  • 81. Data: 2014-11-30 11:24:21
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-11-30 o 02:16, g...@g...com pisze:

    > oddychanie nie narusza cyklu weglowego (nie dodaje nowego wegla z paliw kopalnych)

    Wyborne. Jak nie narusza? Ludzi przybywa i więcej oddychają :-)

    A teraz napisz skąd na ziemi bierze się tlen? Może z lasów tropikalnych? :-)

  • 82. Data: 2014-11-30 11:43:28
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, November 30, 2014 8:18:52 PM UTC+10, z wrote:
> [...]

    odnawialne zródla energii nie maja sensu" tylko ze przy obecnym tempie ich
    wprowadzania moga nie wystarczyc do zatrzymania/odwrocenia zmian klimatycznych.
    Podalem Ci nawet cytat gdzie pisza,ze wlasnie to dalsze spalanie wegla jest problem.

    > Niech będzie. Obecny sposób ich wprowadzania jest niewystarczający czyli
    > nie będzie pożądanego skutku.
    > Wniosek: Albo zmusimy stany i chiny do roboty albo to wszystko o kant
    > d... potłuc.
    > Jak znam stany i chiny to nie zmusimy a więc nie widzę powodu żeby z
    > moich podatków finansować ekologiczną mafię bo tylko ona będzie coś z
    > tego miała. Wszyscy albo nikt.

    Powaznie to piszesz? Stany maja ponad 10 GW w panelach. A Chiny?

    "China once again led the rest of the world in renewable energy investment in 2013,
    spending a total of $56.3 billion on wind, solar and other renewable projects. The
    report stated that China accounted for 61 percent of the total investment in
    renewables by developing countries, and that China invested more in renewable energy
    than all of Europe last year."
    http://www.forbes.com/sites/jackperkowski/2014/06/17
    /china-leads-in-renewable-investment-again/

    > Smutne ale prawdziwe.
    >
    > I jeszcze ten durny pomysł żeby handlować limitem CO2.
    > Jak mam takie coś wytłumaczyć 8-letniemu synowi? JAK?

    A potrzebuje tego?

    zrodla energii (potegujac szkody) i liczyc na cud wynalezienia zlotego srodka, tak?

    > Proponuję kierować się rozsądkiem i zamiast brnąć w ślepy zaułek skupić
    > się na nowych technologiach.

    No to chyba wlasnie to robimy?

    > Takim samym cudem będzie to że się nam uda
    > jak i wynalezienie sposobu na kontrolowaną fuzję jądrową.
    > Ideały szczytne ale zrobić tego w obecnym stanie politycznym się nie da.
    > Chcesz podyskutować o polityce? :-)

    Nie, o polityce zdecydwowanie nie chce dyskutowac ;)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 83. Data: 2014-11-30 12:38:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-30 11:21, Iguan_007 wrote:

    > Nie znaczy, ze Ci nie niszczy zdrowia.

    Jestem w 100% przekonany, że brak ogrzewania niszczy bardziej. Więc
    proszę cię - nie wyłączaj;)

    > Prawda. Prawda tez, ze wlasnie duze miasta maja najgorsze powietrze.

    I dziwnym trafem właśnie do tych największych miast migrują ludzie z
    wiosek z czystym powietrzem, a nie na odwrót.

    > Nie boj sie, obecnie nie ma rozsadnej alternatywy. Nikt nie zamknie kilkuset
    megawatowej elektrowni zeby obsadzic pola po horyzont panelami.

    Uff. Bo się przestraszyłem, że ktoś posłucha jakiegoś ekooszołoma i każe
    mi się w zimie solarami grzać (które akurat w zimę dobrze działać nie chcą;)

    > Ludzie beda bronic swojej pracy. Nie ma w tym nic niezwklego. Co nie zmienia mojego
    (subiektywnego) zdania, ze ludzie woleliby miec za plotem czysta elektrownie niz
    dymiacy kombinat.

    Ludzie woleli by być piękni i bogaci. Ale ja nie o tym, tylko o tym:

    "Jestem w 100% pewny, ze krytykujacy energie odnawialna woleliby jednak
    nie miec smrodzacej elektrowni weglowej pod nosem. Bo fajnie sie
    dyskutuje o samych kosztach dopoki nie ten problem nie dotyczy
    bezposrednio naszego podworka. "

    Otóż właśnie nie - prawie każdy chciałby mieć tą "śmierdzącą
    elektrownie" właśnie za swoim płotem. Czego dowodem są właśnie gminy, w
    których elektrownie takie stoją i tubylcy traktują to jak mannę z nieba.
    Jakbyś im próbował wmówić, ze tej elektrowni nie chcą, to w najlepszym
    wypadku by cię taczkami wywieźli. Więc proszę cię nie przeciwstawiaj
    swojego subiektywnego zdania, że ludzie nie chcą elektrowni u siebie,
    oczywistym i obiektywnym faktom.

