  • 31. Data: 2010-07-16 23:07:08
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    ToMasz wrote:
    > to co przedstawiłeś na rysunku to dwusuw diesel. Te śmigiełka na dolocie
    > to sprzeżarka rootsa.

    Tak, znam zasadę działania.
    Zastanawia mnie tylko dlaczego takie rozwiązanie nie jest powszechne w
    samochodach osobowych. 99,9% tego co porusza się po naszych drogach to
    czterosuwowe, rzędowe czwórki (benzyna lub diesel, doładowane i nie).
    Dlaczego nie np. dwusuwowy, doładowany twin?

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 32. Data: 2010-07-19 00:02:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    nalesnik pisze:

> [...]
    > czterosuwowe, rzędowe czwórki (benzyna lub diesel, doładowane i nie).
    > Dlaczego nie np. dwusuwowy, doładowany twin?

    Dwusuw ma swoje upierdliwości - np. kiepska kultura pracy bez obciążenia
    i idąca za tym chyba paliwożerność w tym stanie, do tego słaba elastyczność.

  • 33. Data: 2010-07-19 00:09:20
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 19 Jul 2010 00:02:33 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Dwusuw ma swoje upierdliwości - np. kiepska kultura pracy bez obciążenia
    > i idąca za tym chyba paliwożerność w tym stanie, do tego słaba elastyczność.

    Ale mówisz o dwusuwie tradycyjnym, z rozrządem
    tłokowym/stawidłowym, zasilanym gaźnikiem, czy nowoczesnym, z
    rozrządem zaworowym, przepłukiwaniem wymuszonym i wtryskiem
    paliwa?

    r.
    _____________

  • 34. Data: 2010-07-19 23:55:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Rędziak pisze:

    > Ale mówisz o dwusuwie tradycyjnym, z rozrządem
    > tłokowym/stawidłowym, zasilanym gaźnikiem, czy nowoczesnym, z
    > rozrządem zaworowym, przepłukiwaniem wymuszonym i wtryskiem
    > paliwa?

    Rzeczy o których piszesz wprowadzono do dwusuwów po to żeby te wady
    minimalizować, ale w większym czy mniejszym stopniu one tam nadal są.

    Dlatego dwusuw dobrze się sprawdza na statku i w kosiarce, czyli tam
    gdzie wymagana jest wydajna praca w niewielkim zakresie prędkości
    obrotowych i obciążeń.
    I w motocyklu gdzie istotne jest zmieszczenie jak największej ilości
    koni mechanicznych w najmniejszej masie i objętości.

  • 35. Data: 2010-07-20 01:01:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jul 2010 23:55:39 +0200, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >Dlatego dwusuw dobrze się sprawdza na statku i w kosiarce, czyli tam
    >gdzie wymagana jest wydajna praca w niewielkim zakresie prędkości

    Ale jestes pewien ze to jakas immanentna cecha dwusuwa ?
    Slabo juz pamietam syrenke, ale jezdzila w szerokim zakresie obrotow
    ..

    >I w motocyklu gdzie istotne jest zmieszczenie jak największej ilości
    >koni mechanicznych w najmniejszej masie i objętości.

    Spojrz na to jak na zalete a nie wade :-)

    J.

  • 36. Data: 2010-07-21 01:39:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Jul 2010 23:55:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Rzeczy o których piszesz wprowadzono do dwusuwów po to żeby te wady
    > minimalizować, ale w większym czy mniejszym stopniu one tam nadal są.

    LOL. Powiedz mi, jakie wady ma dwusuwowy silnik diesla?

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2010-07-21 14:17:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "AdamPłaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > LOL. Powiedz mi, jakie wady ma dwusuwowy silnik diesla?

    Jest na rope.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 38. Data: 2010-07-21 14:44:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 13:17:16 +0100, kamil napisał(a):

    > Jest na rope.

    smak ci nie pasuje?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 39. Data: 2010-07-21 15:35:43
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > smak ci nie pasuje?

    No niestety, borygo lepiej wchodzi.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 40. Data: 2010-07-21 16:55:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 14:35:43 +0100, kamil napisał(a):

    > No niestety, borygo lepiej wchodzi.

    No to weź sobie borygo do termosu na drogę, a ON zostaw w spokoju w baku i
    problem rozwiązany.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel