  • 21. Data: 2010-07-14 23:11:40
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 21:35:07 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    >No ten to chyba identyczna sprawa jak "Ecomotor" - a nawet od razu trzy
    >ecomotory :)

    No fakt - niemalze identyczna konstrukcja.
    Furory jakos nie zrobily ..

    J.

  • 22. Data: 2010-07-14 23:22:00
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    przeciwbiezny bokser znany jest co najmniej od kilkudziesieciu lat.
    A o dwusuwach z normalnym smarowaniem i wtryskiem paliwa
    a nie z zasysaniem mieszanki i przeplukiwaniem spalin pisala nasza
    prasa tez jakies 30 lat temu.

  • 23. Data: 2010-07-14 23:27:51
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci

    > Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
    > cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
    > od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
    > zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
    > szef napedow VW.
    >
    > http://www.ecomotors.com/
    >
    > JAM
    > http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

    Kilka lat temu widzialem konstrukcje silnika opracowanego przez Polaka.
    Byl to silnik dwutlokowy z tlokami przeciwstawnymi. Jeden z tloków pracowal
    jako 4-suw, zas drugi jako 2-suw.
    Cala filozofia pracy tego silnika polegala na tym, ze tlok 2-suwowy mial za
    zadanie napelniac i oprózniac komore spalania, gdzie role zaworów takze
    pelnil jeden z tloków.
    Silnik ten uzyskiwal wyzsza sprawnosc jak obecnie produkowane jednostki
    napedowe.

  • 24. Data: 2010-07-15 00:15:50
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 14 Jul 2010 14:48:05 +0200, SET <b...@m...pl> wrote:

    > Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
    > pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

    Pomysł znany od lat: http://www.wartburg.cba.pl/art6.htm
    (zresztą i u nas bada się podobny temat: M4+2)

    Problemem jest dosyć spora komplikacja układu korbowo-tłokowego
    (albo dwa wały, albo jeden wał i układy dźwigniowe, albo tak jak
    w linku na początku jeden wał, długie korbowody i ograniczamy
    się tylko do dwóch cylindrów -- tak czy inaczej bezwładność
    elementów w ruchu posuwisto-zwrotnym będzie co najmniej duża) i
    niezbyt zwarta budowa (silnik będzie albo wysoki, albo szeroki).

    r.
    _____________

  • 25. Data: 2010-07-15 00:17:49
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 14 Jul 2010 20:49:45 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > No innowacyjne tu jest to, że jeden z tłoków pracuje jak w klasycznym
    > dwusuwie, a w tym czasie ruch drugiego mu pomaga wydajniej
    > przewentylować cylinder przez okna.

    Ale nie jest. Rozwiązania, gdzie jeden tłok przesłania okna
    ssące, a drugi wydechowe, są znane od dziesiątek lat.

    > I jak rozumiem że dzięki temu nie będzie potrzeby żeby mieszanka była
    > zaciągana pod tłok.

    Za to będzie potrzebne turbo/kompresor.

    r.
    _____________

  • 26. Data: 2010-07-15 08:59:30
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Hinek pisze:
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał

    > Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
    > zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
    > mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
    > Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]

    Poczytałem, zrozumiałem i złapałem doła............
    Facet naprawdę był genialny. Ten silnik jest prosty jak konstrukcja cepa
    , dokładnie odwzorowując zasadę Einsteina że urządzenie musi być
    maksymalnie proste ale nie prostrze niż być powinno.
    Mam wrażenie że suma inteligencji na świecie maleje od XIX wieku dość
    drastycznym tempie, albo - co bardziej prawdopodobne - nic co genialne
    nie trafia już do naszych rąk a jest od razu zamykane w sejfach przez
    tych co mają pieniądze a normalny człowiek płaci za utrzymanie tych
    tajemnic ropą............

  • 27. Data: 2010-07-15 11:46:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nalesnik pisze:

    > ...4 razy więcej smrodu, szybsze zużycie elementów i smarowanie mixolem.

    O, ktoś się obudził ze snu zimowego, w którym tkwił od czasów Gierka? ;->

    Podpowiedź: DiTECH.

    Swoją szosą przed drugą światową DKW robiło samochody z dwusuwowym
    silnikiem smarowanym jak czterosuw.

  • 28. Data: 2010-07-15 14:01:36
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Plumpi wrote:

> [...]
    > napelniac i oprózniac komore spalania, gdzie role zaworów takze
    > pelnil jeden z tloków. Silnik ten uzyskiwal wyzsza sprawnosc jak

    Chyba widzialem schematy tego - z taka dlugasna wajcha i systemem
    dzwigni napedzajacych "górny" tlok?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 29. Data: 2010-07-15 20:53:36
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    ToMasz wrote:
    > to nie tak. od lat 70siatych znane są silniki dwusuwowe, niesmrodzące, z
    > wryskiem i miską olejową. tyle ze nie w polsce i nie w motorowerach

    ;)
    ok znałem tylko motorowerowy ( http://kut.as/02jv )
    ale doładowany dwusów http://kut.as/02jx ? ...czy diesel czy benzynowy,
    przecież to powinno generować bardzo konkretny moment. Gdzie jest to
    "ale" z powodu którego to rozwiązanie nie jest powszechne w motoryzacji?

    --
    pozdr
    przebudzony z przed-Gierkowskiego snu

  • 30. Data: 2010-07-15 22:09:43
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    nalesnik pisze:

> [...]
    > przecież to powinno generować bardzo konkretny moment. Gdzie jest to
    > "ale" z powodu którego to rozwiązanie nie jest powszechne w motoryzacji?

    to co przedstawiłeś na rysunku to dwusuw diesel. Te śmigiełka na dolocie
    to sprzeżarka rootsa. Ten silnik nie zaciaga powietrza- brak suwu ssania
    - stąd sprężarka mechaniczna- powietrze dostaje pod lekkim ciśnieniem. W
    praktyce to powietrze jest magazynowane w czasie suwów, a wpływa do
    silnika jak tłok jest na samym dole. jest moment gdy zawory wylotowe są
    otwarte a powietrze już wlatuje. stąd wydech takiej maszyny jest dziwnie
    czysty. Dzieki wtryskowi paliwa żadna jego częśc bez spalenia nie
    dostaje sie do wydechu. Te silniki mają dobry stosunek masy do mocy. W
    polsce napędzają wiele pojazdów lotniskowej straży pożarnej. Wiesz
    jakie spełniają normy? pojazd+ 30 ton wody trzeba rozpędzić do 70 km w
    30 sekund! (Z tego co pamietam :)) Na platformach wiertniczych też
    takie pracują.

    ToMasz