    Shrek.

  • 84. Data: 2014-11-30 12:53:01
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, November 30, 2014 9:38:04 PM UTC+10, Shrek wrote:

    > Jestem w 100% przekonany, że brak ogrzewania niszczy bardziej. Więc
    > proszę cię - nie wyłączaj;)

    Juz pisalem, nie boj sie.

    > I dziwnym trafem właśnie do tych największych miast migrują ludzie z
    > wiosek z czystym powietrzem, a nie na odwrót.

    Co w tym dziwnego? Sugerujesz,ze czystosc powietrza to jedyne kryterium wyboru
    miejsca zamieszkania czy co?

> [...]
    > wypadku by cię taczkami wywieźli. Więc proszę cię nie przeciwstawiaj
    > swojego subiektywnego zdania, że ludzie nie chcą elektrowni u siebie,

    Jakim "faktom"? Bo mam wrazenie, ze dorobiles swoim wyobrazniom status "faktow".
    Masz cos na poparcie tej tezy poza swoim stwierdzeniem "jak bedziesz chcial zamknac
    ludziom zaklad pracy to beda protestowac"? Myslisz, ze jakby pracowali w elektrowni
    wodnej to byliby do niej mniej przywiazani niz do tej weglowej?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 85. Data: 2014-11-30 13:26:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-30 12:53, Iguan_007 wrote:

    > Co w tym dziwnego? Sugerujesz,ze czystosc powietrza to jedyne kryterium wyboru
    miejsca zamieszkania czy co?

    NIe - sugeruje, że te elektrociepłownie ludzie traktują jednak jako
    udogodnienie niż utrudnienie. Więc daj ludziom myśleć za siebie.

    > Jakim "faktom"? Bo mam wrazenie, ze dorobiles swoim wyobrazniom status "faktow".

    Fakt jest taki, że mieszkańcy każdej gminy mającej na swoim terenie
    elektrownie będą jej bronić jak niepodległości. A twoje subiektywne
    zdanie jest takie: "Jestem w 100% pewny, ze krytykujacy energie
    odnawialna woleliby jednak nie miec smrodzacej elektrowni weglowej pod
    nosem." Otóż stoi ono w fundamentalnej sprzeczności z faktami.

    > Myslisz, ze jakby pracowali w elektrowni wodnej to byliby do niej mniej przywiazani
    niz do tej weglowej?

    Nie interesuje mnie co by było. Twierdziłeś, że nikt nie chcę
    "smierdzącej elektrowni" za płotem, a fakt jest taki, że przytłaczająca
    większość chce.

    Shrek.

  • 86. Data: 2014-11-30 13:41:43
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, November 30, 2014 10:26:12 PM UTC+10, Shrek wrote:

    > NIe - sugeruje, że te elektrociepłownie ludzie traktują jednak jako
    > udogodnienie niż utrudnienie. Więc daj ludziom myśleć za siebie.

    To znaczy ze jada do miasta bo maja elektrocieplownie, tak?

    > Fakt jest taki, że mieszkańcy każdej gminy mającej na swoim terenie
    > elektrownie będą jej bronić jak niepodległości.

    Skup sie. Beda bronic MIEJSCA PRACY. Bez znaczenia czy bedzie to elektrownia weglowa
    czy wodna.

    > zdanie jest takie: "Jestem w 100% pewny, ze krytykujacy energie
    > odnawialna woleliby jednak nie miec smrodzacej elektrowni weglowej pod
    > nosem." Otóż stoi ono w fundamentalnej sprzeczności z faktami.

    Ponawiam pytanie "jakimi faktami"? Przytocz jakies. Cos co pokazuje, ze ludzie wola
    kominy od np. wody.

    przywiazani niz do tej weglowej?

    > Nie interesuje mnie co by było. Twierdziłeś, że nikt nie chcę
    > "smierdzącej elektrowni" za płotem, a fakt jest taki, że przytłaczająca
    > większość chce.

    Nie manipuluj. Sugerujesz, ze pisalem ze ludzie nie chca miejsca pracy a to bzdura.
    Twierdzilem (i nadal twierdze), ze ludzie woleliby za plotem elektrownie np. wodna od
    weglowej. Nie mieszaj w to zwyczajnego bronienia miejsc pracy. Jesli zapomniales o
    czym piszemy, oto moja pierwsza wypowiedz w tym temacie na ktory odpisujesz:
    "Odpowiedz mi szczerze: wolalbys miec za plotem elektrownie weglowa czy
    wodna/solarna? I dlaczego ta druga? Czyzbys jednak widzial jakas roznice poza
    kosztem? ;) "

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 87. Data: 2014-11-30 14:12:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-30 13:41, Iguan_007 wrote:

    > To znaczy ze jada do miasta bo maja elektrocieplownie, tak?

