  • 81. Data: 2018-04-23 23:19:04
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 22:42, Cavallino pisze:

    > Ale w googlach możesz wprowadzić punkt pośredni, albo przesunąć trasę i
    > zobaczyć ile jego zdaniem pojedziesz Twoim objazdem.
    > Jak tego nie zrobisz, to nie wiesz gdzie leży przyczyna, że Cię na niego
    > nie kieruje.

    Ale jak zrobić to na Androidzie? W aucie nie miałem laptopa.

    > W danym miejscu stoisz, ale może potem Ty pojedziesz, a na objeździe byś
    > stanął i to na dłużej.

    Nawigacja nie może przewidywać przyszłości. Owszem, może się zdarzyć, że
    dojdzie do stłuczki na tym odcinku ale raczej nie oczekiwałby takich
    zapowiedzi ze strony nawigacji. Zresztą jak długo jeżdżę tą trasą to
    jeszcze nigdy nie widziałem korka na tej objazdówce.

    > Google wiedziało o korku, pokazało wypadek?
    > A yanosik?

    Nie. Google pokazało beton do pewnego punktu a Yanosik na czerwono do
    tego samego punktu. Nie widziałem na mapach żadnej sygnalizacji wypadku.
    Tymczasem zator był taki, że ludzie wychodzili z aut. Google pokazały to
    bardziej adekwatnie.

    A na czas dojazdu nie spojrzałem :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 82. Data: 2018-04-23 23:26:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2018 o 23:19, Marek S pisze:

    > Ale jak zrobić to na Androidzie?

    W sensie że się nie da wprowadzić punktu pośredniego?
    Czy zrobić zrzutu ekranu z trasą?

> [...]
    > zapowiedzi ze strony nawigacji. Zresztą jak długo jeżdżę tą trasą to
    > jeszcze nigdy nie widziałem korka na tej objazdówce.

    Ale jakiś powód MUSI być, że Cię na nią nie skierował.
    Albo nie wiedział o korku na obwodnicy, albo wiedział, że mimo to objazd
    nie będzie szybszy.
    Innych możliwości nie ma.

    > Nie. Google pokazało beton do pewnego punktu a Yanosik na czerwono do
    > tego samego punktu. Nie widziałem na mapach żadnej sygnalizacji wypadku.

    Bardziej chodziło o ten korek.
    Jeśli widziałeś odcinek na czarno, to jak to wpływało na pokazywany czas
    przejazdu?
    Wydłużył się, pozostał bez zmian?

    > Tymczasem zator był taki, że ludzie wychodzili z aut.

    Stan faktyczny nie ma znaczenia, liczy się to, co nawigacja wie.
    Nie jest w stanie kazać Ci ominąć coś, czego nie wie.

    Google pokazały to
    > bardziej adekwatnie.
    >
    > A na czas dojazdu nie spojrzałem :-(

    Następnym razem to zrób.

  • 83. Data: 2018-04-23 23:27:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-23 o 19:14, Marek S pisze:

> [...]
    > szczycie. Nawigacja kieruje mnie mimo to na obwodnicę a ja nic nie wiem
    > o zdarzeniu więc słucham się jej. Tymczasem droga równoległa do
    > obwodnicy jest zupełnie przejezdna. Co chwile ktoś nią śmiga. Dosłownie
    > jedynie barierka oddziela tę drogę więc nie sposób nie widzieć co się na
    > niej dzieje. Gdybym wyszedł z auta przed wjazdem na obwodnicę, podszedł
    > na most nad nią, zobaczył co się dzieje i następnie popatrzał na w/w
    > drogę, to nie miałbym żadnych wątpliwości którędy jechać i
    > zaoszczędziłbym przynajmniej 1h na widocznym odcinku drogi. Zatem o

    O takim, że to była (dajmy na to) środa. We wcześniejsze środy w tym
    miejscu w tych godzinach nie było aż tylu wypadków, żeby statystycznie
    założyć, że będzie też w tą środę. Kiedy klikałeś "wyznacz trasę" pewnie
    jeszcze nie było informacji o tym wypadku. Gdy już była ta informacja,
    to już byłeś "za barierką", więc i tak nie miała cię jak skierować. Do
    tego alternatywna trasa widoczna za barierką była przejezdna, ale
    kawałek dalej, tam gdzie już nie było tego widać z okna twojego
    samochodu, to już było zakorkowane, bo jak się korkuje w jednym miejscu,
    to jakoś dziwnie często zaczyna się korkować i w innych miejscach też.
    No i stałeś na nitce drogi ekspresowej, to jak miała ci wskazać objazd -
    przed barierkę? W mojej nawigacji jest przycisk "omiń blokadę drogi",
    ale na ogół niewiele daje.

  • 84. Data: 2018-04-23 23:29:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 20:58, kk pisze:

    > Tutaj masz taki WAP, i ?

    I umiera... Popatrz na innych grupach. Czasem przez tygodnie nikt nie
    napisze lub pojedyncze wrzuty się trafiają. A całkiem niedawno sporo tam
    korespondowałem...

    > Ale jakie rozwiązania ? TMC może być dostępny przez internet.

    https://www.pcformat.pl/TMC--nowe-funkcje--nawigacji
    ,a,1205

    "Aby otrzymywać komunikaty TMC, trzeba mieć urządzenie do nawigacji
    satelitarnej wyposażone dodatkowo w odbiornik TMC. "

    To tyle na temat TMC w PL.

    > A te
    > nawigacje nie wiadomo z czego korzystają. Wydaje się, że właśnie z
    > jakiegoś monopolistycznego rozwiązania. Bo jak pytam czy istnieje system
    > to nie potrafisz odpowiedzieć.

