  • 201. Data: 2015-04-01 14:36:47
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2015 13:54:51 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Odnoszę wrażenie, że Polsce mistrzowie drążka dopowiadają sobie bzdurne
    > argumenty, żeby usprawiedliwić nie kupowanie automatu.

    F1 jeździ na ręcznej zmianie biegów. Powinno ci to dać do myślenia.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 202. Data: 2015-04-01 14:40:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > F1 jeździ na ręcznej zmianie biegów. Powinno ci to dać do myślenia.

    O! Następny "koronny" argument za wajchowaniem. Widzę, że przeciwnicy (a
    raczej wrogowie) automatów mają odpowiedź na każdą sytuację.

    --
    MN

  • 203. Data: 2015-04-01 14:45:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2015 14:40:28 +0200, Marcin N napisał(a):

    > O! Następny "koronny" argument za wajchowaniem. Widzę, że przeciwnicy (a
    > raczej wrogowie) automatów mają odpowiedź na każdą sytuację.

    A coś do rzeczy też powiesz? Nie? tak myślałem...

  • 204. Data: 2015-04-01 14:53:46
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, March 31, 2015 at 10:57:40 PM UTC+10, Adam wrote:

    > Jakiś argument?
    >
    > Potrafisz jadąc w piachu pod górkę zmienić tak szybko bieg, aby auto nie
    > stanęło?

    Oczywiscie. Zgadzam sie, ze to latwiejsze w automacie, ale tez niespecjalnie trudne w
    manualu. W manualu masz tez szanse dobrac sobie bieg przed gorka.

    > Potrafisz szybciej od automatu "kołysać" auto przód-tył?

    Mysle, ze potrafie. W manualu dodajesz w wyczuciem gazu, uzywasz sprzegla. Przy tym
    idealnie czujesz czy zrywasz juz przyczepnosc czy nie. Wahlujac automatem nie dosc,
    ze zabijasz skrzynie (linki ponizej) to tak naprawde ani nie czujesz przyczepnosci
    (bo to automat poda taki moment na kola jak mu sie podoba, nie Ty przez sprzeglo) ani
    nie wykorzystasz staczania sie do tylu/przodu (bo caly czas masz podpiety naped).

    https://car-maintenance.knoji.com/what-not-to-do-wit
    h-an-automatic-transmission/
    http://www.mistertransmission.com/best-ways-to-destr
    oy-your-transmission
    http://www.samarins.com/maintenance/transmain.html

    > Potrafisz w trudnym terenie jechać w 2 lub 3 auta na sztywnym holu?
    > A rock-crawling? Dasz rady jechać z pół godziny przynajmniej, aby nie
    > upalić sprzęgła? > A góry w Rumunii przejedziesz, aby nie upalić sprzęgła?
    > Pamiętaj, że automat w terenówkach nigdy nie rozpina napędu przy zmianie
    > biegu na wyższy - zawsze masz napęd na koła.

    Bawilem sie troche w wycieczki terenowe i w "mojej" grupie wiekszosc samochodow miala
    automatyczne skrzynie (taka specyfika tutejszego rynku). O ile pomagaja one w
    pokonywaniu dlugich, bardzo grzaskich tras, o tyle maja tez powazne wady. Chocby to
    wspomniane wykopanie sie z dziury albo slabe hamowanie silnikiem. Chyba tez sa jednak
    duzo bardziej awaryjne, co wychodzi przy mocniejszym uzytkowaniu. Moze to przypadek
    ale do tej pory doswiadczylismy 3 awarii skrzyn (w roznych pojazdach), zawsze
    automatycznych. Najbardziej spektakularna zakonczyla sie zapaleniem pojazdu :)
    Akurat w ciezkm dla skrzyni terenie (np. kopnym piachu) automaty zwyczajnie sie
    przegrzewaja.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 205. Data: 2015-04-01 15:31:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > F1 jeździ na ręcznej zmianie biegów. Powinno ci to dać do myślenia.

    masz KERS w samochodzie? Nie? Jak możesz tak jeździć?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 206. Data: 2015-04-01 15:31:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >automat poda taki moment na kola jak mu sie podoba, nie Ty przez
    >sprzeglo) ani nie wykorzystasz staczania sie do tylu/przodu (bo caly

    A jakis film czy zdjecia zniszczonej skrzyni a nie ogolniki ?

