    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 5'25 we współczesnym pc
    Date: Thu, 7 Feb 2019 21:26:36 +0100

    On 07/02/2019 21:17, Marcin Debowski wrote:
    > w ogóle dało się obrócić. Nb. też może być przyczynek do szybszego
    > padania na Twoim XC12 skoro ciągnął mocniej a kaseta dodatkowo stawiała
    > większy opór.

    Kaseta w ogóle stawiała duży opór, wiele nowych stilonów, "różowych"
    które kupiłem kiedyś za jednym razem była jakoś za mocno skręcona i
    szpule nie chciały się łatwo kręcić. Dla porównania miałem też kilka
    zagramanicznych, w których szpule chodziły perfekcyjnie przez cały czas.
    Pewex to jednak drogi sklep był wiec często te rodzime kasety
    rozkręcałem i szukałem przyczyn ratując co trzecią. Nie pomagało to
    jednak na rozciąganie, występowało tak czy inaczej. Mam kiepskie
    doświadczenia ze Stilonami. Gorsze były chyba tylko kasety noname które
    kupiłem kiedyś "od ruskich" które na sporych odcinkach miały ubytki
    wartwy magnetycznej.

    Zaś najlepsze jakie miałem to były Fuji, nie pamiętam już typu.
    Wytrzymywały setki odczytów na XC12 bez mrugnięcia okiem. Przypuszczam
    że było masę innych, ale akurat te mi się kiedyś trafiły i to było
    biegunowo odległe od Stilonów.