-23 16:31:56
    Temat: Re: Kolejna ofiara
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 14:32, masti pisze:

    > kobieta, która spowodowała wypadek.

    Pośrednio tak, jednak wygląda na to że ma wytłumaczenie - prawo karze
    kierowcę który nie zmusza kierującego do nakazania zapięcia pasów
    pasażerom.

  • 12. Data: 2014-04-23 16:33:24
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 14:38, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Zapewny tysiące tych, którym pasy uratowały życie...
    >
    > Ale z tego co pamietam - Ty lubisz wyciagać wnioski z małych próbek
    > badawczych, stąd potem wychodzą ci dziwolągi...

    Co rodziny tego fryzjera, czy pasażera red. Zientary, który się spalił
    w aucie "żywcem" na takie statystyki?
    Jeżeli jakaś swołocz cie zmusza do zapinania pasów, a na skutek tego
    zapięcia ktoś traci życie to niech ten dyktator chociaż przeprosi za
    swoje bezmyślne ukazy.
    Jakim prawem taki gnój mi nakazuje jak mam się zachowywać w swoim
    własnym pojeździe, i jeszcze na dodatek grozi mi karą?
    Nie wiem czy to prawda czy jakiś ponury żart - red. Zientarski gdy już
    wyszedł z szpitala to odpowiadał za spowodowanie wypadku z skutkiem
    śmiertelnym, za przekroczenie prędkości, i.... za niezapięcie pasów....

  • 13. Data: 2014-04-23 16:33:44
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 14:50, mz pisze:
    > Miałem zapięte pasy - żyje.

    Fryzjer nie, nie miał wyboru - musiał jechać z zapiętymi pasami.

  • 14. Data: 2014-04-23 16:34:19
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Kierowca, który spowodował wypadek? A może lekarz, który dostał
    > _żywego_ człowieka i nie utrzymał go przy życiu.
    >
    > W artykule ani słowa o bezpośredniej przyczynie zgonu - pacjent zmarł
    > w szpitalu po kilku dniach.

    Przepis który go zmusił do zapicia pasów. Inaczej kierująca autem
    kobieta byłaby w stanie choć potrzymać nad wodą jego głowę, zapięte pasy
    to uniemożliwiły.
    W tym artykule istotnie nie ma, ale wg. innych źródeł śmierć nie
    nastąpiła na skutek jakichś obrażeń spowodowanych wypadkiem a na skutek
    podtopienia.

  • 15. Data: 2014-04-23 16:34:46
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 15:16, elmer radi radisson pisze:

    > 1. jesli bylby przytomny i zdolny do samodzielnego opuszczenia
    > pojazdu, prawdopodobnie bylby w stanie odpiac samodzielnie pas.
    >
    > 2. jesli nie bylby przytomny, utopilby sie i bez pasow.
    >
    > 3. czemu kierujaca nie udzielila pomocy swojemu pasazerowi?
    >
    > 4. statystyka pokazuje ze zapiete pasy ratuja zdrowie/zycie w
    > nieporownywalnie wiekszej ilosci przypadkow, nizli komus szkodza.

    Wszystkiemu winne te nieszczęsne zapięte pasy, to one uniemożliwiły
    pomoc kierującej pojazdem. Pewnie wystarczyło unieść głowę ponad wodę.

    Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
    wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
    może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

  • 16. Data: 2014-04-23 16:44:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Apr 2014 16:31:56 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > Pośrednio tak, jednak wygląda na to że ma wytłumaczenie - prawo karze
    > kierowcę który nie zmusza kierującego do nakazania zapięcia pasów
    > pasażerom.

    i producent samochodów, który zrobił auto, które mogło mieć wypadek, i
    wykonawcę i zarządcę drogi, producenta paliwa itd. itp.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2014-04-23 16:47:45
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-04-23 16:34, Trybun wrote:

    > Wszystkiemu winne te nieszczęsne zapięte pasy, to one uniemożliwiły
    > pomoc kierującej pojazdem. Pewnie wystarczyło unieść głowę ponad wodę.

    Znaczy w czym konkretnie przeszkodzily? Nawet jesli nie mozna odpiac
    pasow, to powoli napinany mechanizm pozwoli tak samo uniesc glowe, jak
    bez przypietych pasow. Juz bardziej wierze w to ze cala akcje utrudnialo
    bardziej polozenie pojazdu na dachu i jego zaglebienie w niecce z woda.
    Pasy nie maja tu nic do rzeczy.

    > Punkt nr4.- Czy nie lepiej by było dać pasażerom i kierującym pojazdami
    > wolnej ręki w tej sprawie, i ostrzec również przed tym że ich zapięcie
    > może w pewnych okolicznościach doprowadzić do śmierci?

    Jazda samochodem w pewnych okolicznosciach moze doprowadzic do smierci.
    Czy jest gdzies o tym ostrzezenie na szybie, albo w prawie jazdy?

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2014-04-23 16:55:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
> [...]
    >już wyszedł z szpitala to odpowiadał za spowodowanie wypadku z
    >skutkiem śmiertelnym, za przekroczenie prędkości, i.... za

    Coz chcesz - prokurator bada sprawe, widzi naruszenie przepisow ... a
    wiec stawia zarzuty za wszystkie przewinienia.
    A potem czytasz "postawiono mu 15 zarzutow".

    Tylko ... skoro sie nie udalo ustalic kto prowadzil, to chyba nie bylo
    tak ze pasy sie przyczynily do smierci jednego ...

    J.

  • 19. Data: 2014-04-23 16:55:36
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 23 Apr 2014 16:30:51 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    >Z dużą dozą prawdopodobieństwa wyszedłby z tego wypadku bez
    >poważniejszych obrażeń.

    Jesteś specem od rekonstrukcji wypadków?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 20. Data: 2014-04-23 16:56:58
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > To może niech producenci samochodów wymyślą jakiś system awaryjnego
    > odpinania pasów po wypadku?
    Taki "system" już istnieje, nazywa się nóż. Taki zwykły, z łamanym ostrzem w
    zupełności wystarczy.
    Pozdrawiam.
    WOJO