    Prawdopodobnie jest to jeden z wielu argumentów za. Bo chyba nie
    myślisz, że przeciw?

    > Nie manipuluj. Sugerujesz, ze pisalem ze ludzie nie chca miejsca pracy a to bzdura.

    Nic takiego nie napisałem - napisałem, że ludzie chcą u siebie
    elektrownie. Prawdopodobnie chcą też inne rzeczy i być może woleli by na
    przykład uzdrowisko, ale faktem jest, że mają elektrownie i są z tego
    powodu zadowoleni.

    > Twierdzilem (i nadal twierdze), ze ludzie woleliby za plotem elektrownie np.. wodna
    od weglowej.

    Być może woleliby. Co nie zmienia, że chcą (dalej) mieć elektrwnię węglową.

    > "Odpowiedz mi szczerze: wolalbys miec za plotem elektrownie weglowa czy
    wodna/solarna?
    >I dlaczego ta druga? Czyzbys jednak widzial jakas roznice poza kosztem? ;)"

    No to ci odpowiem na to pierwsze pytanie (choć nie miałem zamiaru). Tak
    wolę mieć pod oknem elektrownię węglową o mocy powiedzmy 4 GW niż
    solarną o tej samej mocy. Z prostego powodu - z pierwszej mam prąd i
    rozwój gospodarki, a drugie... nie istnieją.

    Co do hydroelektrowni dużych mocy... Włocławek ma również niecałe 0,2 GW.

    Więc skończ swoje mrzonki - w Polsce alternatywą dla węgla jest atom lub
    (ewentualnie) gaz. Nie mamy rzek nadających się do budowy naprawdę
    dużych elektrowni, elektrownie słoneczne średnio u nas się sprawują
    latem, a fatalnie zimą. Chcesz mieć prąd w zimę?

    Shrek.

  • 88. Data: 2014-11-30 14:44:03
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, November 30, 2014 11:12:31 PM UTC+10, Shrek wrote:

    > Prawdopodobnie jest to jeden z wielu argumentów za. Bo chyba nie
    > myślisz, że przeciw?

    Nie, nie mysle ze przeciw. Ale mysle ze zanieczyszczone powietrze jest argumentem
    "przeciw" a nie "za":

    Iguan: wlasnie duze miasta maja najgorsze powietrze.

    Shrek: I dziwnym trafem właśnie do tych największych miast migrują ludzie z
    wiosek z czystym powietrzem, a nie na odwrót

    Iguan: Co w tym dziwnego? Sugerujesz,ze czystosc powietrza to jedyne kryterium wyboru
> [...]

    > elektrownie. Prawdopodobnie chcą też inne rzeczy i być może woleli by na
    > przykład uzdrowisko, ale faktem jest, że mają elektrownie i są z tego

    Sa zadowleni bo maja prace. To nic niezwyklego. Niezwykle byloby gdyby jednak woleli
    dymiacy kombinat od czystej turbiny wodnej.

    wodna od weglowej.

    > Być może woleliby. Co nie zmienia, że chcą (dalej) mieć elektrwnię węglową.

    Chca miec miejsce pracy.

> [...]
    > solarną o tej samej mocy. Z prostego powodu - z pierwszej mam prąd i
    > rozwój gospodarki, a drugie... nie istnieją.

    Ja bym tam wybral ta sloneczna/wodna. Ale ja nie zuzywam 4GW.

> [...]
    > dużych elektrowni, elektrownie słoneczne średnio u nas się sprawują
    > latem, a fatalnie zimą. Chcesz mieć prąd w zimę?

    Czy ktokolwiek tutaj mowi o zastepowaniu calej energetyki w PL zrodlami odnawialnymi?
    Kto takie zarty opowiada? Bo chyba mi tego nie przypisujesz?

    Co nie zmienia faktu, ze wykorzystujac wieksze powierzchnie dachow, rzeki czy wiatr
    miglibysmy troche zanieszczen ograniczyc, prawda? Ludzie w PL sa bardzo chetni zeby
    to w domach instalowac:
    http://www.ieo.pl/pl/aktualnosci/679-polacy-chc-prod
    ukowa-energi-z-oze-wyniki-najnowszych-bada-zawartych
    -w-raporcie-krajowy-plan-rozwoju-mikroinstalacji-odn
    awialnych-rode-energii.html

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 89. Data: 2014-11-30 15:13:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-30 14:44, Iguan_007 wrote:

    > Nie, nie mysle ze przeciw. Ale mysle ze zanieczyszczone powietrze jest argumentem
    "przeciw" a nie "za":

    Przestań jęczeć - to zanieczyszczenie to głównie para wodna i CO2 - w
    skrócie woda gazowana. Zanieczyszczone powietrze, to masz właśnie tam
    gdzie się lokalnie pali węglem i "biomasą" pozyskaną ze śmietnika.
    Widziałeś smog w Warszawie? A wiesz czemu - bo mamy właśnie dwie
    elektrociepłownie i jedną ciepłownię, zamiast masy piecyków.

