  • 11. Data: 2019-06-08 19:37:07
    Temat: Re: Materiał magnetyczny na filtr RFI
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.06.2019 17:18, Irek.N. wrote:

    > Rozumiem w czym problem.
    > U siebie mam kompensację biernej, ale kondensatorami (głównie silniki w
    > zakładzie więc była indukcyjna - typowo dla firm). Nie wiem jak to
    > wygląda jak masz pojemnościową, ale drogą analogii można założyć, że
    > powinna być przełączana bateria dławików.
    > Poszukaj kompensacji dla całej sieci, a nie tylko dla falowników.

    To nie takie proste niestety z logistycznego punktu widzenia. Są 4
    liczniki i 4 jakby odbiory niezależne.
    Po drugie jak nie skompensujesz dławikiem w miejscu tworzenia się mocy
    biernej to też będą latać zakłócenia.

  • 12. Data: 2019-06-08 21:39:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > To nie takie proste niestety z logistycznego punktu widzenia. Są 4
    > liczniki i 4 jakby odbiory niezależne.

    To żaden problem. Po prostu potrzebujesz 4 sekcje. Zastanawiam się,
    przecież to proste do samodzielnego zrobienia powinno być. Beckhofff ma
    kartę analizatora sieci, myślę że za jej pomocą można nieźle nawywijać
    :) Taka EL3413 zmierzy Ci czynną, bierną, pozorną, harmoniczne,
    cosinus... tylko PLC i styczniki dodać. Ach, jeszcze mogą być potrzebne
    przekładniki, bo karty to chyba tylko do max 10A ganiają.

    > Po drugie jak nie skompensujesz dławikiem w miejscu tworzenia się mocy
    > biernej to też będą latać zakłócenia.

    Przepraszam, ale nie nadążam za Tobą. Jakie zakłócenia?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2019-06-08 21:45:37
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    EL3443 nawet by wystarczyła, a tańsza pewnie jest.

  • 14. Data: 2019-06-08 23:38:51
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.06.2019 21:39, Irek.N. wrote:
    > Przepraszam, ale nie nadążam za Tobą. Jakie zakłócenia?

    Te falowniki też zakłócają różne rzeczy. Ale to sprawa przy okazji.
    Bardziej mnie interesuje jaki rodzaj rdzenia użyć na wyjściu.

  • 15. Data: 2019-06-09 13:52:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 15:49, Irek.N. pisze:

    > Ale w środku falownika, na zewnątrz jeszcze nie widziałem. Znaczy
    > widziałem w dużych napędach DC Eurotherm o ile pamiętam, ale to
    > produkcja z lat 80 :) i nie perełki, a dławiki*.
    >
    > Jak perełka na wejściu ma w czymś pomóc, to grubo źle coś jest zrobione
    > moim zdaniem. Nie sądzisz?
    Zgoda, brakuje odpowiedniej baterii kondesatorów.

    > Miłego.
    > Irek.N.
    > ps. jednak dojadą we wtorek :(
    Jeszcze Cię odprawa czeka, to też dzień co najmniej.
    > * nie, nie korekta prądu, znacznie mniejsze, przeciwzakłóceniowe.
    Wiem widziałem takie bo je naprawiałem :)
    nawinięte na zwykłych rdzeniach z blach trafo.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2019-06-09 13:59:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 17:18, Irek.N. pisze:

> [...]
    > wygląda jak masz pojemnościową, ale drogą analogii można założyć, że
    > powinna być przełączana bateria dławików.
    Ja myślę że to nie jest kwestia kompensacji tylko zakłóceń,
    trzeba by w falowniku dołożyć kondensatorów i zobaczyć efekt.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2019-06-09 14:03:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 16:59, KIKI pisze:
    > THD w prądzie jest 120%
    > W napięciu max 3%

    Wina kiepskich falowników, starym licznikom wysokie częstotliwości nie
    przeszkadzały
    a nowe głupieją, spróbuj na początek rdzeń proszkowy z ATX duży i kilka
    zwojów
    kabla sieciowego na nim na ile wytłumi zakłócenia.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2019-06-09 14:49:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ja myślę że to nie jest kwestia kompensacji tylko zakłóceń,
    > trzeba by w falowniku dołożyć kondensatorów i zobaczyć efekt.

    Ale gdzie chcesz dołożyć, na szynie DC?
    A może na wejściu falownika liczysz na wygładzenie pojemnościami?
    Dokładał już kostkę filtru - pisze że nie pomogło.
    Pamiętaj też, że Kiki już ma bierną pojemnościową.

    Swoją drogą, jak się teraz zastanawiam. Na filtry wydali już trochę
    kasy. Teraz plątamy się w rozwiązaniach, bo raz jest problem z mocą
    bierną, a chwilę później z zakłóceniami. Może taniej jest po prostu
    wymienić falowniki na nowe? Co prawda LS-y...znaczy LG nie pamiętam żeby
    tak fatalne były, ale może nie warto walczyć z nimi?
    3kW nie tak znowu wiele kosztuje. Dodatkowo może się okazać, że nie
    wszystkie warto wymienić, bo część pracuje nastawczo tylko. Tutaj już
    tylko Kiki może zaopiniować.

    Jeszcze jedna myśl mi nie daje spokoju (na moim przykładzie). W
    pierwszej hali same falowniki w maszynach, komputery, startery
    elektroniczne do oświetlania całej hali, LED-y w budynku socjalu, nawet
    kompresor ma falownik. Nie obserwuję jakoś problemu z bierną
    pojemnościową czy zakłóceniami. Sprawdzę to jeszcze.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 19. Data: 2019-06-09 14:58:31
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > zwojów
    > kabla sieciowego na nim na ile wytłumi zakłócenia.

    Filtr dawał, nie pomogło, a taki nawijany na rdzeniu, to chyba nie ten
    rząd wielkości indukcyjności. Falownikowe to mH o ile pamiętam, no i
    prądy nasycenia duże. Kurde, za mało doświadczenia mam z tymi rzeczami.
    :( Trzeba poczytać lub nakłonić kogoś doświadczonego do "zwierzeń" :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2019-06-09 16:39:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 14:58, Irek.N. pisze:

> [...]
    > prądy nasycenia duże. Kurde, za mało doświadczenia mam z tymi rzeczami.
    > :( Trzeba poczytać lub nakłonić kogoś doświadczonego do "zwierzeń" :)
    Teraz dopiero popatrzyłem co za filtr dawał, czyli pozostaje grzebanie w
    falowniku,
    wg mnie mają dość wysokie F PWM-a i przenosi się to na drutach i przez
    mostek do wejścia, trza dołożyć kondensatorów.

    --
    Janusz