  • Data: 2018-07-07 06:57:30
    Temat: OR na diodach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam szybkie pytanie. Sytuacja wygląda w ten sposób, że mam dekoder
    74139, który dzieli fragment przestrzeni adresowej na cztery części (tak
    jest to najprościej to zrobić z punktu widzenia PCB). Problem w tym, że
    dwie z tych ćwiartek odnoszą się do tego samego urządzenia. Trzeba je
    więc jakoś zsumować. Suma na kablu odpada, bo 74139 nie ma wyjść z
    otwartym kolektorem. Można by tak wstawić pojedynczą bramkę OR w wersji
    SMD, ale to dodatkowo wymaga podprowadzenia zasilania i masy.

    Czy jest szansa, że sprawdzi się rozwiązanie pośrednie, czyli OR na
    diodach, np. na diodach schotky'ego, aby zminimalizować spadki napięcia?
    Są jakieś przeciwwskazania? Szybkość przełączania?