  • 101. Data: 2017-09-03 13:18:18
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    <r...@k...pl> napisał:

    > To chyba dodatek Purify. Nie wiem, odinstalowałem i nie mam żadnych śmieci
    > w pasku. System pozostaje czysty.

    OK., spróbuję jeszcze raz na spokojnie.
    Wyjaśnijmy tylko kwestię - to ma być Kingroot https://kingroot.net/ czy
    Kingoroot https://www.kingoapp.com/?

    JoteR

  • 102. Data: 2017-09-03 15:06:17
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-03 o 10:00, Trybun pisze:

    > Większe (zrootowany) prawa użytkownika w zarządzaniu zainstalowanym na
    > urządzeniu systemie, mniejsze prawa (niezrootowany).

    Gdzie to sprawdzić czy mam wszystkie prawa na swoim telefonie?
    Chyba nie wszystkie mam prawa, bo niektórych działających mi na nerwy
    systemowych aplikacji nie da się usunąć.
    Jak zrootować telefon?

    Jeśli chodzi o Twój zasięg w domu to jestem ciekawa czy jesteś w Play-u.
    Jeśli tak to zmień operatora. W Play-u to często nawet w Warszawie w
    mieszkaniu nie miałam zasięgu.

    --
    animka

  • 103. Data: 2017-09-03 16:01:12
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 3.09.2017 o 15:06, Animka pisze:

    > Gdzie to sprawdzić czy mam wszystkie prawa na swoim telefonie?
    > Chyba nie wszystkie mam prawa, bo niektórych działających mi na nerwy
    > systemowych aplikacji nie da się usunąć.
    > Jak zrootować telefon?

    Weź pod uwagę że rootowanie telefonu anuluje gwarancję, gdyż według
    producentów to niedozwolona ingerencja w oprogramowanie.

    > Jeśli chodzi o Twój zasięg w domu to jestem ciekawa czy jesteś w Play-u.

    Ja jestem :-)

    > Jeśli tak to zmień operatora.

    Na pewno tak zrobię :-P

    > W Play-u to często nawet w Warszawie w
    > mieszkaniu nie miałam zasięgu.

    A ja mieszkam w Łodzi i już zapomniałem o roamingu wewnętrznym, bo
    zasięg mam wszędzie. Ostatnio jechałem Częstochowa-Łódź i net dla
    Yanosika miałem z Playa, całą drogę mnie nie zawiódł :-)
    Straszne zadupie ta Twoja Warszawa, skoro masz takie problemy w Playu :-P

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 104. Data: 2017-09-03 16:20:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Sep 2017 16:01:12 +0200, w
    <59ac0b28$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>, ALEX MR <k...@s...us>
    napisał(-a):

    > Weź pod uwagę że rootowanie telefonu anuluje gwarancję, gdyż według
    > producentów to niedozwolona ingerencja w oprogramowanie.

    Na szczęście nie anuluje niezgodności, a gwarancję z powodu jej warunków mogą
    sobie wsadzić :)

  • 105. Data: 2017-09-03 17:05:05
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "JoteR" napisał:

    > OK., spróbuję jeszcze raz na spokojnie.

    No i spróbowałem. Co prawda te Purify pogoniłem, ale
    a) nadal nie mogę odinstalować aplikacji dostarczonych z "dobrodziejstwem
    inwentarza"
    b) nadal nie ma możliwości przeniesienia tych aplikacji ani na "nośnik USB"
    ani na kartę SD
    c) nadal nie można sformatować karty SD ani "nośnika USB" jako przedłużenia
    pamięci wewnętrznej
    To ostatnie chyba zależy od wersji Androida, bo w swoim Alcatelu z 6.01 mam
    taką opcję bez żadnego wydziwiania, ale i tak zawiodłem się na tym całym
    przereklamowanym "rootowaniu". Chyba, że znów "coś źle skonfigurowałem".
    Tylko co? Kolego Trybun...?

    JoteR

  • 106. Data: 2017-09-03 17:53:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Sep 2017 17:05:05 +0200, w
    <59ac1a29$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>, "JoteR" <u...@i...eu>
    napisał(-a):

> [...]
    > inwentarza"
    > b) nadal nie ma możliwości przeniesienia tych aplikacji ani na "nośnik USB"

    Kingroot tylko rootuje telefon (i dostarcza od razu supersu).
    Potrzebujesz jeszcze Link2SD i partycji ext2 na karcie -- ten program służy do
    przenoszenia.

