    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dlaczego w polskich fabrykach jest brudno?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 21 Aug 2018 11:04:03 +0200

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 00:43:55 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Ja znam pewną fabrykę w Japonii, gdzie na podłodze jest parkiet z
    > drogiego drewna. A produkcja też niewygodna do utrzymania
    > czystości, bo piece lutownicze, przelotowe (coś jak wypalanie
    > cegieł w ciągłym procesie na taśmociągu). I jest sterylnie czysto,
    > czyściej niż ci ludzie mają w domu.

    Ale CNC to czesto znaczy pryskajace chlodziwo i latajace opilki ...

    > Kwestia kultury, przy czym kultura w zakładzie prżemysłowym tworzona
    > jest przez kierownictwo, w czasochłonnym i wieloletnim procesie.
    > Ponieważ Polska to wciąż jeszcze feudalizm, gdzie pokutuje

    A Japonia wyrosla ?

    > filozofia "pańskie oko konia tuczy", to taki proces nie zachodzi w
    > ogóle, albo na odpierdol. Jednym słowem dwór jest przesadnie
    > zadbany, a folwarczne obejście jest zasyfiałe.

    W Japonii bylo odwrotnie ?
    Czy fabryka jest tam traktowana jako "dwór", a w Polsce jako
    "folwark", czy raczej jako "czworaki" ?

    U nas sporo takich fabryk zajmuje stare hale, "przesiakniete" brudem,
    to moze sie juz nie oplaca dbac.

    No i jeszcze dwa niuanse:
    -w Japonii nie ma woznego w szkole, uczniowie sami sprzataja.
    -przy akordzie robotnik nie ma czasu na sprzatanie :-)

    J.