    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Sun, 27 Jan 2019 12:43:38 +0000 (UTC)

    Był tu albo tam jakiś czas temu wątek, w którym ktoś wspominał, że jak
    samochód długo stoi, to wystarczy mu parę minut jazdy i akumulator się
    doładuje.

    Ostatnio musiałem gdzieś pojechać, a miałem martwy akumulator. Odpaliłem z
    innego i pojechałem. Podczas ok. godziny jazdy napięcie wynosiło ok. 13.6
    V. Samochód po krótkim postoju normalnie odpalał.

    Następnego dnia znów chciałem pojechać. Akumulator po nocy znów był
    martwy, na tyle że zakręcił niemrawo ze dwa razy i zdechł.

    Wyciągnąłem go. Od 13 godzin ładuje się z ładowarki Lidlowej (napisane 3.8
    A, nie wiem ile faktycznie daje) i jeszcze się nie naładował (znaczy jest
    raczej sprawny).

    To nie pierwsza taka sytuacja, ostatnio po takim naładowaniu samochód mógł
    bardzo długo stać.

    Kto mi to wytłumaczy? Mam uszkodzony alternator czy to po prostu tak jest,
    że nawet godzina jazdy nie uzupełni całkowicie rozładowanego akumulatora?

    Żałuję tylko, że nie zmierzyłem prądu, jakim samochód go ładował. Przy
    następnej takiej sytuacji zmierzę (albo już wtedy będę miał ten panel,
    o którym pisałem -- nadal czekam na tranzystory -- i problem *może* się
    rozwiąże...).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika