  • 81. Data: 2020-02-22 23:11:10
    Temat: Re: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.02.2020 o 23:01, LordBluzg(R) pisze:

    > Od kiedy jadąc 2 godziny dłużej auto pali mniej?

    Od zawsze jedno nie wykluczało drugiego.

  • 82. Data: 2020-02-23 08:02:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ale do kogo piszesz? >Zostawiaj kawałek cytatu, >używaj wrotek.

    Napisz kiedyś coś na temat a odpuść czepialstwo.

  • 83. Data: 2020-02-23 09:53:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Od kiedy jadąc 2 godziny dłużej auto pali mniej?

    Wolałbym jednak spalanie na danych odcinkach drogi rozpatrywać według
    odległosci a nie według czasu.
    Dasz jakies konkretne przykłady takich zaleznosci czyli: odległosc przez
    autostrade vs odległosc alternatywna droga?

    Na autostradzie jedziesz np 140 na normalnej drodze jak ci wyjdzie
    srednio 80 to bedzie dobrze.

    Ostatnio liczyłem tutaj taka zaleznosci dla 100km vs 130.
    Moje auto na normalnej drodze pali jakies 7,5 maks, na autostradzie
    przyjałem 140 (bo nigdy tyle nie jezdze) ale potem zastanawiałem się i
    podejrzewam ze przestrzeliłem i ze bedzie to bardziej 10 litrów przy
    predkosci 140. W poniedziałek sprawdze :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 84. Data: 2020-02-23 12:46:08
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Kiedys liczyłem zysk czasowy vs strata na paliwie etc i wychodziło mi ze
    > trzeba zarabiac naprawde gruba kase (rzedu 100zł na godzine) zeby zysk z
    > przejazdu autostrada był opłacalny.

    Nie do końca prawda. Na odcinku któryn jechałem kilka dni temu zysk nad
    drogą alternatywną wynosił ok 1,5 godziny. Płaci firma, albo za bramki
    albo za mój dodatkowy czas. Dla mnie są to zaoszczędzone godziny czego
    nikt Ci nie zwróci. pomijam sprawę paliwa, powinno wyjść podobnie.
    Abstahując od wszystkiego, ceny za nasze(?) autostrady są zabójcze.
    Zamiast nich wolałbym drogi klasy S.
    Wojtek

  • 85. Data: 2020-02-23 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik wowa w...@g...pl ...

> [...]
    > bramki albo za mój dodatkowy czas. Dla mnie są to zaoszczędzone
    > godziny czego nikt Ci nie zwróci. pomijam sprawę paliwa, powinno

    Jeżeli firma płaci ci za czas to wiadomo ze kalkulacja bedzie inna i
    indywidualna dla swojej sytuacji.
    Natomiast paliwo na pewno nie wyjdzie tak samo no chyba ze twoje auto
    pali tyle samo przy 140 i przy 90...

    > Abstahując od wszystkiego, ceny za nasze(?)
    > autostrady są zabójcze. Zamiast nich wolałbym drogi klasy S.

    Dodaj: darmowe drogi klasy S...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 86. Data: 2020-02-23 17:37:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-23 o 09:53, Budzik pisze:

    > Wolałbym jednak spalanie na danych odcinkach drogi rozpatrywać według
    > odległosci a nie według czasu.

    No ok. Masz odcinek 100km i na autostradzie jedziesz 90-100kmh. Obok
    autostrady jedziesz 50kmh (średnio). Jak myślisz, gdzie spalisz mniej,
    skoro na autostradzie silnik pracuje równo i ekonomiczna to 90km/h. :]
    Nikt Ci nie każe jechać 140km/h na autostradzie.

    Bzdury wyciąłem i odnoszę się do tego co napisał o 2 godzinach
    dodatkowej jazdy "gobo".

    Osobiście co tydzień jeżdżę do Wawy z Poznania A2 i mam timing 4h cała
    trasa w jedną stronę. Gdybym jechał obok, to generalnie 2 dni wpizdu
    pracy, bo bym musiał spędzić w aucie 6-7h x 2 =14h zamiast 8h (4x2h).
    Oszczędność to 200zł (opłaty w obie strony) minus 50zł dodatkowo za
    paliwo w objazdach czyli 150zł łącznie oszczędności i jeden dzień pracy
    dodatkowo w plecy.
    Nie zarabiam dziennie 150zł :> Już to przerabiałem więc nie musisz
    sprawdzać.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 87. Data: 2020-02-23 19:31:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > mniej, skoro na autostradzie silnik pracuje rĂłwno i ekonomiczna to
    > 90km/h. :] Nikt Ci nie każe jechać 140km/h na autostradzie.

