  • Data: 2017-10-19 15:35:30
    Temat: Re: Chińskie błędy...golcap 1F max prąd ładowania
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej W."
    > Zastanawiam się też nad bezpieczeństwem kondensatora podtrzymującego C2
    > (1F/5,5V). Zasilenie go bezpośrednio z dynama gdy jest rozładowany bez
    > ograniczenia prądu może mu nie służyć.

    Jaki jest max prąd ładowania tych Faradowych kondensatorów podtrzymujących?
    Goldcap ma wiadomo swoją rezystancję wewnętrzną, która trochę ograniczy prąd
    ładowania (w porównaniu do zwykłych elektrolitów gdzie prądy znacznie
    większe przy ładowaniu puszczają). Jednak przy pomiarach widzę, że jak pusty
    goldcap to prąd w pierwszych sekundach potrafi i ze 200mA osiągnąć.
    W pdf-ach które znalazłem nie podają parametru max prądu ładowania i jak on
    wpływa na trwałość takiego kondensatora.
    Zakładam, że takie katowanie pustego capa prądami ładowania po 100 i więcej
    mA mu nie służy.
    W swoich układach przy 5V daję opór w szerego 510 Ohm aby przy pustym capie
    nie płynęło więcej niż 10mA ładowania.