    > c) nadal nie można sformatować karty SD ani "nośnika USB" jako przedłużenia
    > pamięci wewnętrznej

    Bo to tak nie działa -- apki przenosisz na partycję ext2 za pomocą Link2SD.

    Na razie jesteś w połowie drogi.

  • 107. Data: 2017-09-03 22:13:15
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    <r...@k...pl> napisał:

    > Bo to tak nie działa -- apki przenosisz na partycję ext2 za pomocą Link2SD

    Ależ tak to działa - np. w moim Alcatelu. Tyle, że tam jest Android 6.0.1...

    > Na razie jesteś w połowie drogi.

    Na razie to ja jestem na samym początku, bo moja wiedza o organizacji
    pamięci w Androidzie jest przyzerowa ;-> Ot, mam telefon, w którym o pamięć
    nie muszę się martwić do czasu jego "moralnego zużycia", więc tematem się do
    tej pory nie interesowałem. Ale ostatnio wyciągnąłem stary tablet z
    Biedronki, dla którego mam parę pomysłów na zastosowanie, i problem
    szybkiego zapychania tej 1-gigabajtowej "partycji", w której instalują się
    aplikacje, stał się na tyle upierdliwy, że zacząłem drążyć temat.
    Miałem naiwne wyobrażenie, że po "zrootowaniu" odblokują mi się wyszarzone
    systemowe opcje "Move to 'nośnik USB'" przy niektórych aplikacjach, dotąd
    nie do ruszenia. Bo przy tych, ściągniętych ze sklepu, taka opcja była
    zazwyczaj aktywna bez żadnego "rootowania" i wątpliwej zresztą pomocy
    najeżonych reklamami aplikacji. Teraz uświadomiłem sobie, że przecież te
    aplikacje, dostarczane z "dobrodziejstwem inwentarza", są umieszczone w
    ROM-ie i dopiero ich aktualizacja powoduje, że zaczynają zajmować (wraz ze
    swoimi danymi) pamięć wewnętrzną. Czy użycie owego Link2SD pozwoli je
    "przenieść" z pamięci wewnętrznej? Przypuszczam, że wątpię, bo z opisu
    wynika, że potrzebne jest wygospodarowanie na ten cel dodatkowej fizycznej
    partycji na karcie pamięci, a ja nie chcę "przenosić" ich na zewnętrzną
    kartę, tylko na ten obszar pamięci wewnętrznej, który zajmuje "partycja"
    widoczna przez tablet jako "nośnik USB" a przez inne programy jako
    wewnętrzna karta SD. W tym obszarze raczej sobie z fizycznymi partycjami nie
    powalczę...
    OK., zabieram się za instalowanie na tablecie owego Link2SD a potem
    "kobył" - głównie map. Zobaczymy, co i gdzie da się "przenieść".

    JoteR

  • 108. Data: 2017-09-03 23:14:08
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-03 o 16:01, ALEX MR pisze:

> [...]
    > Yanosika miałem z Playa, całą drogę mnie nie zawiódł :-)
    > Straszne zadupie ta Twoja Warszawa, skoro masz takie problemy w Playu :-P

    Umowa się skończyla kiedyś i Play poszedl w odstawkę.

    To że Warszawa teraz to straszne zadupie to masz rację.
    Na każdym kroku ruskie i ukraińcy, w sklepach przy kasach debile i
    ukraińcy. Przystanki autobusowe obrzygane, syf na syfie. Co parę kroków
    brudny zawszony bezdomny. Na ławce pod daszkiem już nie siadam chociaż
    mnie bardzo nogi bolą. Wolę postać troche dalej, nawet jak deszcz pada.
    HGW ma to gdzieś. Grunt, że paniusia ma czysto obok swojego Ratusza (a
    i tak dupę wsadza od razu w czyściutki samochodzik). Ulice po których
    jezdżą samochody są czyste, bo je czyszczą specjalne samochody czyszczące.

    --
    animka

  • 109. Data: 2017-09-03 23:15:58
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Weź pod uwagę że rootowanie telefonu anuluje gwarancję, gdyż według
    > producentów to niedozwolona ingerencja w oprogramowanie.
    Mój telefon ma już ze 3 lata, więc dawno po gwarancji.

    --
    animka

  • 110. Data: 2017-09-04 02:01:58
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 3.09.2017 o 16:20, r...@k...pl pisze:

    > Na szczęście nie anuluje niezgodności, a gwarancję z powodu jej warunków mogą
    > sobie wsadzić :)

    Z praktyki te dane?