  • Data: 2017-06-14 10:14:26
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .06.2017 o 00:29 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Wiesz... sądzę, że to dość proste jest do odtworzenia jeśli zastosujesz
    > wspomniane przeze mnie wskazówki. Ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak:
    >
    > 1) Robię fotę w RAW tego miejsca, którego kolorystykę chcę przenieść do
    > domu.
    >
    > 2) W Photoshopie (bo w nim działam i go znam dobrze) otwieram plik w ACR
    > i ustawiam balans bieli na 5200 a tint na 0. Nie wyjaśniam póki co
    > dlaczego tak bo to nie dotyczy wątku.
    >
    > 3) Otwieram plik w PS i mierzę jego kolor ale nie punktowo lecz w pewnym
    > obszarze. Niech PS wyliczy średnią koloru. Mamy jakąś wartość RGB.

> [...]

    W ogóle nie próbuję analizować twojego pomysłu.
    Ale także on pokazuje, jakim absurdem jest oczekiwanie wątkotwórcy, że
    stworzy "zapamiętywacz kolorów".

    Może najłatwiej mieć zawsze przy sobie wrażliwą kobietę, bo one potrafią
    poruszać się świecie kolorów znacznie sprawniej niż mężczyźni? Jest
    szansa, że potrafi odwzorować kolor.

    Albo zainwestować we własną wrażliwość, nauczyć się patrzeć? W końcu
    niektórzy malarze potrafią w pracowni odtworzyć swoje wrażenia
    kolorystyczne. A część z nich nawet tworzy nawet dzieła ponadczasowe.
    Ech...

    --
    Trefniś