  • 91. Data: 2019-01-29 20:09:52
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    Wszystko sprawne - bezwzględnie.
    Akumulator nie jest doładowywany bo dużo jeżdżę po mieście, czasami krótkie
    odległości, praca, szkoła, sklep a na kilku km po wykonaniu kilku rozruchów nie
    doładuje się należycie.
    Nic się na to nie poradzi. Po to się produkuje i sprzedaje prostowniki w szerokim
    asortymencie i gatunku.

  • 92. Data: 2019-01-29 21:20:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co to za samochod co jest niedoladowny jak jezdzisz po miescie? Obstawiam ze Syrena
    105, Warszawa 223, Moskwicz 407, Fiat 126p ale ten z pradnica i tylko zima od czasu
    jak wprowadzili jazde na swiatlach. Jeszcze niedawno jezdzilem cienkim 850 m w jedna
    strone i 1200 w druga. I tak codziennie. Akumulator byl naladowany i zawsze zapalal.
    Potrafisz oszacowac ile amperogodzin ubywa z akumulatora przy rozruchu sprawnego
    silnika i jak szybko alternator to uzupelni?

  • 93. Data: 2019-01-29 21:23:57
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 29.01.2019 o 12:57, Queequeg pisze:
    [...]
    > Zastanawiam się, czy pełne naładowanie akumulatora (wysycenie elektrolitu
    > siarką) musi wiązać się z gazowaniem.

    Jaką siarką? Na litość boską!

    P.P.

  • 94. Data: 2019-01-29 21:50:19
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 29.01.2019 o 18:43, J.F. pisze:
    [...]
    > A tak swoja droga - wody juz nie trzeba dolewac. Czemu ?
    > Lepsze, precyzyjniejsze regulatory pozwolily na obnizenie napiecia i
    > stad mniejsze gazowanie,
    > zmiany w konstrukcji, jak chocby ten wapn,

    Blisko, blisko...
    Dodatki powodujące podniesienie nadnapięcia wydzielania wodoru. Rozkład
    wody potrzebuje wyższego napięcia.

    P.P.

  • 95. Data: 2019-01-29 22:35:34
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > Jaką siarką? Na litość boską!

    Kajam się, doczytałem jeszcze raz. Zamieńmy siarkę na siarczan ołowiu(II)
    (PbSO4). Jakoś mi ta siarka utknęła, może przez odsiarczanie...

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 96. Data: 2019-01-29 22:40:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odsiarczanianie sie ten proces nazywa. To tak przy okazji.

  • 97. Data: 2019-01-29 22:42:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Tak jak piszesz. Korki wkręcane są aby móc dolać wody. Korki mają
    >"odpowietrzniki" i gazy mogą uchodzić jak się wydzielają w nadmiarze.

    Czyli absolutnie nie sa szczelne.
    I wody ubywa przez ładowanie do 16V ? :-)

    >Tera już nieliczne kwasiaki samochodowe mają korki do cel.
    > Większość ma zaspawane wieczko i tylko po bokach odpowietrzniki.

    Ja jakos zawsze trafialem na aku z korkami. Tylko zaklejone jakas
    naklejka, albo pod oslona ...

    >Żaden spisek. Dodatek wapnia powoduje zmniejszenie gazowania, które
    >przy 14 V jest b.niewielkie więc i woda z elektrolitu nie uchodzi.
    >Ustalono, że w akumulatorze >Ca nie trzeb dolewać wody przez cały
    >okres eksploatacji.
    >Nie zawsze jednak tak jest. Usterka alternatora może spowodować
    >znaczny ubytek wody zanim się zorientujesz.
    >Jednak wtedy tylko nowa bateria wchodzi w rachubę.No chyba, że masz
    >korki w celach. :)

    Mam jeszcze wiertarke i dam rade dolac wody. Tylko ostatnie
    akumulatory to mi na zwarcie celi schodzily.

    >Korki są szczelne, mają zaworki do upustu gazu. Nie dostaje się do
    >nich wilgoć z otoczenia. Nie słyszałem o takim zjawisku.

    Przechyl na bok.
    Korki sa szczelne, ale z boku otworek odpowietrzajacy i to imo bez
    zaworka :-)

    J.

  • 98. Data: 2019-01-29 22:45:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Raz w miesiącu się staram, w zimie bywa i częściej, bo jeżdżę głównie
    >po mieście. Latem starczy raz na 2 miesiące. Mam taki monitor
    >akumulatora na BT zainstalowany w aucie, który na smartfonie zdaje
    >relację z jego stanu naładowania.
    >Jak widzę, że napięcie nie jest już prawidłowe zapinam prostownik na
    >noc jak już auto stoi pod domem. Rano odpinam i już.

    Ile to jest "za malo napiecia" ?

    I mowisz, ze tych kilka ladowan rocznie do 16V aku wytrzymuje ?

    J.

  • 99. Data: 2019-01-29 23:22:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.elektronika? ToMasz pisze tak:

    > Absolutnie nie traktuj mnie jak trola, nie mam zdania na temat czy
    > powinno się ładować do 14 czy 16v.

    a mógłbyś mieć ;) Czy to byłby problem zrobić alternator co daje 16v
    jeśli takie byłoby potrzebe?

> [...]
    > zostało. nawet jak odpaliłeś auto z górki, to załączasz żarówki,
    > inne odbiorniki, które wysysają momentalnie energie z akumulatora
    > który NIE jest ładowany, bo układ ładowania "widząc" za duże
    > napięcie odciął prąd wzbudzenia. zero amper płynie przez szczotki
    > i zero apmer wytwarza alternator. Zacznie on działać, wytwarzać
    > prąd od momentu gdy "kapnie się" że napięcie spadło w okolice 14V.
    > Reasumując: Ładowanie wyżej niż "wydala" alternator, akumulatora w
    > samochodzie, ma skutek tylko do pierwszego istotnego poboru
    > energii z akumulatora. Tyle i nic więcej

    ale widzisz piwo nalewają żeby piana wystawała ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 100. Data: 2019-01-30 04:19:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 29.01.2019 o 18:43, J.F. pisze:
    [...]

    >Blisko, blisko...
    >Dodatki powodujące podniesienie nadnapięcia wydzielania wodoru.
    >Rozkład wody potrzebuje wyższego napięcia.

    Ale napiecie tez obnizyli. Malo ktore auto ma te ksiazkowe 14.4V.

    Poszlo dwutorowo ? Jedni zrobil lepsze akumulatory co wytrzymuja
    wieksze napiecie,
    drudzy lepsze regulatory i mogli dac mniejsze napiecie ?

    J.