    Pogromcy mitow testowali hamowanie wstecznym biegiem, i wyszlo zgodnie
    z oczekiwaniami:
    a) w automacie daje sie przestawic na R, ale zadnego efektu to nie
    daje.
    b) w manualu nie daje sie wstecznego wrzucic.

> [...]
    >tras, o >tyle maja tez powazne wady. Chocby to wspomniane wykopanie
    >sie z dziury albo slabe hamowanie silnikiem.

    No wlasnie sobie przypomnialem - o hamowaniu silnikiem nie bylo mowy.
    Mowisz ze slabe ?
    U nas w Europie nie ma drog do awaryjnego hamowania :-)
    Choc prawde mowiac - kiepski kierowca w manualu jak najbardziej moze
    hamulce zagotowac.

    >Chyba tez sa jednak duzo bardziej awaryjne, co wychodzi przy
    >mocniejszym uzytkowaniu. Moze to przypadek ale do tej pory
    >doswiadczylismy 3 awarii skrzyn (w roznych pojazdach), zawsze
    >automatycznych.

    Czyli sie jednak psuja :-)

    >Najbardziej spektakularna zakonczyla sie zapaleniem pojazdu :)
    >Akurat w ciezkm dla skrzyni terenie (np. kopnym piachu) automaty
    >zwyczajnie sie przegrzewaja.

    Ale tak dla rownowagi - ile spalonych sprzegiel doswiadczyliscie ? :-)

    J.

  • 207. Data: 2015-04-01 15:53:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Wednesday, April 1, 2015, 2:40:28 PM, you wrote:

    > O! Następny "koronny" argument za wajchowaniem. Widzę, że przeciwnicy (a
    > raczej wrogowie) automatów mają odpowiedź na każdą sytuację.

    Dlaczego zaraz przeciwnicy? Jeźdź sobie swoim automatem ile chcesz.
    Ale zauważ, że ten flame zaczął się od jawnego trollingu z wyzywaniem
    od "niespełnionych organistów kościelnych".

    Wybór skrzyni to po prostu wybór. Dorabianie do tego pozamerytorycznej
    ideologii zahaczającej o chamstwo jest już tylko generowaniem zbędnego
    ruchu w usenet'cie.

    Argument o F1 jest jak najbardziej merytoryczny. I nie chodzi o
    wajchowanie, tylko o to, czy to człowiek, czy maszyna podejmuje
    decyzję o zmianie biegu.
    Sorry - nie bawi mnie, gdy po dodaniu gazu przy wyjściu z zakrętu nagle
    następuje niepotrzebna redukcja biegu, która CAŁKOWICIE zmienia
    zachowanie samochodu. Nie każdy stoi w korkach i porusza się po
    nizinach. Są tacy, którzy lubią sobie dynamicznie pojeździć na
    górskich drogach.

    Jak na razie, to zarówno w wyścigach F1 jak i rajdach to kierowca
    decyduje o zmianie biegu. Nie bez powodu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 208. Data: 2015-04-01 15:55:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, April 1, 2015, 3:31:32 PM, you wrote:

    [...]

    > Czyli sie jednak psuja :-)
    > Ale tak dla rownowagi - ile spalonych sprzegiel doswiadczyliscie ? :-)

    Porównaj koszty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 209. Data: 2015-04-01 16:04:28
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-01 o 13:45, Marcin N pisze:

    > Prawko tylko na osobówki też jest niekompletne...
    > Masz na ciężarówki, traktory i autobusy, czy jednak postawiłeś tylko
    > parter?
    >
    > Co to w ogóle za bzdurne argumenty...

    Nie ośmieszaj się. Głupie odstawienie auta do serwisu może cię
    unieruchomić - bo warsztat albo znajomi akurat będą mieli manuale. Nie
    spotkałem się z serwisem samochodowym proponującym jako zastępcze auto
    Kamaza, nikt ze znajomych także nie proponował mi pożyczenia autobusu.
    Może w USA to by nie było ograniczenie, ale na pewno nie u nas.

    Łukasz

  • 210. Data: 2015-04-01 16:07:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jak na razie, to zarówno w wyścigach F1 jak i rajdach to kierowca
    > decyduje o zmianie biegu. Nie bez powodu.

    tak w ogóle to są skrzynie automatyczne z preselekcją :)