  • Data: 2018-04-16 16:26:52
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 16 Apr 2018 15:26:29 +0200, Marek S

    > Wow, to opłaca się w takim razie jechać tylko po to by sam olej zmienili
    > bo to i tak taniej niż bez wypalania. :-D
    > Za Millers Oil płacę 200zł za 5l a potrzebuję 8l. Do tego filtr oleju...

    Nikt w serwisach w standardzie Millersa nie leje. Do Mazdy za oryginalny
    olej do DPF płacę 24 zł/L (wchodzi w michę 4.5L), a w serwisie mają z
    beczki to samo po 20 zł/L. Czyli w porywach 100 zł olej, 50 filr i wymiana
    z wypaleniem w 250 zł się zamyka.

    > Bo to by oznaczało, że samochód spalił mi 4l oleju i dolał do tego tyle
    > samo paliwa. Wydaje mi się to bardzo nieprawdopodobne. Ale tak czy owak
    > muszę go wymienić.

    W takim razie jeździj bez wymiany skoro wiesz lepiej niż inżynierzy którzy
    to badali przy projektownaiu i zalecili w instrukcji wymianę po wypalaniu
    serwisowym.

    > Jakieś 2 miesiące temu - przy okazji wymiany kolektora wydechowego
    > kazałem cały układ przejrzeć, łącznie z luzami na turbinie. Wszystko
    > niby w porządku. Wtryski też ok.

    Jakby było w porządku, to by się nie wysrało. Pytanie pozostaje, kiedy był
    czyszczony ostatnio EGR?

    > Czy sądzisz, że 60tys km bez udanego wypalania nie jest
    > w stanie w 30% przytkać DPF?

    Jak układ nie jest sprawny, to się może przytkać i po 100km.

    --
    Pozdor
    Myjk