  • Data: 2019-10-05 12:34:45
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    05 Oct 2019 05:00:09 GMT, Budzik

    > Z tym rozgrzewaniem diesla to tez roznie. Przykładowo 2.3 w renault
    > master rozgrzewa sie 2x szybciej niz ducato 2,3 które do złapania
    > temeperatury roboczej potrzebuje ponad 10km jazdy...

    Akurat silniki RF5C i RF7J z Mazdy są znane z tego że się przeraźliwie mało
    grzeją, w zasadzie mogą pracować z minimalną ilością płynu chłodzacego.
    Dlatego w EU, poza krajami beneluxu, fabrycznie były montowane dogrzewacze
    (webasto albo eberspacher).

    > Ale to ogrzewanie postojowe rozgrzewajace silnik
    > to nie rozumiem - co to za technologia?

    Normlany dogrzewacz silnika vel powszechnie webasto. Standardowo montowany
    jako dogrzewacz silnika, a łatwo rozszerzalny do postojowego ogrzewania
    kabiny (co zrobiłem w pierwszym roku jak tylko się dowiedziałem że to
    możliwe -- dodali sterownik z anteną i pilota z zasięgiem 1km). Niemniej
    grzanie kabiny jest w tym systemie zawsze realizowane przez podgrzewanie
    małego obiegu wody, a co za tym idzie także blokowi silnika się dostaje coś
    miłego. Generalnie uruchamianie silnika rozgrzanego a zimnego na mrozie to
    przepaść. Nierozgrzany brzmiał jakby ktoś młotem naparzał w blok, a ciepły
    palił jak słowik. :P Tu znajduję głównie brak problemów z DPFem --
    rozgrzany silnik to brak sadzy.

    --
    Pozdor
    Myjk