  • Data: 2019-10-01 18:30:15
    Temat: Re: Coś dla wrażliwych na fale em
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Tylko tak:
    > -nie ma wyswietlacza, wiec nie bedziesz wiedzial co autoryzujesz.
    > przelew 20zl za telefon, czy 200k na konto hackera,

    Przecież to jest MULTIfactor Authentication, a nie zastępnik.
    Dobezpiecza, a nie zabezpiecza. A teraz skąd wiesz, co autoryzujesz?
    Nic się nie zmieni.

    > -co z telefonami bez NFC ? Na nich nie bede mogl skorzystac, bo nie
    > podlacze ?

    Jak będziesz nosił kabelek USB w kieszeni, to podłączysz.

    > -ma to jakis przycisk ?

    Ma. To złote pole z logo to właśnie ten przycisk.

    > -da sie wgrac klucze do roznych systemow?

    Tam się nic nie wgrywa. To potwierdza *swoją* tożsamość jednym z kilku
    wspieranych protokołów challenge-response. Nie Twoją.

    > Male to, ale jakbym mial do
    > kazdego banku jeden, to breloczek puchnie :-)

    Breloczkiem dobezpieczasz LastPass, a w LastPass trzymasz hasła do
    innych systemów. Oraz swoje konto poczty, bo to jest dla Ciebie miejsce
    krytyczne. Mając dostęp do Twojego konta e-mail mogę potwierdzać
    polecenie zmiany hasła w innych systemach, więc Twoje bezpieczeństwo
    jest dokładnie takie, jak Twojego e-maila. Do Gmaila i Protona ten
    kluczyk się da podłączyć.

    > -jest to jakos zabezpieczone przed kradzieza ? Chyba nie, to druga czesc
    > autoryzacji musi zabezpieczac ...

    To jest właśnie literka M w MFA. Musisz mieć np. hasło *oraz* ten
    kluczyk. Osobno są bezwartościowe.

    Pozdrawiam, Piotr