eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF - wypalanie serwisowe, zuzycie › Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Thu, 20 Oct 2016 13:06:22 +0200
    Message-ID: <ielfxdgsj1de$.dlg@myjk.org>
    Lines: 52
    NNTP-Posting-Host: 83.6.67.106
    X-Trace: 1476961521 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15209 83.6.67.106:22132
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590436
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 20 Oct 2016 00:00:38 +0000 (UTC), Budzik

    > Tak myslałem.
    > A dlaczego EGR?

    Ma on za zadanie dopalać m.in. sadzę, a jak się zawiesi, to sadza w
    ogromnych ilościach leci na filtr. O ile to może nie stanowić problemu jak
    auto wyjeżdża z parkingu prosto na trasę, tak przy jeździe w korkach chwila
    moment i jest po zawodach. To samo jest z lejącymi wtryskami, które sadzę
    generują, i to samo jest z brakiem powietrza.

    > Ja w jednym aucie wiem, w drugim ciezko wyłapać.
    > Natomiast własnie ostatnio pewien problem sie pojawił
    > ale to moze wina tego czujnika.

    Zapewne. Cóż, zdarza się, trzeba wymienić i jeździć dalej.

    > Aha, czyli zapytac w tym serwisie na jakim poziomie jest wypełnienie.
    > Jak ponad 80% to zgodzic sie na procedure wypalania.
    > Jak ponizej 60% to nie ma sensu.
    > A jak miedzy 60 a 80?

    Zmusiłeś mnie do powrotu na forum i sprawdzenia ;)
    http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=
    65171#11
    -- patrz tabele.

    Oczywiście różni producenci mogą mieć różne zalecenia. To zależy zapewne od
    konstrukcji katalizatora oraz samej procedury przepalania.

    > Czyscic EGR? O tym nie wiedziałem. Dzieki.

    W ksiażce powinno być zapisane co ile to robić. Oczywiście to przy
    założeniu że znasz auto, że inne podzespoły działają prawidłowo i nie
    kadzą. Także w aucie z drugiej ręki warto to zrobić po zakupie, podobnie
    jak i wymienić olej -- bo zazwyczaj sprzedawcy leją najgorsze gówno,
    niewskazane dla silników gdzie w wydechu jest DPF. Potem kupujący
    przejeżdża 500km do domu i nagle DPF niedomaga. Zamiast zmienić olej na
    właściwy czy właśnie wyczyścić EGR, to głąby lecą wycinać DPF. No, nie
    wszyscy, twistedme niedawno niezłą walkę przeprowadził w poszukiwaniu
    problemu (inna sprawa, że to nie była równa walka, bo miał kreta w
    samochodzie) ;) i tu szacunek dla Niego. Szkoda, że więcej takich
    użytkowników nie ma.

    Możesz także sprawdzić podkładki pod wtryskami czy nie są wybite
    (generalnie je wymienić po prostu, koszty to żadne, tylko niech to zrobi
    ktoś, kto ma doswiadczenie), a także potrafią w kwestii DPF narozrabiać
    (szczególnie jak auto jest narażone na jazdę w korkach i na małych
    odcinkach).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: