eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF - wypalanie serwisowe, zuzycie › Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
  • Data: 2016-10-20 09:08:18
    Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-10-20 o 02:00, Budzik pisze:
    .
    >>
    > Aha, czyli zapytac w tym serwisie na jakim poziomie jest wypełnienie.
    > Jak ponad 80% to zgodzic sie na procedure wypalania.
    > Jak ponizej 60% to nie ma sensu.
    > A jak miedzy 60 a 80?
    >
    > Czyscic EGR? O tym nie wiedziałem. Dzieki.
    >
    http://autokult.pl/13793,filtry-czastek-stalych-dpff
    ap-czesc-1
    http://autokult.pl/13782,filtry-czastek-stalych-dpff
    ap-czesc-2

    Całkiem przystępnie opisane.

    Jest taki moment w pracy silnika z zapłonem samoczynnym, zwany punktem
    sadzy.
    Starsze diesle, np. VW TDI 110 miały potencjał na 130-150 bez
    jakiejkolwiek ingerencji w mechanikę i tak były czipowane. Tylko, ze
    podniesienie mocy przekraczało punkt sadzy i było czarno. Na pewno
    jakieś ówczesne EURO było wtedy przekroczone.

    W pełni sprawnym współczesnym wysilonym silniku często jest przekraczany
    przy przyspieszaniu. Żeby nie kopcił, żeby spełnić współczesne EURO,
    trzeba tę sadzę zbierać w pojemniku zwanym filtrem DPF.

    A że współczesne diesle często mają drobne usterki, to EGR, to wtrysk,
    tego dymienia jest więcej i DPF ma więcej roboty.


    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: