  • 11. Data: 2014-04-20 13:01:39
    Temat: Re: Kuchenka indukcyjna i piekarnik
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 kwietnia 2014 12:00:28 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sat, 19 Apr 2014 16:52:51 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

    > Ale kawe czy herbate sie pija i czas zagotowania ma znaczenie.
    >
    > Kawa co prawda najlepsza z ekspresu, a wode mozna w czajniku
    >
    > elektrycznym zagotowac dosc szybko i oszczednie.
    >
    > Taka plyta litr wody zagotuje szybciej niz czajnik ?
    >

    > Co do palenia, to podkreslaja ze maja czujniki temperatury, i np oleju
    >
    > na patelni praktycznie nie da sie zapalic.

    > Czemu ? Myje sie przeciez, a kipiec tez na pewno bedzie ... i sciekac
    >
    > na boki po tej plycie ?
    >

    > J.

    Mam litrowy czajnik o mocy 1kW. To kuchenka na polu 2kW w dopasowanym czajniku
    szybciej czy wolniej litr wody zagotuje?

  • 12. Data: 2014-04-20 14:05:31
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-04-20 11:48, J.F. pisze:

    > Podlacze sie pod temat - jak to sie podlacza ?
    > Cos pamietam watek, ze latwo to uszkodzic

    Woła się fachowca, który na pieczątką potwierdza prawidłowe podłączenie.
    Bez tego są kłopoty z naprawami gwarancyjnymi.

  • 13. Data: 2014-04-20 17:58:55
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 11:48:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > Wtyczki nie ma ... przykrecona na stale ma byc, czy sa jakies
    > zgrabniejsze wtyczki i gniazdka 3f, bo kojarze tylko te
    > przemyslowo-budowlane.

    Nie ma. Jedyne z czym się spotkałem, to były czterostykowe wtyczki do
    elektrozaworów, użyte do podłączenia L1, L2, L3 i PE. Ale to tylko
    wewnątrz szafy systemu zasilania gwarantowanego DC, by mieć możliwość
    szybkiej wymiany modułów prostowników.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 14. Data: 2014-04-21 19:16:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-20 11:48, J.F. wrote:

    > Podlacze sie pod temat - jak to sie podlacza ?
    > Cos pamietam watek, ze latwo to uszkodzic
    >
    > Moc 7kW, wiec raczej na 3 fazy, kabelki ma 4 - jeden ochronny, wiec
    > domyslam sie ze "w trojkat", mimo tego ze jeden kabelek niebieski.
    > A dokladniej to pewnie mostek 3f na wejsciu.

    Twoja płyta raczej potrzebuje dwóch faz. Tak więc sugerowałbym
    odszukanie bardzie technicznego kwitu.

    Piotrek

  • 15. Data: 2014-04-21 22:45:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 19:16:20 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Twoja płyta raczej potrzebuje dwóch faz.

    Tak cos wlasnie doczytuje - co to za durny pomysl, dwie fazy ?
    Trzecia na piekarnik czy jak ?

    > Tak więc sugerowałbym odszukanie bardzie technicznego kwitu.

    Nie ma. Co za durne pomysly ... a skad kwalifikowany elektryk ma
    wiedziec ze tam takie niespodzianki ?

    J.

  • 16. Data: 2014-04-21 22:48:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 04:01:39 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

    > Mam litrowy czajnik o mocy 1kW.
    > To kuchenka na polu 2kW w dopasowanym czajniku szybciej czy
    >wolniej litr wody zagotuje?

    Nie wiem, tez jestem ciekaw.
    Ale norma sa czajniki 2kW. I czesto maja jakis wziernik, dzieki czemu
    wlewa sie tyle wody ile trzeba, a nie nie wiadomo ile, wiec lepiej
    wiecej.

    J.

  • 17. Data: 2014-04-21 23:31:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-21 22:45, J.F. wrote:
    > Tak cos wlasnie doczytuje - co to za durny pomysl, dwie fazy ?
    > Trzecia na piekarnik czy jak ?

    Coś w tym guście.

    > Nie ma. Co za durne pomysly ... a skad kwalifikowany elektryk ma
    > wiedziec ze tam takie niespodzianki ?

    Po podłączeniu pierwszej płyty powinien się nauczyć ;-)

    Piotrek

  • 18. Data: 2014-04-22 11:57:27
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2014-04-21 22:45, J.F. pisze:

> [...]
    > Trzecia na piekarnik czy jak ?

    > Nie ma. Co za durne pomysly ... a skad kwalifikowany elektryk ma

    Bo duzy pobor mocy tylko i wylacznie dlatego, bo normalnie 3 fazy to
    tylko przy silnikach maja praktyczne uzasadnienie.

  • 19. Data: 2014-04-22 12:12:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LeonKame" napisał w wiadomości
> [...]

    >Bo duzy pobor mocy tylko i wylacznie dlatego, bo normalnie 3 fazy to
    >tylko przy silnikach maja praktyczne uzasadnienie.

    No, jeszcze mostki 3f maja mniejsze tetnienia, trzecia harmoniczna nie
    obciaza przewodu zerowego itp.

    Tym niemniej niespodzianka..

    J.

  • 20. Data: 2014-04-22 14:23:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-04-21 22:48, J.F. pisze:
> [...]
    > Ale norma sa czajniki 2kW. I czesto maja jakis wziernik, dzieki czemu
    > wlewa sie tyle wody ile trzeba, a nie nie wiadomo ile, wiec lepiej

    Moja kuchenka ma funkcję boost, wtedy płytka ma 5.5kW i gotuje
    błyskawicznie. Specjalne garnki to pewne utrudnienie, ale tylko na
    początku. Generalnie jest to rewelacyjne urządzenie. Nie ma
    najmniejszych problemów z gotowaniem. Zdecydowanie polecam!

    Paweł