    > Sa zadowleni bo maja prace. To nic niezwyklego. Niezwykle byloby gdyby jednak
    woleli dymiacy kombinat od czystej turbiny wodnej.

    Nudny jesteś - to jedź do Bełchatowa i zapytaj czy wolą mieć elektrownie
    na węgiel brunatny czy czystą turbinę wodną.

    > Ja bym tam wybral ta sloneczna/wodna. Ale ja nie zuzywam 4GW.

    To sobie zbuduj i wtedy będziesz miał. Ale przestań mi wmawiać, że w
    takim Bełchatowie ludzie zamiast 4 GW elektrowni wolą mieć
    dwumaegawatową na jakimś lokalnym strumyczku. Bo nie chcą.

> [...]
    ukowa-energi-z-oze-wyniki-najnowszych-bada-zawartych
    -w-raporcie-krajowy-plan-rozwoju-mikroinstalacji-odn

    "Aż 45 proc. Polaków chce instalować w swoich domach mikroinstalacje
    odnawialnych źródeł energii - to wynik najnowszych badań zawartych w
    mapie drogowej dla energetyki prosumenckiej, opracowanej przez Instytut
    Energetyki Odnawialnej (IEO) na zlecenie Związku Pracodawców Forum
    Energetyki Odnawialnej (ZP FEO)"

    LOL Przecież pierwszy akapit i już widać, że to tekst na zamówienie.
    Pewnie jakbym poszukał, to znalazł bym podobne artykuły, że aż 85%
    polaków chce płacić abonament telewizyjny (wykonany przez np Polski
    związek producentów seriali i eventów medialnych, ze szczególnym
    uwzględnieniem jazdy figurowej na lodzie na zlecenie Telewizji Polskiej):P

    Shrek.

  • 90. Data: 2014-11-30 17:48:06
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, December 1, 2014 12:13:47 AM UTC+10, Shrek wrote:

    > Przestań jęczeć - to zanieczyszczenie to głównie para wodna i CO2 skrócie woda
    gazowana.

    Jasne. W miastach jest swieze powietrze bo tak pasuje do Twojej wizji swiata. Nawet
    nie wysilisz sie zeby w Google zapytanie wpisac bo WIESZ ze masz racje.

    woleli dymiacy kombinat od czystej turbiny wodnej.

    > Nudny jesteś - to jedź do Bełchatowa i zapytaj czy wolą mieć elektrownie
    > na węgiel brunatny czy czystą turbinę wodną.

    Mysle, ze wola turbine. A dlaczego tak mysle? Oto dlaczego:
    Emisje zanieczyszczeń atmosferycznych z 20 europejskich elektrowni węglowych o
    najgorszym oddziaływaniu na zdrowie publiczne:

    Nazwa instalacji:Bełchatów
    SOx (t) 73 500
    NOx (t) 41 900
    PM10 (t) 1 450
    Rtęć (kg) 1 580

    Oczywiscie Ty nie bedziesz widzial w tym problemu.

    I po raz kolejny prosze: skup sie i oddziel obawe o utrate pracy (nie o to pytalem)
    od preferencji zrodla energii (o to pytalem). Nie pisz mi po raz kolejny ze chca
    istniejaca elektrownie weglowa bo pytanie brzmialo (cytuje po raz kolejny):"wolalbys
    miec za plotem elektrownie weglowa czy wodna/solarna? I dlaczego ta druga? Czyzbys
    jednak widzial jakas roznice poza kosztem? ;) ".

    > To sobie zbuduj i wtedy będziesz miał.

    Kawalek sobie zbudowalem - mam panele na dachu. Nie lubie placic wysokich rachunkow.

    > Ale przestań mi wmawiać, że w
    > takim Bełchatowie ludzie zamiast 4 GW elektrowni wolą mieć
    > dwumaegawatową na jakimś lokalnym strumyczku. Bo nie chcą.

    Chca miec prace. I chca miec prad. Ale czy akurat chca miec dymiacy kombinat to nie
    wiem. A skad czerpiesz swoja pewnosc, ze chca? Pytales ich czy kolejna prawda
    objawiona wybranym?

    > LOL Przecież pierwszy akapit i już widać, że to tekst na zamówienie.

    To moze doczytaj do trzeciego? Dasz rade.
    Masz jakis konkretny powod (inne badanie?) zeby odrzucic te wyniki czy po prostu nie
    nie pasuja do Twojej wizji swiata?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --