  • Data: 2018-01-05 21:51:50
    Temat: Re: Błędny R2 w Europie?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnp4t64n.3cf.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Co znaczy "precyzyjne"? Precyzyjnie wyliczone 1000000 drgań na sekundę,
    > czy
    > stabilne z dużą precyzją. Kwarc można dostroić do dowolnej częstotliwości.

    Stabilność... Właśnie mi sie przypomniało, jak jakieś ok. 20 lat temu
    przyszło mi zadzwonić gdzieś w głąb ZSRR. Błyskawicznie rozpoznałem "efekt
    przyspieszonej płyty" znany krótkofalowcom z niedokładnie dostrojonego
    odbiornika... Ciekawi mnie, jak sygnalizacja przez to przebrnęła, albowiem
    ZTCP, ktoś mi mówił, że międzycentralowo jeździli na R1, a to raczej wymaga
    dość dobrego dostrojenia...

    > Z każdej tak samo łatwo, jeśli zakładamy dzielenie. Proporcje *mogą* być
    > istotne, częstotliwość bezwzględna nie. A więc papierologia.

    Ale jednak dobrze by było, aby podpinając się do innego ośrodka TV, mie mieć
    przez kilka nawet sekund na ekranie czegoś, co widać, jak własny ośrodek
    daje własne synchro, a na to nałoży się synchro tamtego i mimo, iż OTV nie
    zerwał synchronizacji, na ekranie widać charakterystyczne paski, jak przy
    skaczącej ramce. W czarno-białej to niby można olać pewne zależności,
    najwyżej spikerce ponadprogramowo potrzęsą się trochę cycuszki, choć nimi
    nie macha. Ale jak mi polecą fazy i kolorek zrobi się sraczkowo-rzygowaty,
    to raczej nienajchętniej się ogląda. SECAM na to, jako najodporniejszy na
    błędy przesyłu, ale głupieje przy zaburzeniach liniowości toru, powodując
    "płomienie" na ostrych krawędziach.
    Mnie tam obojętnie, jak utrzymają żądaną stabilność, niechby nawet
    krasnoludki machały karteczkami, jak ekipa występująca na festiwalu Arirang,
    wiadomo gdzie. (see wiki)
    Byle nosa z kutafonem nie pomylili przy wyświetlaniu.

    --
    Pies jest jedynym zwierzęciem, które potrafi wyrazić zadowolenie lub
    śmiać się kręcąc lub wymachując ogonem i czyni to nieporównanie wdzięczniej