  • Data: 2018-03-09 20:15:56
    Temat: Re: Cienizna Zachodu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Jak ktoś sobie założy, że oni coś chcieli światu udowodnić, to racja,
    > to proste. Ale to jest błędne założenie. To nie jest przyczyna czegoś
    > tam, tylko skutek.

    Wkładać tyle energii tylko po to, by komuś coś udowodnić? To faktycznie
    karkołomne założenie. Myślę, że po prostu chcieli lepiej żyć. To jest
    prawdziwa przyczyna.

    > Ludobójcza dyktatura, wykorzystując zniewolenie swoich obywateli,
    > zarobiła krocie na handelku z naszymi korporacjami, a teraz za te
    > pieniądze nas rozwali. Swoją drogą, to nawet nie ich pomysł. Znamy
    > to z Lenina.

    Ja nie znam. Zo znaczy znam -- za sprawą Lenina się nie polepszyło.

    > Jak to się stało że zachodnie rządy pozwoliły nieetycznym korporacjom
    > handlować ze skurwysynami?

    Najprawdopodobniej mamy zupełnie odmienne pojmowanie "zachodniości".
    W tym moim w ogóle nie pojawia się w podobnych przypadkach kwestia
    "pozwalania" (pojutrze będe miał okazję do dalszych przemyśleń, może
    na temat rządów przyjdą mi do głowy słowa podobne do tego ostatniego).

    Jarek

    PS
    Jestem człowiekiem Zachodu, ale rozumiem, doceniam i szanuję Wschód.
    Z całą jego odmiennością.

    --
    Powodzenia panie Górski!
    -- Neil Armstrong