    To zalezy od samochodu ale mysle ze wtedy spalanie bedzie podobne lub
    jeĹźeli silnik nie z tych najmniejszych to odrobine mniejsze na
    autostradzie.
    Tyle tylko ze za autostrade musisz dodatkowo płacic.
    A jadac 90 juz nie uzyskasz tak duzo czasu.

    > Bzdury wyciąłem i odnoszę się do tego co napisał o 2 godzinach
    > dodatkowej jazdy "gobo".

    Ano, tez nie wiem skąd te 2h...

> [...]
    > jeden dzień pracy dodatkowo w plecy.
    > Nie zarabiam dziennie 150zł :> Już to przerabiałem więc nie musisz

    Ale po kolei: dawno nie byłem w Wawie ale ztcp to problemem wysokiego
    kosztu autostrady jest tylko odcinek Poznań - Konin. Jeżeli planujesz
    jechac autostrada z predkoscią 100km/h to omijajac bramki stracisz pol
    godziny w jedna strone.
    A zyskasz ile? 40zł? Jeżeli zarabiasz 80zł na godzine to wychodzisz na
    zero, jeżeli mniej to dokładasz.
    To tak ogolnie bo moga dochodzic dodatkowe uwarunkowania typu wrzucasz w
    koszty tudziez wyjatkowo sie spieszysz bo coś tam. Ale ogolnie tak to
    wyglada.

    BTW coś sie zmieniło? Bo znalazłem jakis artykuł z 2018 roku gdzie pisza
    ze kolejny odcinek od Konina do strykowa kosztuje 10zł co by dawało razem
    nie 200 a 180zł opłat.

    Skad te dodatkowe 50zł na paliwo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 88. Data: 2020-02-23 19:54:15
    Od: Tom N <j...@j...invalid>

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...
    > Tyle tylko ze za autostrade musisz dodatkowo płacic.
    > A jadac 90 juz nie uzyskasz tak duzo czasu.
    > Ano, tez nie wiem skąd te 2h...

    Hmm, się dzieciaki ogarnijcie:

    jeden pisze o średniej 140 na odcinku P-W (4h podonno jedzie)

    O właśnie!

    Drugi jest teoretykiem:

    > Ale po kolei: dawno nie byłem w Wawie ale ztcp to problemem wysokiego
    > kosztu autostrady jest tylko odcinek Poznań - Konin.
    [...]
    > BTW coś sie zmieniło?
    [...]
    > Skad te dodatkowe 50zł na paliwo?

    Wiatr IDIOTO wiał w kierunku przeciwnym do jazdy, a on nie jechał 90, tylko
    160 [1]

    --
    'Tom N'

  • 89. Data: 2020-02-23 21:07:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-23 o 19:31, Budzik pisze:
    [...]

> [...]
    > kosztu autostrady jest tylko odcinek Poznań - Konin. Jeżeli planujesz
    > jechac autostrada z predkoscią 100km/h to omijajac bramki stracisz pol

    Zaczynam z Ławicy i kończę na Okęciu i nie uśmiecha mi się skręcać w
    Poznaniu na Wrześnię, Konin bo jestem wtedy 1,5 w plecy. Nie jadę nocą,
    zaczynam o 7:00. Z Wawy wyjeżdżam o 15:00 i w Poznaniu jestem o 19:00.
    Gdybym zrobił sobie objazd w szczycie ruchu to byłbym w domu ok 22:00.
    Firma płaci za autostradę bo wychodzi im lepiej niż moje nadgodziny.

    > Skad te dodatkowe 50zł na paliwo?

    Z 2 godzinnego objazdu (dodatkowo).
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 90. Data: 2020-02-23 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tom N j...@j...invalid ...

    > Wiatr IDIOTO wiał w kierunku przeciwnym do jazdy, a on nie jechał
    > 90, tylko 160 [1]

    Tomku, mała pomyłka...
    Jak chcesz porozmawiac z tatusiem w sposób jaki cie nauczył to moze
    łatwiej bedzie ci w sposób inny niz przez newsy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,