  • Data: 2019-10-05 16:28:26
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    05 Oct 2019 14:00:09 GMT, Budzik

    > Kurde, nie wiedziałem!

    No to wiedz, że to praktycznie do każdego samochodu można zamontować. ;)

    > Sadziłem ze to ogrzewanie postojowe jest realizowane w ten
    > sposób ze po prostu jest zupełnie osobny nadmuch do kabiny.

    Ja to teraz bez webasto bym nie mógł żyć. W PHEV jest słabiej, bo jest
    nagrzewnica na prunt, i o ile auto podpięte do druta to nie ma dramatu, ale
    z baterii szybko energia znika. No i nie grzeje to w ogóle silnika -- z tym
    że tu benzyna, to aż tak nie boli. Za to chłodzić w lato można i to jest
    juz w ogóle bajka -- z webasto można tylko i wyłącznie grzać. :P

    > A to ogrzewanie małego obiegu?
    > Czyli do tego dmuchawa właczana i pompa
    > wody? Przeciez pompa jest na pasku...

    Piecyk webasto ma swoją pompkę małego obiegu. Grzany jest blok silnika
    dzięki temu -- siłą rzeczy silnik startuje na rzadkim i relatywnie ciepłym
    oleju. System załącza więc piecyk, pompkę wody i wentylator w kabinie.
    Dalej już wiadomo. :P Wady też są -- w 11 lat zajechałem 2 akumulatory (w
    sumie trzy, ale pierwszy to gównie przez CarPC). Ale nie żałowałem sobie
    ciepła, w kabinie zazwyczaj było >20sC np. przy -15sC na zewnątrz. :P

    --
    Pozdor
    Myjk