  • 321. Data: 2019-02-11 15:44:04
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nikt ci nic nie wsadza. Przewodność elektrolitu zależy od stężenia, a
    >też od tego zależy spadek napięcia. Stąd też Rw akumulatora zależy
    >także od stanu naładowania czyli między innymi od gęstości
    >elektrolitu. To chciałem powiedzieć a nie ci coś wsadzać w usta. :D

    Czyli im bardziej naladowany akumulator, tym wieksza przewodnosc
    elektrolitu i tym wiekszy prad powinien przepuszczac.

    I nie polemizujac z powyzszym za bardzo, chcialbym jednak podkreslic,
    ze w miare naladowania aku prad pobierany ze "zwyklego prostownika"
    spada :-)

    * - tzn w dalszej czesci ladowania, bo przy bardzo rozladowanych czy
    moze zasiarczonych istotnie jest odwrotnie - prad poczatkowy maly i
    rosnie.

    J.

  • 322. Data: 2019-02-11 16:27:39
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 11.02.2019 o 15:16, Tomalo pisze:

> [...]
    czyli między innymi od gęstości elektrolitu. To chciałem powiedzieć a nie ci coś

    I sam zacytowałeś fragment, który Ty napisałeś, umieszczając pod nim mój
    podpis.
    Znowu odwracasz kota ogonem. Napisałeś, że przewodnictwo elektrolitu
    ogranicza napięcie ładowania akumulatora, a to jest totalna bzdura!
    Nie widzę sensu kontynuacji dyskusji z Tobą, lądujesz w KF.

    P.P.

  • 323. Data: 2019-02-11 16:59:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    > W dniu 11.02.2019 o 15:16, Tomalo pisze:

    [... karmienie trolla ...]

    > Nie widzę sensu kontynuacji dyskusji z Tobą, lądujesz w KF.

    Ufff... Tylko dlaczego tak późno?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 324. Data: 2019-02-12 09:41:35
    Od: Tomalo <r...@g...com>

> [...]
    >
    > I nie polemizujac z powyzszym za bardzo, chcialbym jednak podkreslic,
    > ze w miare naladowania aku prad pobierany ze "zwyklego prostownika"

    Bo wzrasta SEM akumulatora, stąd prąd spada. Normalna rzecz. Wyładowany akumulator ma
    napięcie 12 V w miarę jak napięcie na nim się podnosi, to prąd maleje - oczywiście
    mówimy o klasycznym prostowniku transformatorowym.

    > * - tzn w dalszej czesci ladowania, bo przy bardzo rozladowanych czy
    > moze zasiarczonych istotnie jest odwrotnie - prad poczatkowy maly i
    > rosnie.
    >
    > J.

    Coś w tym jest, gdyż jak mierzysz testerem rozruchu to na wysiorbanym akumulatorze
    otrzymasz wynik 300 A a po naładowaniu tegoż 500 A.

  • 325. Data: 2019-02-12 09:47:07
    Od: Tomalo <r...@g...com>

> [...]
    > ogranicza napięcie ładowania akumulatora, a to jest totalna bzdura!
    > Nie widzę sensu kontynuacji dyskusji z Tobą, lądujesz w KF.

    Haha, nie rozśmieszaj mnie. Przecież odpisywanie na czyjeś posty nie jest
    obowiązkowe! Masz tylko taką możliwość. Nigdy nie prosiłem się, abyś mi cokolwiek
    odpisywał. Odpisywałeś z własnej woli.
    Po prostu - chcesz pogadać, to odpisujesz, nie chcesz to siedzisz i tylko czytasz,
    albo nawet nie czytasz. Nigdzie nikogo też nie zapewniałem, że 100% moich wpisów jest
    zgodna z rzeczywistością. Od czasu do czasu też coś pomylę, czy napiszę skrót
    myślowy, który np. ty odczytasz inaczej niż była moja intencja. Każdy ma prawo do
    swojego zdania, nawet jak ono nie jest zgodne z twoimi oczekiwaniami:)
    Niepotrzebnie się niezdrowo podniecasz, takimi pierdołami jak pisanie na grupie -
    wyluzuj, albo idź pobiegaj, itp. :D

  • 326. Data: 2019-02-12 09:50:34
    Od: Tomalo <r...@g...com>

> [...]
    > ogranicza napięcie ładowania akumulatora, a to jest totalna bzdura!
    > Nie widzę sensu kontynuacji dyskusji z Tobą, lądujesz w KF.

    Aa, bo zapomniałem. Skoro uważasz, że TO JEST TOTALNA BZDURA to weź napisz po prostu
    jak to jest naprawdę. Chętnie się dowiem czegoś nowego od eksperta. Mądrego, wszak
    zawsze warto posłuchać. Postaw tego kota ogonem w dobrym kierunku! :D