    Może spróbuj założyć, że nie jestem alfą i omegą by wiedzieć wszystko na
    każdy temat, szczególnie mało mnie interesujący.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 85. Data: 2018-04-23 23:34:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Apr 2018 23:19:04 +0200, Marek S napisał(a):

    > Ale jak zrobić to na Androidzie? W aucie nie miałem laptopa.

    Przeciez tak doskonale opanowales googla ...
    u gory w menu "3 kropki" jest "dodaj przystanek".

    Przesuwanie trasy palcem mam wrazenie, ze kiedys dzialalo, ale dzis
    nie pootrafie.

> [...]
    > tego samego punktu. Nie widziałem na mapach żadnej sygnalizacji wypadku.
    > Tymczasem zator był taki, że ludzie wychodzili z aut. Google pokazały to

    Mnie sie czasem zdarza.
    Jak z grubsza wiem ile powinienem jechac, a nagle jest wiecej - gdzies
    jest korek.

    J.

  • 86. Data: 2018-04-23 23:37:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 23:26, Cavallino pisze:

    > W sensie że się nie da wprowadzić punktu pośredniego?
    > Czy zrobić zrzutu ekranu z trasą?

    Dodać punkt pośredni na Androidzie oraz przesuwać trasę. Takie rzeczy
    wiem jak na PCcie robić i przesłać na Androida.

    > Ale jakiś powód MUSI być, że Cię na nią nie skierował.

    Chciałbym dorwać autora tego powodu :-D

    > Albo nie wiedział o korku na obwodnicy, albo wiedział, że mimo to objazd
    > nie będzie szybszy.
    > Innych możliwości nie ma.

    Sorki, ale ja zjechałem na ten objazd po 1.5h wleczenia się (i tylko od
    czasu do czasu bo częściej gasiłem silnik by niepotrzebnie nie pracował)
    i dotarłem do celu sprawnie.

    > Bardziej chodziło o ten korek.
    > Jeśli widziałeś odcinek na czarno, to jak to wpływało na pokazywany czas
    > przejazdu?
    > Wydłużył się, pozostał bez zmian?

    Jak wspomniałem: nie spojrzałem na czas dojazdu.

    > Następnym razem to zrób.

    Ok, ciekaw jestem czy będzie realny mimo braku jawnej sygnalizacji
    korków. Podejrzewam, swoją drogą, że Yanosik nie pokaże korka na czarno
    gdy ruch w przeciwną stronę jest sprawny. Co najwyżej ograniczy się do
    czerwonej nitki. Póki co, to teza.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 87. Data: 2018-04-23 23:47:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 22:46, Cavallino pisze:

    > Nie, tego żądał tylko za pierwszym razem.

    Ok, ale to jest to, co sam powiedziałem i jest to prawidłowe zachowanie.
    Trybunowi chodziło o to, że za każdym uruchomieniem tego żądał.

    > Za to często nie umie znaleźć gps dla odmiany.
    > Nawet gdy inne programy akurat go używają, to przełączenie na yanosika
    > powoduje wyłączenie gps.

    Hmmm... tu też nie miewam raczej kłopotów. Owszem, są miejsca gdzie
    praktycznie zawsze gubi GPS (wąwóz w lesie, którym codziennie jeżdżę).
    Poza takimi miejscami to raczej rzadkość. Ale za to jest coś innego:
    jeśli zgubi GPS, to na niektórych telefonach długo odzyskuje połączenie.
    Tak mam np. na rowerze. Jeśli chcę szybciej odzyskać GPS, to restartuję
    nawigację.

    > Ok, ale takie dane muszą trafić do mapy, to się nie dzieje w 1 sekundę.
    > Dlatego pytam, czy na mapach widziałeś, że obwodnica stoi, a mimo to
    > wyznaczona została trasa przez nią?

    Stała "na czerwono" w/g Yanosika (zwykle jest zielona lub niebieska o
    dowolnej porze z wyjątkiem okolic zjazdów - one są pomarańczowe/czerwone
    w szczycie).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 88. Data: 2018-04-24 02:55:56
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 23:29, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > "Aby otrzymywać komunikaty TMC, trzeba mieć urządzenie do nawigacji
    > satelitarnej wyposażone dodatkowo w odbiornik TMC. "

    Brawo, umiesz czytać.

    > Może spróbuj założyć, że nie jestem alfą i omegą by wiedzieć wszystko na
    > każdy temat, szczególnie mało mnie interesujący.

    Jakie ma tutaj znaczenie co Ciebie interesuje ?

  • 89. Data: 2018-04-24 07:30:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 20:09, J.F. pisze:
    > -a potem jeszcze jade z Niemcem i on ma problem - stacja X ma fajna
    > muzyke, a stacja Y dobre TMC ...

    Przecież to działa niezależnie od radia.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 90. Data: 2018-04-24 08:10:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 23:15, Cavallino pisze:

    > W starej mapie czerwona linia oznacza wolną jazdę, a nie totalny korek.
    > O to chodzi?

    W nawigacji HERE widziałem czerwoną linię w miejscu korka, ale ta linia
    była wyświetlana na przeciwnym pasie. Nawigacja wyznaczała drogę pasem
    bez czerwonej linii gdzie w rzeczywistości był korek a pas w przeciwną
    stronę pusty.
    To że wyznaczyła tam gdzie korek to jej nie mam za złe, bo ominąć się
    nie dało. Ale czas dojazdu był jak bez korka.
    Był dostęp do internetu, były włączone odpowiednie opcje.

    Robert