  • Data: 2019-03-16 12:55:23
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-15 o 23:34, Marek S pisze:

    > Tak też czynię bo wyjścia nie ma. Ale to jest obejście problemu a nie
    > rozwiązanie. Szczególnie przy fotografowaniu wnętrz nieruchomości proces
    > staje się czasochłonny, bo trzeba wykazać się na tyle inwencją, żeby
    > uniknąć gradientowych rozświetleń. Praktycznie i tak w zasadzie nigdy
    > nie unikniemy korekt lokalnych.
    >
    > Ale to wszystko już na marginesie. Moją hipotezą było to, że
    > przetworniki są jeszcze w powijakach i jeszcze długo nie zbliżą się do
    > dynamiki wzroku ludzkiego - choć gdzie nie gdzie pojawiają się
    > publikacje (chyba marketingowe) twierdzące coś odwrotnego.

    Już jakiś czas temu robiąc Nikonem F70 i Metzem MZ-54 ustawiałem światło
    "dopełniające" czy jakoś tak. Lampę główną Metza kierowałem na sufit
    albo ścianę, lampę dolną przyciemniałem.
    Zdjęcia w warunkach, jakie opisujesz wychodziły IMO doskonałe - muzea,
    kościoły, skanseny, klasztory, itp.

    Współczesne aparaty nie mają takiego trybu?

    Tutaj zepsute zdjęcie testowe:
    https://ifotos.pl/z/qwqpxxs

    OIDP, to wirydarz całkowicie ciemny, bez oświetlenia. Na zewnątrz pełne
    słońce. Gołym okiem widać było tylko plamę światła w oknie, reszta to
    "widzę ciemność". Część zacieniłem testowo za pomocą innej osoby.
    Gdyby lepiej dobrać parametry, było by bardziej naturalne. Teraz nie
    mogę znaleźć lepszych zdjęć.
    Fuji S-400, skanowane na "płaszczaku" Epson-2400 Photo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam