  • Data: 2018-03-09 17:28:58
    Temat: Re: Cienizna Zachodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:75bc752f-38d9-40a6-be71-f1e1074bab4a@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 9 marca 2018 11:55:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >No właśnie widzisz, w zasadzie im by wystarczyło patentować wszystko
    >u siebie.
    >Przecież i tak wszystko co my tu w Europie kupujemy jest Made in PRC.
    >Po co mają ścigać ewentualnych podrabiaczy swoich produktów w
    >Europie?
    >Wystarczy jak ścigną ich u siebie na etapie produkcji.
    >A jednak widzą potrzebę ochrony patentowej w Europie.
    >Znaczy, uważają że teraz to już Europa będzie w tyle za nimi.
    >I myślę że mają podstawy żeby w to wierzyć.

    Ja sie tylko pytalem czy to wynalazki techniczne, czy wzornicze.

    Dobrze piszesz ... ale tu nie tylko o Europe chodzi, bo kopiarnie moga
    powstac np w Indiach, Afryce czy Wietnamie.
    Tak to sobie zabezpieczaja jeden rynek zbytu.

    Jest w tym jednak niuans - Huaweie dopiero od niedawna stosuje wlasne
    procesory Kirin.
    Ktore zreszta sa na licencjach ARM.

    Wiec jeszcze pare lat to potrwa ... ale w zasadzie to juz mamy reke w
    nocniku.

    Tylko ... tak sobie patrze na karte pamieci, 32GB, 512Gbit, wielkosci
    paznokcia.
    Jaką to technologie trzeba miec, aby to wyprodukowac, na "grubosci
    wlosa" to tam sie tysiace mieszcza ... a kosztuje 40zl, mniej niz
    muszla w toalecie czy markowe kalosze :-(

    >No ale wiesz, te skandynawskie korporacje tak działają, być może
    >żadne z tych biur nie należy do Nokii.

    Budynki chyba sa wynajmowane.

    >Po prostu ktoś zapłacił za użyczenie marki i kanałów sprzedaży i
    >klepie jakieś syfy na licencji, albo i bez.

    O ile sie orientuje tam jednak jakis R&D sie odbywa, nie jest to biuro
    sprzedazy telefonow chinskiego producenta.

    No i prosze, jak moze upasc gigant, a ile miala patentow :-)

    J.