  • Data: 2017-06-09 19:53:31
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017.06.09 o 16:19, Trefniś pisze:

    >ale co ma piernik do wiatraka? Ty poddajesz w wątpliwość sens
    >porównywarki kolorów dlatego, że na mój odbiór koloru wpływa
    >otoczenie i być może jeśli kolor spodoba mi się w Grecji, to wcale
    >nie musi się podobać w zimnej piwnicy. A moim zdaniem ma sens, bo
    >kolor to kolor i jak wezmę dwa kartoniki ułożę obok siebie to jak
    >będą mieć taki sam kolor to widzę brak różnicy, nie ważne gdzie je
    >będę porównywał (i czy mi się akurat ten kolor podoba czy nie).

    Ale o czym innym mowa.
    Raz, ze otoczenie wplywa na odbior i to co ci sie podoba w Grecji
    wcale nie musi byc takie piekne wsrod kafelek lazienki.

    P.S. pare razy przyuwazylem w plenerze "złotą polska jesien". Taki las
    w pieknych kolorach.
    Naprawde pieknych.
    Wiec klne, ze nie mam przy sobie aparatu, ale czasem mam, robie fotke
    i na fotce juz nie widac tego piekna.
    I nie wiem - aparat do d*, monitor do d*, kadr wszystko zepsul, czy
    oko do d* ...

    Dwa - jak juz zauwazyles, oswietlenie zmienia kolor, szczegolnie jak
    lampa kiepska.
    Wiec chcesz cos, co swieci wlasnym swiatlem.
    Ustawisz sobie w Grecji, potem odtworzysz w lazience i bedziesz
    dobieral wzorniki az przy tej lampie co jest, uzystasz zgodnosc
    koloru.
    i wtedy bedziesz wiedzial, ze farba ma ten sam kolor co widziales.

    >I do tego mi potrzebne urządzenie ułatwiające, żebym nie musiał
    >paczki wzorników wozić ze sobą. Moje urządzenie porównywało by nie
    >kartoniki, tylko jakoś tam wygenerowany punkt kolorowego światła z
    >obrazem rzeczywistym, nie czujnikami rgb tylko okiem z podłączonym
    >mózgiem, co jest świetne w rozróżnianiu kolorów jeśli są obok siebie,
    >a za to beznadziejne w pamiętaniu (przynajmniej u większości ludzi).

    Ale czujnik moze byc lepszy.

> [...]
    >pojemniczków z tuszem. I robi to całkiem nieźle subiektywnie patrząc.
    >Robiłem kiedyś eksperymenty z wydrukowaniem kolorów kwiatków, żeby
    >sprawdzić jak można rozciągnąć użyteczny gamut drukarki. Kwiatki są
    >fajne do testów, bo wyskakują z srgb bardzo łatwo. Robiłem zdjęcie
    >kwiatka (dla ułatwienia), z niego wydruk fragmentu rzędu 2x2mm. Po
    >przyłożeniu wydruku do kwiatka było całkiem nieźle (światło
    >słoneczne, w granicach gamutu drukarki), a jak nie było to
    >wystarczyły drobne korekty i po 2-3 wydrukach kolor konkretnego
    >kawałka można było uznać za nieodróżnialny

    No to pogratulowac drukarki .

    >No więc gdybym oświetlał wydruk nie słońcem, tylko ledem, zablokował
    >dostęp światła do próbki z zewnątrz i porównywał całe to ustrojstwo z
    >kwiatkiem oświetlonym słońcem, doszedł do zgodności, to będę miał
    >próbkę koloru kwiatka.

    Prosciej moze byc jednak zlozyc trzy ledy/jeden RGB i trzy
    potencjometry i miec taki prosty "ustawialny wzornik".

    J.