  • Data: 2018-04-16 13:16:19
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.04.2018 o 07:39, p...@g...com pisze:

    > wiec jeszcze raz:
    >
    > Z nieznanego mi powodu, mimo codziennych wyjazdów po 30km ekspresówką
    > i ostatnio nawet 800km - procedura wypalania nie zakończyła się
    > sukcesem przez ostatnie 60 tys km.
    >
    > a czasowo jak to wyglada ? rok jezdzenia z niesprawnym DPF ? dobre
    > auta Niemcy klepia :-) i diagnostyka nic nie pokazuje ?

    Należałoby zdefiniować co znaczy niesprawny DPF. 3%, 10%, 20% zatkania?
    Czy może stan, w którym check engine się pojawia?

    Diagnostyka pokazuje bardzo dobrze. Jednakże nie mam w zwyczaju
    notorycznego diagnozowania usterek gdy nic się nie dzieje.

    A 60000km to jakieś 1.5 roku jazdy.

    > czestotliwosc wypalania DPF dla 320CDI to 300-2500 km wiec jest to
    > raczej jakas niezdiagnozowana usterka

    Hmm... trudno to skomentować. Sprawdziłem w ustawieniach: regeneracja
    samoczynna jest na ON. W w/w okresie z całą pewnością przynajmniej 3
    próby namierzyłem przypadkiem w chwilach kiedy wypalanie nie powinno być
    kończone. Np. po zjechaniu z autostrady zaczął kopcić siwym dymem - tuż
    przed wjechaniem w miasto. Procedura więc musiała zostać przerwana.

    > i po to jest wlasnie apka w telefonie :-) przeciez jesli nawet
    > producent jest na tyle ograniczony zeby ukryc ta informacje to apka
    > pokaze nam ze cos nie halo i mozna zadzialac, IMHO i tak masz farta
    > tzn ze DPF nie zapchal sie na maxa tzn w stopniu uniemozliwiajacym
    > wypalenie

    Tak wiem. Chceck Engine zapala się u mnie przy ok 30% - całe szczęście,
    że tak nisko. To portfel uratowało.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek