eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę? › Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.new
    s.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com
    !peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.n
    eostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.ne
    ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5d978848$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <c...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Sat, 5 Oct 2019 12:34:45 +0200
    Message-ID: <3...@m...org>
    Lines: 28
    NNTP-Posting-Host: 79.185.64.103
    X-Trace: 1570271685 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 527 79.185.64.103:54111
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2364
    X-Received-Body-CRC: 2957546090
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663355
    [ ukryj nagłówki ]

    05 Oct 2019 05:00:09 GMT, Budzik

    > Z tym rozgrzewaniem diesla to tez roznie. Przykładowo 2.3 w renault
    > master rozgrzewa sie 2x szybciej niz ducato 2,3 które do złapania
    > temeperatury roboczej potrzebuje ponad 10km jazdy...

    Akurat silniki RF5C i RF7J z Mazdy są znane z tego że się przeraźliwie mało
    grzeją, w zasadzie mogą pracować z minimalną ilością płynu chłodzacego.
    Dlatego w EU, poza krajami beneluxu, fabrycznie były montowane dogrzewacze
    (webasto albo eberspacher).

    > Ale to ogrzewanie postojowe rozgrzewajace silnik
    > to nie rozumiem - co to za technologia?

    Normlany dogrzewacz silnika vel powszechnie webasto. Standardowo montowany
    jako dogrzewacz silnika, a łatwo rozszerzalny do postojowego ogrzewania
    kabiny (co zrobiłem w pierwszym roku jak tylko się dowiedziałem że to
    możliwe -- dodali sterownik z anteną i pilota z zasięgiem 1km). Niemniej
    grzanie kabiny jest w tym systemie zawsze realizowane przez podgrzewanie
    małego obiegu wody, a co za tym idzie także blokowi silnika się dostaje coś
    miłego. Generalnie uruchamianie silnika rozgrzanego a zimnego na mrozie to
    przepaść. Nierozgrzany brzmiał jakby ktoś młotem naparzał w blok, a ciepły
    palił jak słowik. :P Tu znajduję głównie brak problemów z DPFem --
    rozgrzany silnik to brak sadzy.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: