  • Data: 2017-06-12 11:02:04
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017.06.11 o 18:48, Marek S pisze:

    > Czyli, skracając, chcesz przenieść kolor z natury na ścianę łazienki? :-)

    To był przykład zastosowania, do jednej sztuki przeniesienia koloru cała zabawa
    była raczej bez sensu. Ale gdyby było takie ustrojstwo, to bym sobie
    pozapamiętywał różne rzeczy. Czasem kwiatka, czasem trawę, czasem niebo. Kiedyś
    o zachodzie słońca światło się odbiło od chmur i było pomarańczowe, co bardzo
    ciekawie podświetliło drzewa. Zdjęcie zrobiłem, ale mam wrażenie, że żadne
    kombinacje z rawem nie oddały tego efektu, dodatkowo balans bieli w aparacie
    oszalał zupełnie, bo wszystko było pomarańczowe i on to chciał wyprostować :)
    Balans bieli automatyczny traktuję raczej orientacyjnie, ale myślałem, ze trochę
    pomoże a nie zepsuje.

> [...]
    > jasności podobnej jak na wspomnianym klifie. Fajnie różnice widać bawiąc się z
    > realistyczną grafiką 3D, gdzie swobodnie można światłem regulować i obserwować
    > jak nasz mózg na te zmiany reaguje (wymagany monitor o dużej "prawdziwej"
    > dynamice). Czasem efekty zdumiewają.
    >
    > Pamiętaj też, że kolor jaki widzimy to też jest kwestia zarówno koloru farby jak
    > i padającego na nią koloru światła a także kolorów "w kadrze" obok tejże ściany
    > bo one też tworzą odniesienie. Nie wiem czy pamiętasz eksperyment z sukienką:

    e/white-or-blue-dress.html?_r=0

> [...]
    > białe światło oraz podobne kolorystycznie otoczenie, to uzyskasz podobny jego
    > odbiór. Gdy światło nie będzie białe wtedy barwę trzeba skompensować. A gdy
    > widmo światła będzie podziurawione lub ograniczone, to już nic nie wskórasz.
    >
    > Możesz też zrobić jeszcze jeden eksperyment. Otwórz w programie graficznym ten
    > piękny zachód, o jakim piszesz. Teraz zaznacz linię horyzontu i wszystko powyżej
    > niej. Wypełnij ten obszar białym kolorem. Popatrz teraz na morze. Czy jego kolor
    > nadal jest taki sam? :-) Kolorymetr powie, że tak... i będzie miał rację :-D

    ja się a tym wszystkim zgadzam, mniej więcej znam ograniczenia, ale spróbować
    bym i tak chciał :)
    pozdrawiam Krzysiek