-
Data: 2016-10-20 13:06:22
Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Thu, 20 Oct 2016 00:00:38 +0000 (UTC), Budzik
> Tak myslałem.
> A dlaczego EGR?
Ma on za zadanie dopalać m.in. sadzę, a jak się zawiesi, to sadza w
ogromnych ilościach leci na filtr. O ile to może nie stanowić problemu jak
auto wyjeżdża z parkingu prosto na trasę, tak przy jeździe w korkach chwila
moment i jest po zawodach. To samo jest z lejącymi wtryskami, które sadzę
generują, i to samo jest z brakiem powietrza.
> Ja w jednym aucie wiem, w drugim ciezko wyłapać.
> Natomiast własnie ostatnio pewien problem sie pojawił
> ale to moze wina tego czujnika.
Zapewne. Cóż, zdarza się, trzeba wymienić i jeździć dalej.
> Aha, czyli zapytac w tym serwisie na jakim poziomie jest wypełnienie.
> Jak ponad 80% to zgodzic sie na procedure wypalania.
> Jak ponizej 60% to nie ma sensu.
> A jak miedzy 60 a 80?
Zmusiłeś mnie do powrotu na forum i sprawdzenia ;)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=
65171#11
-- patrz tabele.
Oczywiście różni producenci mogą mieć różne zalecenia. To zależy zapewne od
konstrukcji katalizatora oraz samej procedury przepalania.
> Czyscic EGR? O tym nie wiedziałem. Dzieki.
W ksiażce powinno być zapisane co ile to robić. Oczywiście to przy
założeniu że znasz auto, że inne podzespoły działają prawidłowo i nie
kadzą. Także w aucie z drugiej ręki warto to zrobić po zakupie, podobnie
jak i wymienić olej -- bo zazwyczaj sprzedawcy leją najgorsze gówno,
niewskazane dla silników gdzie w wydechu jest DPF. Potem kupujący
przejeżdża 500km do domu i nagle DPF niedomaga. Zamiast zmienić olej na
właściwy czy właśnie wyczyścić EGR, to głąby lecą wycinać DPF. No, nie
wszyscy, twistedme niedawno niezłą walkę przeprowadził w poszukiwaniu
problemu (inna sprawa, że to nie była równa walka, bo miał kreta w
samochodzie) ;) i tu szacunek dla Niego. Szkoda, że więcej takich
użytkowników nie ma.
Możesz także sprawdzić podkładki pod wtryskami czy nie są wybite
(generalnie je wymienić po prostu, koszty to żadne, tylko niech to zrobi
ktoś, kto ma doswiadczenie), a także potrafią w kwestii DPF narozrabiać
(szczególnie jak auto jest narażone na jazdę w korkach i na małych
odcinkach).
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.16 13:18 Kamil 'Model
- 20.10.16 13:34 Myjk
- 20.10.16 14:14 RadoslawF
- 20.10.16 14:50 p...@g...com
- 20.10.16 16:21 Jacek
- 20.10.16 19:24 Cavallino
- 20.10.16 20:00 Budzik
- 20.10.16 20:00 Budzik
- 20.10.16 20:00 Budzik
- 21.10.16 18:58 Przemeq
- 25.10.16 12:05 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=