eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w EV - degradacja › Re: Baterie w EV - degradacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Baterie w EV - degradacja
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <kgusspophw08$.dlg@myjk.org> <5dc54429$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <xiy27vv904fd$.dlg@myjk.org> <5dc553ed$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5dc555c1$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    <artah4gbgl5p$.dlg@myjk.org>
    <5dc5bae4$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 9 Nov 2019 15:21:20 +0100
    Message-ID: <120pigjvk91gt$.dlg@myjk.org>
    Lines: 36
    NNTP-Posting-Host: 95.49.167.243
    X-Trace: 1573309280 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 95.49.167.243:50716
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665728
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 8 Nov 2019 19:55:49 +0100, J.F.

    > Dlaczego zgaduje ? Moze wlasnie mierzy.

    Mierzy, ale źle kalkuluje -- tak wynika
    z pomiarów przebadanych baterii.

    > A co to za roznica czy bateria rzeczywiscie chora,
    > czy BMU ja zglosi jako chorą - skoro samochod nie jedzie :-)

    Znaczna, w świetle twierdzenia że to baterie są problemem. Jak widać nie
    są, tylko soft zarządający, który można zmienić i w pełni te baterie
    wykorzystać. Trzeba tylko chcieć to poprawić.

    > Tak z doswiadczenia telefonicznego: siemens ME45 zuzywal baterie.
    > Po ok 1.5 roku z baterii zostawala polowa.
    > Rozne zamienniki stosowalem, sprawa sie powtarzala.
    > I to nie byla sprawa BMU, bo w tym typie nie bylo, tylko jakis
    > zabezpieczacz.

    Czyli tu występowała faktyczna degradacja ogniwa w wyniku braku poprawnego
    zarządzania ładowaniem baterii. Czyli rozładowanie głębokie i ładowanie pod
    korek, albo i ponad.

    > Nokia ponoc byla lepsza, potem sam mialem Nokie i dlugo trwala,
    > SE tez mial dluzej trwajace baterie, Samsung ... teraz producenci sie
    > nie boja zrobic nierozbieralnych telefonow ...
    > Ale to jest ciagle kilka lat, a samochody jezdza kilkanascie.

    Mimo tego jak widzisz moje baterie jeżdżą lat 4 a mają "oficjalnie" 70% (a
    nie <50% jak w Twojej komórce), a faktycznie jak się okazuje ponad 90%
    (tylko BMU twierdzi że mniej). Czyli jaki Ci z tego wniosek wychodzi?

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: