eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRadio samochodowe do ogrzewania tylnej szyby › Radio samochodowe do ogrzewania tylnej szyby
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Radio samochodowe do ogrzewania tylnej szyby
    Date: Mon, 19 Mar 2018 10:07:20 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <p8o24o$1d9$1$gof@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 19 Mar 2018 10:07:20 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="1449";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.1-20161224 ("Daill") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:G0F4fnE3hMdsiM24l0ApWQ0YRXI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:730369
    [ ukryj nagłówki ]

    Hej,

    Szukam sposobu na zmniejszenie liczby anten na dachu samochodu. Teraz są
    dwie (CB i FM), chcę dorzucić trzecią (2m/70cm) i zrobi się już z tego
    mały jeż :)

    Wiem, że ludzie podłączają radio samochodowe do ogrzewania tylnej szyby.
    Są takie fabryczne rozwiązania i różne, bardziej lub mniej skuteczne,
    wydumki.

    Macie z tym jakieś doświadczenie?

    Dwie moje wizje są takie:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/radio-szyba-1.png
    http://www.chmurka.net/r/usenet/radio-szyba-2.png

    Pierwszej wizji najbliżej jest do pętli magnetycznej, drugiej do dipola /
    ground plane (gdzie przeciwwagą jest karoseria samochodu). Bardziej
    przemawia do mnie wizja druga, nie sądzę żebym na pierwszej w ogóle
    cokolwiek odebrał (no i kwestia zestrojenia pierwszej, bo się zrobi
    ładny układ LC).

    Opis schematów:

    - HTR PWR -- zasilanie ogrzewania tylnej szyby
    - AMP PWR -- zasilanie z radia
    - RADIO -- koncentryk do radia
    - GND -- masa od strony tylnej szyby (tu gdzie jest teraz podpięte
    ogrzewanie)
    - L1, L2 -- dwa dławiki na odpowiedni prąd (zmierzę, nie sądze że > 15A),
    indukcyjność kilkadziesiąt uH
    - HTR1 -- paski ogrzewające na szybie
    - AMP1 -- wzmacniacz (Sunker AMP1 lub fabryczny z samochodu), symbol
    zwykłego op ampa ale wiadomo, o co chodzi
    - F1 -- bezpiecznik na wypadek przebicia C2 (żeby mi się ogrzewanie szyby
    nie zasilało przez oplot koncentryka)... ciekawe jaką ma indukcyjność

    Czy L2 jest konieczne, czy wystarczy L1?

    Czy moja wizja ma sens? Czy może pomysł jest całkowicie poroniony i lepiej
    zabudować antenę gdzie indziej, choćby przyklejaną do szyby?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: