eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym... › Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Date: Mon, 18 Feb 2019 12:51:06 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 87
    Message-ID: <5c6a9c75$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.19.91
    X-Trace: 1550490741 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 494 83.26.19.91:59374
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3950
    X-Received-Body-CRC: 3237376618
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650388
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q4daq0$5rf$...@n...news.atman.pl...
    >Po kwadransie odpaliłem, ale usłyszałem
    >dziwny szum (znany mi z hamowania metra) dobiegający
    >z okolic alternatora i zależny od szybkości obrotowej
    >silnika.

    >13 lutego br. alternator poszedł z dymem. Start z garażu,
    >400 metrów, start po ~kwadransie na ~50 m i kolejny start,
    >po którym wkrótce zaświeciła się kontrolka ładowania...

    Ale co - byl dym, czy byla tylko kontrolka ladowania.

    >Niby nic nadzwyczajnego -- stary (dziewięcioletni
    >wówczas) akumulator żarł zbyt wiele amperów... Ale...

    Niemal na pewno nie.

    > - przecież ten akumulator stale starzał się, nie młodniał,
    > zaś alternator po 28 marca był słabszy niż przed

    > - na nowym alternatorze akumulator brał początkowo 30 A,
    > ale po dogłębnym rozładunku, którego raczej 28 marca
    > ubr. nie było

    > - akumulator doskonale radził sobie z uruchamianiem
    > silnika (nowy radzi sobie tak samo!)

    To akurat znaczy, ze i prad duzy mogl wziac.

    >Skąd bierze się ów szum? Niesymetryczne siły działające
    >na łożyska? Drżenie uzwojeń?

    Nie ma sie co zastanawiac - trzeba alternator wymontowac i zobaczyc.

    Prawdopodobne to np zuzyte szczotki i tarcie metalu o metal.
    A potem sie wytarlo i wlaczylo "brak ladowania" ... choc wtedy mogloby
    sie nie wlaczyc.

    >Czy zwarcie na cienkim (niespełna 1 mm^2) przewodzie
    >może (w połączeniu z innymi odbiornikami) przegrzać
    >alternator bez niszczenia tego przewodu? **Ponoć**
    >te przewody nie są zabezpieczone.

    Ale co to za przewod ?
    Taki przewod, to akumulator zadymi blyskawicznie.
    Alternator bedzie sie musial dluzej pomeczyc.

    >Czy samochód zna obciążenie alternatora? -- czy można

    Stary nie. W nowoczesnym ... kto wie, co dorobili.

    >Jeśli alternator ma 150 A -- jaki prąd go usmaży?

    przyzwoitosc nakazuje, zeby ponad 150A. A w lutym to jeszcze wiecej.
    Tylko ze to jest jednoczesnie maksymalny prad, ktory alternator
    wyprodukuje, wiec nie powinno poplynac wiecej i nie powienien sie
    usmazyc.

    >Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś
    >drutem owiniętym dookoła przewodów alternatora?

    a) cegowy miernik pradu stalego,
    b) jesli masz warunki - spadek napiecia na kablu alternatora.

    >Dlaczego alternatory są trójfazowe, nie zaś sześcio...? ;)
    >(rozumiem, dlaczego silniki, ale nie rozumiem, dlaczego
    >alternatory)

    Pewnie za drogie.
    trzy fazy sa dobre i tanie :-)

    >Jak zabezpieczyć się w przyszłości przed przegrzaniem
    >alternatora?

    Nie jezdzic jak emeryt :-P

    >Czy nie można dać tak słabych (dużej oporności) przewodów
    >do akumulatora, by nawet pełne zwarcie akumulatora nie
    >zezwoliło na powstanie zbyt dużego prądu? (mały prąd, to
    >mały spadek napięcia pomimo dużego oporu -- dałoby się
    >ładować)

    Tak sie nie da.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: