  • Data: 2018-11-26 14:48:51
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Pierwpiśca druk 3d podał jako metodę nisko"osobochłonną" którą można
    >zastosować tam gdzie się nie da zastosować CNC czy wtryskarek.
    >No bo z punktu widzenia kadrowej jakie ma znaczenie czy koło
    >zębate jak drukowane wycinane odlewane tłoczone strugane czy co tam
    >jeszcze.
    >Dla kadrowej ważny jest to że teraz do tego trzeba jednego człowieka.
    >Ten człowiek naciska przycisk start i komputry załatwiają wszystko.
    >I wydaje mi się że druk 3D jest to jakby uzupełnienie pozostałych
    >metod
> [...]

    Tylko ze akurat koło zebate tak czy inaczej robi maszyna.
    Nie posadzisz czlowieka z pilnikiem, zeby piłowal zęby (aczkolwiek 150
    lat temu chyba zegarmistrze tak robili).

    Wiec dyrektora moze interesowac ile sie mocuje material w maszynie,
    ile zdejmuje, ile maszyn czlowiek moze obslugiwac.
    I drukarka 3D wcale nie jest taka dobra, bo odklejenie wyrobu od stolu
    wymaga cierpliwosci :)

    W ogole praca w polskich fabrykach sie zautomatyzowala w duzym
    stopniu.
    Jak obrobka - to na maszynie CNC. Jak wycinanie z blachy - to laserem
    (tez CNC).

    I teraz ci powiem z praktyki w pewnych firmach:
    -jednej maja pracownik obsluguje 2 maszyny CNC i mysla czy by mu
    trzeciej nie dolozyc,
    -sporo maszyn juz dzis ma dwie przestrzenie robocze, w jednej obrabia,
    w drugiej mozna zmieniac.

    -w innej firmie odwrotnie - pracownik obsluguje jedna maszyne, bo jak
    obsluguje dwie, to czesto nie wyrabia ze zmiana detali, i druga
    maszyna stoi i czeka.
    Maszyna kosztuje 2 mln, a pracownik 4 tys/mc :-)

    -w trzeciej maja wypalarke laserowa ... i gilotyny.
    gilotyny fajne, wspomagajace pracownikow ... i szybko tna.
    Oni akurat potrzebuja duzo prostokatow z blachy, i gilotyny sie
    sprawdzaja.

    Wiec wszystko zalezy od tego co robisz, w jakiej ilosci ... i z
    kalkulacji wynika jak jest taniej :-)

    J.